AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 I løpet av de to siste månedene har jeg ukentlig blitt hacket på Spotify, Hotmail, Finn, Instagram. Jeg finner ut av dette ved at jeg var blitt utlogget fra stedene og må opprette nye passord overalt. Hver gang må jeg kontakte support på mail. Dette er så sykt trøttende, og jeg kan se at hackerene har sendt mye spam inne på «sendte» mailer. Hva skal jeg gjøre?? Det virker ikke å bytte passord. Jeg har aldri vætt personen til å trykke inn på «konkurranser» og andre svindel forsøk. Anonymkode: fb17e...a1a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 Skaff deg en ny mailadresse. Anonymkode: 433bb...57d 1
mommyaka Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Hvor sikker er dinr passord? Har du byttet etter vært gang du har blitt hacket? Og ikke samme ny passord over alt
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Først og fremst må du jo sikre din HOTMAIL konto, når den er usikker, så er jo alt annet grise enkelt å ta over. Har du 2 trinns verifisering???? Anonymkode: 05ea3...899 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #5 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Først og fremst må du jo sikre din HOTMAIL konto, når den er usikker, så er jo alt annet grise enkelt å ta over. Har du 2 trinns verifisering???? Anonymkode: 05ea3...899 For 15 minutter siden lagte jeg nytt passord til mailen og aktiverte to trinns vertifisering umiddelbart. Men se på bildet hva som enda skjedde etterpå. De spammer meg ned. I løpet av noen minutter har se sendt minst 60 slike mailer. Flere tips? Er desperat her Anonymkode: fb17e...a1a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Skrevet 17. september 2024 Nå har jeg fått 140 spamme-mailer… Anonymkode: fb17e...a1a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #7 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For 15 minutter siden lagte jeg nytt passord til mailen og aktiverte to trinns vertifisering umiddelbart. Men se på bildet hva som enda skjedde etterpå. De spammer meg ned. I løpet av noen minutter har se sendt minst 60 slike mailer. Flere tips? Er desperat her Anonymkode: fb17e...a1a Se på avsenderadressene på de e-postene, Outlook sender ikke e-post fra adresser som cs@paintedparis eller info@appelsap. Hvis du trykker på linkene i disse e-postene og logger inn så gir do bort informasjonen din. Selve spammen får du ikke gjort så my med bortsett fra å rapportere som phising og blokkere avsender, men grunnen til at du får slike meldinger er fordi du har gitt bort innloggingsinformasjonen din før. Det du må gjøre er å opprette et alias tilknyttet din e-post på Outlook, altså en adresse du KUN bruker til å logge på tjenestene til Microsoft og den adressen skal du ALDRI bruke til noe annet. Du må også gå inn på dine sider på Microsoft og logge ut fra alle andre enheter. Anonymkode: 9ab71...4d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå