AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september Kjøper du samme hunderase hver gang du kjøper en ny hund? Eller kjøper du forskjellige raser? Anonymkode: 7be6d...b11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september Ikke nødvendigvis samme rase, men samme familie (spaniel). Anonymkode: 8caee...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september Har prøvd litt forskjellige raser, og kommer nok til å prøve noe nytt neste hund også. Har fortsatt ikke funnet den perfekte rasen for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Jeg har også variert hver gang så langt. Neste gang har jeg tenkt å kjøpe puddel. Ser for meg at det muligens kan være en rase jeg kan tenke meg flere ganger, ut fra det jeg har lest meg opp på og hørt Anonymkode: 6a168...8a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september Hatt forskjellige, men landet på en rase nå, oppfyller det jeg ønsker. Så kan selvsagt ønskene og livsstilen se helt annerledes ut om 15+ år. Anonymkode: facc3...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 17. september #6 Del Skrevet 17. september (endret) Holder meg til puddel pga allergi. Jeg syns det er så befriende å ha en hund jeg kan kose med, uten å måtte dope meg ned på allergimedisiner, pluss at jeg slipper røyting, win win 😄 Endret 21. september av Disney Adult 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september Hadde først en veldig krevende gjeterhundrase, som jeg ønsket å bruke i konkurranser. Dessverre hadde han altfor mye motor og rare hangups, og tok omtrent all fritiden min. Neste gang valgte jeg storpuddel, og hadde 15 fantastiske år uten intensiv støvsuging og konstant krav om oppmerksomhet og jobb. Det blir nok puddel igjen, men en mindre utgave denne gangen. Anonymkode: 7e14f...0be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #8 Del Skrevet 17. september Har hatt Gordon setter, Mellom Puddel, Engelsk Setter, Irsk Ulvehund, Stor Puddel og Alaska Husky. Variasjonen skyldes at noen av de var omplasseringshunder og noe på grunn av hvilken livsstil jeg hadde der og da. Har nå Engelsk Setter igjen og trives godt med den rasen. Vurderer en hund nummer to, men er redd for å satse på en "ukjent" rase. Det er ikke noe garanti for at en ny hund vil være rasetypisk og "lik" de andre en har hatt av rasen, men forhåpentligvis vil det være noe av "samme ulla". Anonymkode: b41b7...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #9 Del Skrevet 17. september Er på tredje rase og antageligvis siste. Finsk lapphund, ønsker meg allerede en til. Anonymkode: 25ed6...6ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september Som barn hadde vi forster, dobbermann og labrador Som voksen har vi kun hatt jemthund, og blir nok kun det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september jepp Anonymkode: 6be73...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september Vi har en gammel Rottweiler, og lurer på hva vi skal gjøre når den går bort. Har sjekket en del om andre raser, men er jo så glad i den rolige, store kosebamsen vi var at vi ser oss litt blinde på det hele. Regner med det blir en ny Rottweiler. Anonymkode: fd7cb...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #13 Del Skrevet 18. september Er på min 5. hund, har hatt 4 forskjellige raser til nå. Eller dvs, den jeg har nå er en blanding av en av de tidligere rasene og to andre raser. Jeg begynte rolig og har kjøpt raser med mer og mer driv etterhvert som kompetansen og interessen har steget med årene Anonymkode: 08b2d...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #14 Del Skrevet 18. september Jeg har labrador nå og syns hun er verdens nydeligste hund og rasen passer meg perfekt, så ville i hvert fall gått for noe lignende. Usikker på hva. Anonymkode: c7b26...226 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september (endret) Er vokst opp med whippets og schæfere i familien og har selv hatt schæfer, langhårs collie, sheltie og shih ztu, men de siste 15-16 årene har jeg hatt to raser som jeg har hatt og har flere individer av - korthårs collie og norsk buhund. To svært ulike raser, men de komplementerer hverandre så den kombinasjonen er det jeg trives med. Endret 19. september av Svisle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #16 Del Skrevet 20. september Gruppe 10 all the way. Anonymkode: 0bdba...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #17 Del Skrevet 20. september vokste opp med blandingsraser, fortsatte med å "arve" en gammel politihund som ung voksen, schæfer - flott hund, gikk videre derfra til Belger og har hatt det siden men fikk også en JRT inn via omplassering pga mishandling og den trives godt med oss og vi med den. Men belger er min type hund, kan værekrevende, er veldig aktive, lettlært både på noter og unoter morsom rase med mye potensiale og kan fungere både til bruks og som familiehund med fokus fra eier. Anonymkode: 65768...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #18 Del Skrevet 21. september For min del er jeg kjent med Golden Retriver, Riesenschauzer og Engelsk Cocker Spaniel fra barndommen. Kunne utvilsomt hatt Golden Retriver nå som voksen, hadde det ikke vært for at den vi hadde da jeg var barn hadde flere helseproblemer, blant annet hofter. Jeg vet jo at det finnes gode og dårlige oppdrettere, og at det dessverre avles på hunder det ikke bør avles på i utgangspunktet - og vi er mer opptatt av dette i dag enn for 30 år siden. Men nei, jeg kunne ikke tenkt meg den rasen igjen, selv om det var verdens snilleste hund 💖 Derimot har jeg Border Collie nå som voksen, og det er utvilsomt min rase ettersom jeg eier 3 stk nå og digger hundesport. Kunne godt prøvd både Aussie og Sheltie, som er hunder som er litt i samme kategori. Men størrelse, gemytt, energi og utseende er full klaff for min del, og det er en relativt frisk rase. Anonymkode: 84cf4...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #19 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 14.17): Kjøper du samme hunderase hver gang du kjøper en ny hund? Eller kjøper du forskjellige raser? Anonymkode: 7be6d...b11 Jeg adopterer. Slutta å kjøpe etter å ha vært frivillig og sett hva som skjer med "overskudds bikkjene". Men ja, om jeg kan, holder jeg meg til den rasen eller en miks. Anonymkode: 221b5...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #20 Del Skrevet 21. september Har hatt flere ulike raser, både store og små. Liker godt de små terrier-typene som har litt motor og attityde siden jeg konkurrerer i rally og agility. Blir nok en liten terrier av et slag neste gang også😄 Anonymkode: a1bf3...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå