AnonymBruker Skrevet 9. februar #161 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 8.06): Men har du noe betalings/byttemiddel i beredskap? Cash, gull/sølvmynter etc.? Det vil alltid dukke opp behov for ting vi trenger som ikke er så lett å forutsi, og avhengig av hva type krise, så noe å kjøpe eller bytte med er noe av det viktigste å ha synes jeg. Anonymkode: e1515...550 Ekspander X tusen i cash, helst i 200- og hundrelapper er alltid kjekt å ha i heimen. Uansett bakenforliggende årsak er perioder med strømbrudd eller problemer med digital betaling svært realistiske scenarioer i en eller annen krisesituasjon. Hvis cash ikke har noen verdi står vi overfor utfordringer i en skala de færreste av oss er i stand til å forestille oss. Hamstre gull- eller sølvmynter i tilfelle "shit hits the fan" er litt vel fatalistisk etter min mening. Men det skal jo sies at det har vært helt ok spekulasjonsobjekter de siste årene. Anonymkode: b8484...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 9. februar #162 Del Skrevet 9. februar Jeg har ca dobbelt opp av alt som er anbefalt for meg og de nærmeste som jeg samler hos meg. I tillegg har jeg samlet en del medisiner og antibiotika, samt førstehjelpsutstyr opp til å kunne sy sår. Jeg har ved for flere vintre og vedovn som kan brukes til matlaging. I tillegg har jeg gassovner og flere store gassflasker. Har også stormkjøkken og grill til matlaging. Jeg har jaktvåpen til matauk og beskyttelse. Jeg har også tenkt på spill, bøker, instrumenter og lignende til adspredelse. Jeg har også masse alkohol. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #163 Del Skrevet 9. februar Har det meste + litt av utstyr,mat,medisin. Anonymkode: a822e...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #164 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 10.40): Bor på et småbruk på landet. Har noen husdyr, dyrker over et mål med poteter (3-4000kg) grønnsaker, og har litt skog til ved. Eget våpen. Egen brønn. Har derfor ikke så mye beredskapslager bortsett fra sterinslys, lightere, batterier, bensin og strømaggregat. Men så har jeg opparbeidet en beredskap i form av 300 sølvmynter på 1 unse hver. (Må man flykte landet, kan disse brukes over hele verden) Anonymkode: e1515...550 Ekspander Du er heldig med småbruk,det står på ønskelista her. Anonymkode: a822e...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå