Gå til innhold

Penger kommer inn og ut på konto uten logg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd tilsvarende?

Siden juni så har jeg fått penger inn på konto 1 gang pr måned. Altså 4 ganger totalt med igår.

Pengene kommer inn på konto, er der 24-48 timer så ut igjen. Jeg sjekker hver gang etter pengene har vært på konto I 24 timer etter hvem avsender og etter evt mottaker. Men det vises aldri. Ergo, de kommer sporløst inn og ut.

Jeg har snakket med banken min idag og de kan ikke se noen overførsel. Den eneste "bevegelsen" på min konto de kunne se var at jeg har flyttet alle pengene mine + de som kommer og går inn på en annen konto. Men ikke hvor pengene kommer og går ifra/til.

Og JA! Jeg skal selvfølgelig overføre de pengene som ikke er mine tilbake når banken/vedkommende etterlyser de. Dette gjør jeg kun for jeg vil se om banken kan finne ut av feilen, siden de ikke kan finne noe logg/overførsel.

Ikke mye det er snakk om. Mellom 4300-5000 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe kontoregulering pga. nedbetaling av lån eller noe sånt? Eller er det bare kontoreservasjoner? 

Ta en screenshot av det, enten i mobilbanken eller nettbanken. Så kan du vise det til dem. 

• Liker 5
Skrevet

Nei. Jeg har ett lån. Har snakket med banken der også og det er ikke dem. 

Skrevet

Hvor store beløp er det? er det "runde beløp" Det er mest sannsynlig reservasjoner. Feks ved fylling av drivstoff. 

Skrevet

Ser du hvilket kontonummer beløpet kommer fra?

Anonymkode: 8dd96...336

Skrevet

Dette hendte meg også.

For et år siden. 

DnB?   Fikk beskjed om at dette er det banken som gjør selv, de retting slett "låner" våre kontoer til å ta inn og ut penger.    Låner penger fra oss,  så setter de rett inn igjen.

Det skader ikke oss i det hele tatt.

Vi har alltid "våre" penger.

Og de stjeler aldri våre penger. 

Men det er helt sykt ja!  Det er slik banker opererer.

Anonymkode: 7f5fa...7b3

Skrevet

At banken bruker "våre" penger vil jo aldri vises på våre kontoer.... 

Anonymkode: 5b8ad...c89

Skrevet
Ti T Usen skrev (1 time siden):

Hvor store beløp er det? er det "runde beløp" Det er mest sannsynlig reservasjoner. Feks ved fylling av drivstoff. 

Vet dette. Får faktura på drivstoff fylling. Så er ikke det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser du hvilket kontonummer beløpet kommer fra?

Anonymkode: 8dd96...336

Nei. Hadde jeg gjort det så hadde jeg ikke laget innlegget😅 Ingen logg, ingen informasjon, ingenting. Bare penger inn og ut

• Liker 1
Skrevet

Dette hendte meg også.

For et år siden. 

DnB?   Fikk beskjed om at dette er det banken som gjør selv, de retting slett "låner" våre kontoer til å ta inn og ut penger.    Låner penger fra oss,  så setter de rett inn igjen.

Takk for svar.

Blir spennende og se om min bank, Sparebanken Vest svarer det samme😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jo noen kan se det.

Tydeligvis da.

Fikk beskjed fra banken selv om dette. Når jeg spurte hva f det var som skjedde på min konto. 

Kunne se penger gå inn og ut.

Men beløpet mitt forandrer seg jo ikke. Og jeg mistet aldri penger.

Og det forsvinner fort. Må ta screenshot.

Skrevet

Du ser at disse pengene går inn og ut av konto uten mer spor, samtidig som du også flytter disse pengene som forsvinner over til en annen konto? :klo: De forsvinner fra den andre kontoen du har flyttet dem over til? Men du har 5000,- av de mystiske pengene?

Anonymkode: 2cc97...45e

Skrevet

Sannsynligvis en reservasjon når du fyller drivstoff eller bestiller hotell f.eks. Da reserverer mottaker en sum, som du får igjen når du blir trukket for det du har fylt. Pengene går aldri ut / inn på konto, de er kun reservert, og altså ikke tilgjengelig for deg i noen timer. 

Anonymkode: 7d23b...efe

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke fysiske penger som vises på konto, det er en oppføring over hvor mye man har på konto. Banken tar ikke penger ut av kundenes kontoer for å bruke dem.

Anonymkode: f8db1...b8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke fysiske penger som vises på konto, det er en oppføring over hvor mye man har på konto. Banken tar ikke penger ut av kundenes kontoer for å bruke dem.

Anonymkode: f8db1...b8e

Ja, nettopp. Derfor vil selvfølgelig ikke det at "våre" penger brukes av banken være synlig på våre kontoer.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette hendte meg også.

For et år siden. 

Er du helt sikker på at du skjønte hva de sa? Det der høres ut som en revisors mareritt, til dels ulovlig og ekstremt rotete regnskapsmessig. 

Hvorfor skal en bank som DNB "låne" penger av kunder uautorisert, spesielt når det kommer til summer på 4000-5000kr når de har en utlånsportefølje på godt over 2000 milliarder kroner? Og de skuffer inn 10-13 milliarder i kvartalet i rent overskudd, så hva skal de med usle 5000kr for noen timer? 

Endret av newman01
  • Liker 3
Skrevet
newman01 skrev (11 timer siden):

Er du helt sikker på at du skjønte hva de sa? Det der høres ut som en revisors mareritt, til dels ulovlig og ekstremt rotete regnskapsmessig. 

Hvorfor skal en bank som DNB "låne" penger av kunder uautorisert, spesielt når det kommer til summer på 4000-5000kr når de har en utlånsportefølje på godt over 2000 milliarder kroner? Og de skuffer inn 10-13 milliarder i kvartalet i rent overskudd, så hva skal de med usle 5000kr for noen timer? 

Det denne brukeren skriver er nok ren og skjær konspirasjonsteori. Tviler sterkt på dette, må være noe som er kraftig misforstått her.

Anonymkode: 29da4...dcf

Skrevet

Det denne brukeren skriver er nok ren og skjær konspirasjonsteori. Tviler sterkt på dette, må være noe som er kraftig misforstått her.

Anonymkode: 29da4...dcf

Det er nok av av de som aldri har skjønt reservasjoner og bokføringer. Ringer sikkert banken ned med påstand om at noen har stjelt penger hvis en reservasjon ikke ble bokført og "forsvant". 

Anonymkode: 9e854...e56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...