Gå til innhold

Hvor skal vi flytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er igjennom samlivsbrudd, og det har blitt bestemt at nåværende leilighet skal selges. Barna skal ha fast bosted hos meg, så det er begrenset med leiligheter til leie.

Nå er det to stk i nærområdet, og jeg synes det er vanskelig å avgjøre hvilken jeg burde gå for. Den ene blir i kjøreavstand til skole, venner og fritidsaktiviteter ( ca 5 min). Det er en loftsleilighet som har stor og fin stue med flott utsikt. Her er det bussforbindelse rett utenfor døren, men i nærheten av 80-sone så folk kjører med litt høyere fart her selv om det er 50-sone. Denne koster 9800,- inkludert strøm og internett, og er 80 kvm. Eldste har venner i nærheten, men ikke minste (kan evt bli kjent). 

Den andre er like i nærheten til skole, og nærmere her vi bor nå. Det er i gå/sykkel avstand til venner for begge, samt til fritidsaktiviteter. Dette er en kjellerleilighet på 65 kvm, liten stue og kjøkken. Ligger til i et barnevennlig område, men det kan bli trangt. Denne koster 8000,- pluss strøm.

Liker leilighet nr. 1 bedre mtp plass, og utseende. Mens nr. 2 mtp beliggenhet. Det er svært dårlig utleiemarked her for tiden, og jeg har vært på utkikk i 5 mnd. Så å vente på noe annet kan ta sin tid.

Hjelp?

Anonymkode: fb37d...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt alternativ 2, spart det en sparer på å ikke velge nr 1, til jeg fant noe «bedre» i det beste området - selv om det kan ta tid. 

Anonymkode: 44544...aa2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også valgt leilighet nr 2, pga prisen. Du vet jo ikke helt hvordan økonomien vil gå som alenemor så greit å ha litt lavere husleie og mulighet for å spare mens man ser seg om etter noe bedre. 

Anonymkode: 4eb1c...595

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville valgt alternativ 2, spart det en sparer på å ikke velge nr 1, til jeg fant noe «bedre» i det beste området - selv om det kan ta tid. 

Først nå la jeg merke til at nr 1 er med strøm, så ikke sikkert det blir så mye å spare.
Er det utelukkende bedre plass i nr 1 (og ikke andre forhold), ville jeg fortsatt valgt nr 2, god beliggenhet er gull verdt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du sparer så mye på nr 2 når det er uten strøm og den andre med. Det skiller dem 1800,-, men med første vet du alltid hva du får ut. Den andre er vel usikker siden nettleie osv øker? 

Ville gått for  nr 1. Så får dere bedre plass. Gjør jo hverdagen bedre for alle tre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der det er enklest og best for barna å bo. Barna er små i en veldig begrenset periode, og du kan alltids flytte til en bedre bolig senere i livet. 

Anonymkode: e71f7...569

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok valgt 2, jeg avskyr å måtte kjøre ungene mye for å få logistikken til å gå opp. Prioriterer nærmiljøtilgang.

Begge er billige og store nok.

Så hadde jeg vurdert flytting igjen når det dukker opp bedre kåk i samme strøk.

Anonymkode: 8330a...c24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Først nå la jeg merke til at nr 1 er med strøm, så ikke sikkert det blir så mye å spare.
Er det utelukkende bedre plass i nr 1 (og ikke andre forhold), ville jeg fortsatt valgt nr 2, god beliggenhet er gull verdt. 

Leilighet nor 2er jo også med strøm. 

Bare leilighet en som inkluderer internett. 

Ts. Ville gåttfor leilighet nr 2. Og spart så mye som mulig til noe annet. 

Hvis dere har en leilighet som skal selges, får du kanskje noe egenkapital fra salget? 

Anonymkode: 0639a...c32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dere har en leilighet som skal selges, får du kanskje noe egenkapital fra salget? 

Nr 2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også sett på hvem som leier ut de forskjellige. ER det privat utleie på begge så blir det jo dine preferanser, men er den første en som driver med utleie/firma så ville jeg valgt den. Mest pga trygghet for å kunne bli boende lenger ved behov

Anonymkode: 99225...bf5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er igjennom samlivsbrudd, og det har blitt bestemt at nåværende leilighet skal selges. Barna skal ha fast bosted hos meg, så det er begrenset med leiligheter til leie.

Nå er det to stk i nærområdet, og jeg synes det er vanskelig å avgjøre hvilken jeg burde gå for. Den ene blir i kjøreavstand til skole, venner og fritidsaktiviteter ( ca 5 min). Det er en loftsleilighet som har stor og fin stue med flott utsikt. Her er det bussforbindelse rett utenfor døren, men i nærheten av 80-sone så folk kjører med litt høyere fart her selv om det er 50-sone. Denne koster 9800,- inkludert strøm og internett, og er 80 kvm. Eldste har venner i nærheten, men ikke minste (kan evt bli kjent). 

Den andre er like i nærheten til skole, og nærmere her vi bor nå. Det er i gå/sykkel avstand til venner for begge, samt til fritidsaktiviteter. Dette er en kjellerleilighet på 65 kvm, liten stue og kjøkken. Ligger til i et barnevennlig område, men det kan bli trangt. Denne koster 8000,- pluss strøm.

Liker leilighet nr. 1 bedre mtp plass, og utseende. Mens nr. 2 mtp beliggenhet. Det er svært dårlig utleiemarked her for tiden, og jeg har vært på utkikk i 5 mnd. Så å vente på noe annet kan ta sin tid.

Hjelp?

Jeg har alltid prioritert logistikk som alenemor, det gjør hverdagen så mye enklere, spesielt for den minste som trenger mer oppfølging. Det er utrolig hvor raskt de nedprioriteres av venner om man bor litt kronglete til. Vi har bodd 3 personer på 62-67 kvm i mange år, har gått helt fint. Leia blir vel ganske lik om du deler strømforbruket på hele året, er du heldig sparer du litt på sommeren.

Anonymkode: 33d8f...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer, kommer ut med god egenkapital. Planen er å kjøpe noe i området her vi bor nå på et senere tidspunkt ( kanskje om et par år), så det er jo bare midlertidig. Er enig i det de fleste skriver her at det beste er alternativ 2, bedre for barna å bo så nært som mulig nåværende bosted. Og det er jo plass nokk. Tusen takk for alle svar 😊 ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid prioritert logistikk som alenemor, det gjør hverdagen så mye enklere, spesielt for den minste som trenger mer oppfølging. Det er utrolig hvor raskt de nedprioriteres av venner om man bor litt kronglete til. Vi har bodd 3 personer på 62-67 kvm i mange år, har gått helt fint. Leia blir vel ganske lik om du deler strømforbruket på hele året, er du heldig sparer du litt på sommeren.

Anonymkode: 33d8f...378

Ja det er jo ekstra uheldig om minste ikke har noen i nabolaget som ho er vandt til. Gjør overgangen med flytting også litt bedre om det er i nærheten av venner 😊 ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bo slik at barna kan gå til skolen og fritidsaktiviteter. Det gjør det mye enklere. Så kan du jo vente og se om du finner en bedre og større leilighet. 

Anonymkode: e18de...704

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet nr 2. Nærhet til skole, venner og fritidsaktiviteter vil gjøre hverdagen mye enklere. Skjønner likevel at nr 1 gjerne gir bedre bomiljø, men 65kvm er ikke lite heller, og barna er enda små.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...