AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Fra 3.5 uke begynte babyen å slite med magen, selv ved delamming. Etter hvert viste han mindre interesse for puppen og jeg rekker ikke å pumpe så mye. Så fortsatte problemet og avføringen ble sjeldnere. Vi fikk råd fra helsestasjonen om å gå over til nan sensilac. Det har hjulpet på luftsmerter, uro, mageknip, etc. Problemet nå er forstoppelse hver dag. Han bæsjer ganske mørkt og flytende en gang annen hver dag. I mellomtiden ser jeg at han prøver, men det går ikke ut. Helsestasjonen ber meg om å prøve semper dråper og malteekstrakt, men da må han bruke dette hver eneste dag. Semper dråpene hjelper han til å få ut luft ifra magen, det kommer bare en mengde promp når det er inntatt. Malteekstrakt har jeg ikke forsøkt ennå, kan de bruke slikt hver dag? Nå har vi brukt den type nan i 2 uker, så det er 2 uker med dette problemet. Er det meningen å ha det slik? Anonymkode: 405bf...fc9
Sefanja Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fra 3.5 uke begynte babyen å slite med magen, selv ved delamming. Etter hvert viste han mindre interesse for puppen og jeg rekker ikke å pumpe så mye. Så fortsatte problemet og avføringen ble sjeldnere. Vi fikk råd fra helsestasjonen om å gå over til nan sensilac. Det har hjulpet på luftsmerter, uro, mageknip, etc. Problemet nå er forstoppelse hver dag. Han bæsjer ganske mørkt og flytende en gang annen hver dag. I mellomtiden ser jeg at han prøver, men det går ikke ut. Helsestasjonen ber meg om å prøve semper dråper og malteekstrakt, men da må han bruke dette hver eneste dag. Semper dråpene hjelper han til å få ut luft ifra magen, det kommer bare en mengde promp når det er inntatt. Malteekstrakt har jeg ikke forsøkt ennå, kan de bruke slikt hver dag? Nå har vi brukt den type nan i 2 uker, så det er 2 uker med dette problemet. Er det meningen å ha det slik? Anonymkode: 405bf...fc9 Maltekstrakt kan brukes daglig ja
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Ikke uvanlig nei. Ja, de kan få malt daglig. Anonymkode: 6a2c5...5be
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Passer du på å blande ut pulveret i nok vann? Hvis du bruker en form for MME-maskin så ville jeg blandet manuelt istedet. For mye pulver i forhold til vann kan gi forstoppelse. Og maskinene kan blande feil. Men er det forstoppelse om bæsjen ikke er hard? Men litt rart den er mørk da.. Babybæsj pleier jo å være mer gul/lysebrun? Kan det være blod i avføringen som gjør den mørk, feks pga melkeallergi? Min baby bæsjet mye sjeldnere men hun fikk 95% morsmelk og bare litt MME så HS sa det var helt greit og normalt med sjelden bæsjing, kanskje annerledes med kun MME. Anonymkode: a1a9a...417 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #5 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Passer du på å blande ut pulveret i nok vann? Hvis du bruker en form for MME-maskin så ville jeg blandet manuelt istedet. For mye pulver i forhold til vann kan gi forstoppelse. Og maskinene kan blande feil. Men er det forstoppelse om bæsjen ikke er hard? Men litt rart den er mørk da.. Babybæsj pleier jo å være mer gul/lysebrun? Kan det være blod i avføringen som gjør den mørk, feks pga melkeallergi? Min baby bæsjet mye sjeldnere men hun fikk 95% morsmelk og bare litt MME så HS sa det var helt greit og normalt med sjelden bæsjing, kanskje annerledes med kun MME. Anonymkode: a1a9a...417 Bruker ikke mme maskin, har alltid litt over på vann og bruker de skjeene nøye. Bæsjen er ikke hard, men vanskelig å få ut og kan gå oppmøte to hele døgn før den endelig kommer. Han har endel smerter rundt det. Jeg har spurt om melkeallergi flere ganger, men blir ikke veldig hørt. Det står på nett at ved MME bør man sørge for å få avføring hver dag pga fare for forstoppelse. Jeg syns det er skremmende når til og med luft stopper opp, frem til semper dråper er inntatt. Anonymkode: 405bf...fc9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Skrevet 17. september 2024 Jeg brukte maltekstrakt på jenten hver dag en periode, det gikk helt fint. Bare pass på å ikke ta for mye malt (holdt meg til ca 1 ts fordelt på 3-4 flasker daglig), for det kan også føre til mageknip om de får for mye malt nå er baby over 6 mnd, vi er over på Nan nr 2 og nå er det ikke nødvendig med malt lengre Anonymkode: 38ed8...5a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå