Gå til innhold

Ringe politiet å spørre om ting angående saken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man som mistenkt ringe til politiet 02800 eller den personen som er uroppført som etterforsker for å spørre hvorfor man er anmeldt og andre ting om saken? 

Anonymkode: 7b196...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan man som mistenkt ringe til politiet 02800 eller den personen som er uroppført som etterforsker for å spørre hvorfor man er anmeldt og andre ting om saken? 

Ja.

Anonymkode: db8df...af7

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt. Ofte kan det imidlertid være greit å overlate kommunikasjonen mest mulig til advokat. 

Anonymkode: e2a84...80a

Skrevet

Husk at det er fri bevisførsel i Norge, så alt du sier og gjør kan bli brukt mot deg.

Anonymkode: 2b24f...f92

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke ringt selv. Siden du bare er mistenkt per nå har du vel ikke rett på offentlig oppnevnt forsvarer, men du kan engasjere advokat selv (og da betale selv). Jeg ville gjort det for å få hjelp av vedkommende til å hente ut alle opplysninger du kan få på nåværende tidspunkt.

Anonymkode: 9edc8...f58

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja.

Jeg ringte men han sa jeg måtte sende epost til en han oppga. Det er jo ikke særlig sikkert. Og hvordan kan de i det hele tatt vite at jeg som sender eposten og mer om info faktisk er meg som saken er lagd på? Dette gjør jo at hvem som helst kan få innsyn i andres saker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ringte men han sa jeg måtte sende epost til en han oppga. Det er jo ikke særlig sikkert. Og hvordan kan de i det hele tatt vite at jeg som sender eposten og mer om info faktisk er meg som saken er lagd på? Dette gjør jo at hvem som helst kan få innsyn i andres saker. 

Ringte du etterforsker eller har du for eksempel fått kontakt info til etterforsker nå? 

Uansett så vil de ikke sende person sensitiv info pr epost, men det kan være at de ønsker å avtale at du kommer innom for lesing av dokumentet osv i saken. Og at du i den forbindelse har fått kontakt info til vedkommende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...