Gå til innhold

Madshus-ski

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ser diverse butikker har noen billige skipakker - og i den forbindelse tenkte jeg å kjøpe et par ski til mannen.. Ulike butikker selger Madshus-pakker med Nordseter-modell og Trysil-modell, noen som vet forskjellen? Hva er best (skal brukes til vanlige turer, stort sett i preparerte løyper ("trikkeskinner")). Hvis noen tilfeldigvis er i stand til å svare rask, blir jeg glad :)! Takk!

Skrevet

regner med du mener madshus nordMARKA?? ;)

I såfall, forskjellen på nordmarka og trysil er at nordmarka er en tur ski bygd opp på samme grunnlag som en konkurannseski, men likevel en turski. Du har et bedre spenn i den enn i f.eks trysil, samt sålen er mye bedre.

Trysil skia er en ren turski, en mykere ski, og hakket bredere enn nordmarka.

Skal du gå i preparert spor ville jeg uten tvil valgt nordmarka. Det er en mye bedre ski, mye bedre spenn og såleoppbygning. = økt turglede :)

En kjempe ski rett og slett

Skrevet

Nix, mener NordSETER ;). Har snakket med en fyr jeg kjenner som jobber i sportsbutikk, han sa at begge var billigutgaver av turski (det visste jeg jo) - og at de ulike navnene muligens skyldes at de ulike kjedene selger samme ski med ulike navn..

Har skjønt at NordMARKA er gode ski, men han som skal ha dem går på ski kanskje to ganger i året, så jeg gidder ikke å legge så mye i dem :). Men takk for svar uansett altså!!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hva koster disse pakkene og hvor selges de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...