AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Som overskriften sier: Jeg er syk og har en så utrolig råtten smak i munnen! Ble syk med forkjølelsessymptomer for noen få dager siden. Tett i nesa, tett i bihulene, litt sår i halsen, bomullsfølelse i hodet, litt feber og slapp og sliten. Blir fort andpusten og orker lite, men jeg er ikke kjempesyk. Tenk en litt kraftig forkjølelse - for frisk til å ligge i senga, men egentlig for syk til å gå på jobb om det gir mening? Igår fikk jeg i tillegg plutselig en forferdelig rotten/metallsmak i munnen. Mat og drikke smaker rart og jeg har lite til ingen luktesans. Smaken er der hele tiden uansett hvor mye jeg pusser tennene og skyller munnen. Jeg har hatt korona og hadde en lignende opplevelse den gangen, så dette var jo det første jeg tenkte nå også. Hadde en hurtigtest liggende i skapet og tok denne, men den var negativ. Veldig mange rundt meg er syke, de fleste med korona så jeg syntes egentlig det var litt rart om jeg ikke har det. Har helt like symptomer som resten. Spesielt med tanke på at smak/lukt er forvrengt. Kan andre sykdommer/forkjølelse gi samme symptom? Har aldri opplevd dette ved en vanlig forkjølelse. Jeg er ikke syk nok for å ha f.eks influensa. Det er litt krise på jobb og sjefen vil gjerne ha meg inn. Jeg er egentlig frisk nok til å dra og ta en rolig dag (sjefen vet at jeg ikke kan yte fult), problemet er at jeg har en kollega med underliggende sykdommer som ikke bør få korona. En ordinær forkjølelse tåler personen. Vi jobber sånn at jeg ikke kan isolere meg helt fra personen, ellers kunne jeg jo bare gjort det. Jeg kan gjøre de fleste arbeidsoppgavene mine hjemmefra, men det beste er så klart å dra på kontoret. Hva tenker dere? Er det sjangs for at dette er korona selv om hurtigtesten er negativ? Anonymkode: 3a9cd...6ac
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som overskriften sier: Jeg er syk og har en så utrolig råtten smak i munnen! Ble syk med forkjølelsessymptomer for noen få dager siden. Tett i nesa, tett i bihulene, litt sår i halsen, bomullsfølelse i hodet, litt feber og slapp og sliten. Blir fort andpusten og orker lite, men jeg er ikke kjempesyk. Tenk en litt kraftig forkjølelse - for frisk til å ligge i senga, men egentlig for syk til å gå på jobb om det gir mening? Igår fikk jeg i tillegg plutselig en forferdelig rotten/metallsmak i munnen. Mat og drikke smaker rart og jeg har lite til ingen luktesans. Smaken er der hele tiden uansett hvor mye jeg pusser tennene og skyller munnen. Jeg har hatt korona og hadde en lignende opplevelse den gangen, så dette var jo det første jeg tenkte nå også. Hadde en hurtigtest liggende i skapet og tok denne, men den var negativ. Veldig mange rundt meg er syke, de fleste med korona så jeg syntes egentlig det var litt rart om jeg ikke har det. Har helt like symptomer som resten. Spesielt med tanke på at smak/lukt er forvrengt. Kan andre sykdommer/forkjølelse gi samme symptom? Har aldri opplevd dette ved en vanlig forkjølelse. Jeg er ikke syk nok for å ha f.eks influensa. Det er litt krise på jobb og sjefen vil gjerne ha meg inn. Jeg er egentlig frisk nok til å dra og ta en rolig dag (sjefen vet at jeg ikke kan yte fult), problemet er at jeg har en kollega med underliggende sykdommer som ikke bør få korona. En ordinær forkjølelse tåler personen. Vi jobber sånn at jeg ikke kan isolere meg helt fra personen, ellers kunne jeg jo bare gjort det. Jeg kan gjøre de fleste arbeidsoppgavene mine hjemmefra, men det beste er så klart å dra på kontoret. Hva tenker dere? Er det sjangs for at dette er korona selv om hurtigtesten er negativ? Anonymkode: 3a9cd...6ac Ja. Vet flere som har hatt negativ test forså å få positiv test noen dager senere… Anonymkode: e4f76...af7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Jeg får råtten smak i munnen av bihulebetennelse. Anonymkode: 21667...530 1
Forundret.. Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Om din kollega har underliggende sykdommer og ikke bør få korona, da bør hun/han vel heller ikke få andre influensa, forkjølelser o.l... 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #5 Skrevet 17. september 2024 man får ofte råtten smak i munnen ved sykdom, kan være hva som helst... Anonymkode: 88fae...ea6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Skrevet 17. september 2024 Takk for svar alle sammen Da satser jeg på at jeg overtenker dette og at jeg fint kan dra på jobb. Jeg syntes bare det var så merkelig med den metallsmaken/ekle smaken. Bruker ikke å få det ved en ordinær forkjølelse så var derfor jeg ble i tvil med tanke på kollegaen min. Holder så klart avstand osv uansett, men vi jobber sånn at vi ikke kan unngå og omgås noe. Anonymkode: 3a9cd...6ac
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #7 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar alle sammen Da satser jeg på at jeg overtenker dette og at jeg fint kan dra på jobb. Jeg syntes bare det var så merkelig med den metallsmaken/ekle smaken. Bruker ikke å få det ved en ordinær forkjølelse så var derfor jeg ble i tvil med tanke på kollegaen min. Holder så klart avstand osv uansett, men vi jobber sånn at vi ikke kan unngå og omgås noe. Anonymkode: 3a9cd...6ac Du bør gi beskjed til kollegaen din før du treffer han/hun. Du vet jo ikke hva du bærer på… hvis vedkommende ikke tåler covid, så tåler hen vel heller ikke andre sykdommer som influensa, RS virus osv så godt. Jeg hadde blitt drit forbanna om noen smittet meg med noe de visste de hadde, uten å gi beskjed om smitterisiko. Anonymkode: e4f76...af7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #8 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør gi beskjed til kollegaen din før du treffer han/hun. Du vet jo ikke hva du bærer på… hvis vedkommende ikke tåler covid, så tåler hen vel heller ikke andre sykdommer som influensa, RS virus osv så godt. Jeg hadde blitt drit forbanna om noen smittet meg med noe de visste de hadde, uten å gi beskjed om smitterisiko. Anonymkode: e4f76...af7 Ja så klart. Jeg har snakket med sjefen som vil at jeg skal komme inn likevel. Han er veldig klar over situasjonen til kollegaen vår. Har snakket med kollegaen også. Er derfor jeg syntes dette er vanskelig. Kollegaen sier at så lenge koronatesten er negativ og vi holder avstand så får vi høre på sjefen. Anonymkode: 3a9cd...6ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå