Gå til innhold

Aktiviteter å gjøre ute, alene 😄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker veldig godt å gå i min egen boble. Null small talk, ikke hei på tur, ingen som kommer bort fordi de syntes det er rart jeg er alene

Bor i utkanten av Oslo, så må veldig langt om jeg skal få gått på tur, helt alene. Eneste aktiviteten jeg har funnet til nå er å traske der det er mest folk, for der sier ingen hei og drar meg ut av bobla

noen tips til aktiviteter ute av hus?

(Hei folk er fine mennekser de altså, men vil hei’e de på mine premisser😂)

Anonymkode: 9af96...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tur i Oslo-marka?

Lån deg en hund og tren triks med den i en park eller noe?

Anonymkode: 83634...0f7

Skrevet

Stolpejakt, geocatching, løping, rollerblading, sykling? 
Jeg er stort sett alltid alene, både i skog og by, og på treningsanlegg utendørs, uten at noen kommer bort for å snakke. 

Anonymkode: 647af...27a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gå tur i Oslo-marka?

Anonymkode: 83634...0f7

Kanskje verdas verste plass viss TS er redd for at folk skal seie "hei" 😅

Anonymkode: 3ca7a...0e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hett tips: gå tur i regnvær. Skikkelig regnvær. 🤣 Gjerne fredag/lørdag kveld. Folk flest gidder ikke gå tur da. Jeg er en sånn plagsom «hei-er», som hilser på alle. Jeg har derimot ikke det store behovet for så mye smalltalk og det unngår jeg i dårlig vær. Snakker litt med naboene av og til, men jo kaldere, mer vind, surt, eller regn, jo færre ute, og de som er ute er ofte opptatt med seg selv. 
Ser for meg litt pensjonister i Oslomarka, men sånn generelt treffer jeg færre de dagene jeg kan gå tur på dagtid i ukedagene. Det er også færre lørdag formiddag kontra søndag formiddag. Søndag morgen treffer jeg kun tissetrengte hunder, og folk på løpetur med musikk på ørene. (Viktig med søndag morgen, formiddag er noe annet.) 

Jeg ser også frem til å gå mer tur i mørket, da er det også færre folk. Og ja om noen lurer, så har jeg gjort min research og er veldig glad i å være ute, og merket meg når det passer godt med turer mer alene 🤣 Turer i marka med hodelykt er noe for seg selv som jeg alltid gleder meg til på høsten 🤩

Kan du gå enten bynært som du nevner, eller en god del lengre inn så hjelper det også. 

Stolpejakt, orientering, ulike lokale topptur-konkurranser (15/10 på topp. Er ulike rundt i landet), geocatching, pokemon go, plukke sopp (vit hva du gjør), terrengsykling, fiske, padletur. Er mye du kan gjøre. Om du takler litt prat så kan du jo låne utstyr om det er noe sånt sted nær der du bor. Tipper det er noe sånt rundt i Oslo også. 
Det er også fantastisk å finne seg en øde plass, slå opp hengekøyen, tenne et lite bål, og nyte en god bok 🥰

• Nyttig 2
Skrevet
Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Hett tips: gå tur i regnvær. Skikkelig regnvær. 🤣 Gjerne fredag/lørdag kveld. Folk flest gidder ikke gå tur da. Jeg er en sånn plagsom «hei-er», som hilser på alle. Jeg har derimot ikke det store behovet for så mye smalltalk og det unngår jeg i dårlig vær. Snakker litt med naboene av og til, men jo kaldere, mer vind, surt, eller regn, jo færre ute, og de som er ute er ofte opptatt med seg selv. 
Ser for meg litt pensjonister i Oslomarka, men sånn generelt treffer jeg færre de dagene jeg kan gå tur på dagtid i ukedagene. Det er også færre lørdag formiddag kontra søndag formiddag. Søndag morgen treffer jeg kun tissetrengte hunder, og folk på løpetur med musikk på ørene. (Viktig med søndag morgen, formiddag er noe annet.) 

Jeg ser også frem til å gå mer tur i mørket, da er det også færre folk. Og ja om noen lurer, så har jeg gjort min research og er veldig glad i å være ute, og merket meg når det passer godt med turer mer alene 🤣 Turer i marka med hodelykt er noe for seg selv som jeg alltid gleder meg til på høsten 🤩

Kan du gå enten bynært som du nevner, eller en god del lengre inn så hjelper det også. 

Stolpejakt, orientering, ulike lokale topptur-konkurranser (15/10 på topp. Er ulike rundt i landet), geocatching, pokemon go, plukke sopp (vit hva du gjør), terrengsykling, fiske, padletur. Er mye du kan gjøre. Om du takler litt prat så kan du jo låne utstyr om det er noe sånt sted nær der du bor. Tipper det er noe sånt rundt i Oslo også. 
Det er også fantastisk å finne seg en øde plass, slå opp hengekøyen, tenne et lite bål, og nyte en god bok 🥰

Åh takk for tips, du har forstått meg da! Det med været var jo helt genialt!! 😄 Skal investere i en ny regndress og nytt ull undertøy jeg nå 😆 

Takler litt prat om det går på mine premisser, er en utleie bu av utstyr rett ved meg, skal sjekke ut den ☺️

ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åh takk for tips, du har forstått meg da! Det med været var jo helt genialt!! 😄 Skal investere i en ny regndress og nytt ull undertøy jeg nå 😆 

Takler litt prat om det går på mine premisser, er en utleie bu av utstyr rett ved meg, skal sjekke ut den ☺️

ts

Bare hyggelig å kunne hjelpe 😁😊 Jeg kjenner selv på den at det noen ganger er veldig godt å kunne bare gå i egen boble. Sånn mellom oss (og hele KG 🤣🫣) hender det jeg legger turen til et annet sted enn der jeg treffer mer pratsomme folk på tur 🤪🤫 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...