Gå til innhold

Russefeiring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet om flere som har valgt å stå utenfor hysteriet, så kos deg med en helt rolig og avslappet russefeiring, eventuelt sammen med noen likesinnede som ikke ser vitsen i det opplegget som kjøres nå.

Det har gått over alle støvleskaft, og mange er lut lei av alt som heter russefeiring. Bare en pest og en plage, dessverre.

Anonymkode: 4bf33...96b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i min klasse var russ uten å være i noen gruppe, ja, meg selv inkludert :)

Riktig nok fem år siden... 

Anonymkode: bb36b...323

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sønnen gikk var alle som var russ sammen. Liten skole 350 elever og av de var ca 30 russ. De dro ikke på noen store arrangementer.  De leide et lokale i bygda å hadde sammenkomst der foreldre som vakter. Osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for ungen min, jeg bare forsøker å forstå, det er en stor skole. Det er bare tre stykker i klassen som ikke er med på en gruppe. 
Gruppene går på tvers av klassene og linjene. 

Mye av det sosiale er at de har fors og møtes utendørs, tror jeg. 

Har venner på andre skoler og andre trinn, de som er eldre har flyttet pga militæret og universitet ol, har venner på skolen i skoletiden, men henger ikke med de på fritid. 

Anonymkode: 93a5f...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var russ under korona så vi slapp det problemet 😅

Anonymkode: ca9ca...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det går fint. Hen er tøff som gjør det. Jobbes med ny feiring fra 2026 nå i fylkene og hos regjeringen. 

Anonymkode: 98575...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo helt fint. Det er selvfølgelig kjipt om man har lyst til å være en del av en gruppe og ikke finner noen, og jeg er helt enig i at det dessverre ofte skjer eksludering i russegrupper, men om det er frivillig er det ikke noe problem.

Datteren min fikk plass på et konsept via en venninne ganske nettopp, men ellers hadde hun bare hengt med diverse venner i ulike grupper. De skal heldigvis ikke ha buss. Hun skal på Landstreffet, det er det eneste store hun vil ha med seg.

Anonymkode: ad745...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...