AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Del Skrevet 16. september 2024 Jeg er i sjokk etter at prøven kom tilbake positiv. Må inn til gynekolog for mer prøver og føler verden raser sammen. Hvordan har dere som har opplevd det taklet det? Levde dere som normalt i ventetiden? Jeg synes det er tortur, får ikke til å sove, slappe av, jobbe eller gjøre noe av betydning, går bare å venter på time til videre utredning. De har funnet atypiske/grove celleforandringer. Anonymkode: 68c74...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Del Skrevet 16. september 2024 Du må roe deg ned. Dette er ikke et problem. Anonymkode: 198d9...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Del Skrevet 16. september 2024 Har du selv opplevd det? Ble du konisert/behandlet? Anonymkode: 68c74...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du selv opplevd det? Ble du konisert/behandlet? Anonymkode: 68c74...d75 Ja, ble konisert. Ukomplisert inngrep. Senere (15 år etter) har jeg fjernet livmor og livmorhals av andre årsaker. Anonymkode: 198d9...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 16. september 2024 #5 Del Skrevet 16. september 2024 (endret) Skjønner at du ble satt ut da du fikk svar på prøven. Men, det tar laaang tid før det kan utvikle seg til kreft. Mange år. Men de vil fjerne cellene av alvorlighetsgrad sin 3. Dette vil gå bra. Det er ventetiden på konisering som er verst. Lykke til. Du vil bli fulgt opp godt. Endret 16. september 2024 av Rødstrupa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Del Skrevet 16. september 2024 Spør de om det var CIN 1,2 eller 3. Jeg hadde 3, men det betyr ikke kreft. De sa at det var greit å bare fjerne, for slike celler kan bli til kreft om 15 år. DU HAR IKKE FÅTT KREFT DIAGNOSE 😄 Konisering er bare å fjerne noen få millimeter med hud, som en slags skraping. Å ha mensen var verre (har ikke ille mensen) Har til nå fått positiv celleprøve tilbake 3 ganger ila livet, som oftest har de alle gått tilbake til normal etter et halvt år. De vil nok ta flere tester for å sjekke om det går tilbake på deg også Anonymkode: a6ac6...dec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #7 Del Skrevet 16. september 2024 Jeg tror kanskje min store frykt er det legen kalte «atypisk» hva nå det er for noe. Må få dette avklart, men hun mente det skyldtes noe «lenger opp» i livmor / eggstokker Anonymkode: 68c74...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #8 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spør de om det var CIN 1,2 eller 3. Jeg hadde 3, men det betyr ikke kreft. De sa at det var greit å bare fjerne, for slike celler kan bli til kreft om 15 år. DU HAR IKKE FÅTT KREFT DIAGNOSE 😄 Konisering er bare å fjerne noen få millimeter med hud, som en slags skraping. Å ha mensen var verre (har ikke ille mensen) Har til nå fått positiv celleprøve tilbake 3 ganger ila livet, som oftest har de alle gått tilbake til normal etter et halvt år. De vil nok ta flere tester for å sjekke om det går tilbake på deg også Anonymkode: a6ac6...dec Det skal jeg huske. Forhåpentligvis litt mer fattet enn da jeg fikk en telefon midt i arb. tida Anonymkode: 68c74...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #9 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skal jeg huske. Forhåpentligvis litt mer fattet enn da jeg fikk en telefon midt i arb. tida Anonymkode: 68c74...d75 Skjønner godt at det er sjokk da, med ord som atypisk osv 💕 Via celleprøve klarer de kun å se på tilstanden av livmorhalstappen. Tok du full kontroll med bilder osv? Atypisk trenger heller ikke bety farlig. En gang lå livmoren min helt til høyre på skeiva, og de kalte den utypisk (🤷🏼♀️). Neste gang lå den «der den skulle være». Gudene vet. Ring de i morgen og fortell de at samtalen skremte deg! For det skal de virkelig ikke gjøre, de skal ha forståelse for at dette kan være super skummelt for de som aldri har stått i noe sånt før Og om det er noe trøst, jeg fikk helt hetta første gangen jeg hadde unormal celleprøve, men hadde det skjedd nå så hadde jeg tenkt «jaja… da blir det test igjen da! Bra jeg tester og er føre var, sånn at det ikke skjer noe alvorlig senere!» Anonymkode: a6ac6...dec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå