Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om denne er på riktig plass veit jeg ikke.. Men gjør et forsøk. 
Hva har mannfolka her på KG i stua når det kommer til lyd på stua? Kvinner også.

Sjøl har jeg 4 Cerwin vega cls 215 (lagd nye kasser med skikkelig mdf og bytta delefilter) og 2 orginale cerwin vega cls 212. Alt blir pompa skyhøyt av en NAD T778. Har også 4 patos (billig "hifi")

Har nok futt til å flytte hele husets vegger i alle rom så det kjennes med håndflata, men skikkelig kvantitetslyd med tanke på cerwin.. Mye lyd og lite ull med mindre man spiller musikk som fenger russen.

Hva har folk?

Skrevet

Er ikke spesielt glad i et slikt lydbilde. Jeg hadde mer diskret oppsett med B&W CM6S2 koblet til en Primare Pre32 forforsterker og Primare A35.2 effektforsterker. 

Rent og tydelig lydbilde, og nok bass uten å ødelegge huset. Diskant og mellomtone er det viktigste i et anlegg

Skrevet

Har et par Focal 816S stående i stua. Relativt tilårskomne høyttalere nå, men de funker jo fint, så ser egentlig ingen grunn til å oppgradere. Skal sies at jeg vurderer en ny receiver da, men det er mer pga. ting som DTS Master Audio og 4K HDMI-switching.

Skrevet

Tror nesten jeg ville vurdert eARC som funksjon fremfor å alltid ha en reciever som støtter nyeste standard. Utviklingen går fort, og de som er ansvarlig for standarden gjør småting hver gang fremfor å lage en skikkelig fremdriftsplan. Nesten som USB-gjengen. 

Har man en spillkonsoll og en ny TV er ALLM og VRR to meget kjekke funksjoner, sammen med ymse HDR-standarder og 4K med både oppdateringsfrekvens på 60 og 120Hz. Blir fort dyrt i lengden om man må kjøpe ny forsterker hver gang man bytter TV... 

Skrevet
newman01 skrev (3 timer siden):

Tror nesten jeg ville vurdert eARC som funksjon fremfor å alltid ha en reciever som støtter nyeste standard. Utviklingen går fort, og de som er ansvarlig for standarden gjør småting hver gang fremfor å lage en skikkelig fremdriftsplan. Nesten som USB-gjengen. 

Har man en spillkonsoll og en ny TV er ALLM og VRR to meget kjekke funksjoner, sammen med ymse HDR-standarder og 4K med både oppdateringsfrekvens på 60 og 120Hz. Blir fort dyrt i lengden om man må kjøpe ny forsterker hver gang man bytter TV... 

Problemet mitt er faktisk TVen. Samsung støtter idiotisk nok ikke DTS i det hele tatt, ikke engang som passthrough. Konsekvensen er at hvis jeg kobler avspiller til TV og så TV til receiver, får jeg rett og slett ikke lyd fra surroundkilder som ikke er DD.

eARC styrer jeg uansett langt unna, da det bare blir et irritasjonsmoment om du bruker flere kilder. Hvis anlegget fungerer ca. som en lydplanke og bare brukes med TVen, da ser jeg at det gir mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...