Gå til innhold

Hvordan er Tinder for damer i 50-åra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har rnye yngre væremåte og blir ofte tatt for å være 10-12 yngre. Men jeg er altså 46 år. Noen vits med Tinder for min aldersgruppe?

Anonymkode: e12d0...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du er altså ute etter damer i 50-åra, eller hva misforstod jeg her?

Væremåte mellom 36-46, er ikke så forskjellig i min verden. Hva mener du?

Anonymkode: 8b7cc...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er et kjøttmarked. Svært få aktuelle kandidater der. Har prøvd dating via appen, men mannfolka er bare ute etter en ting. Til og med de som ser litt nerdete ut. Temmelig ofte vris samtalen over på seksuelle ting ganske fort. Hva jeg ville gjort med meg selv etc ... Da blir det kroken på døra for meg, gitt. Jeg er i alderen 50 +.

Anonymkode: d546c...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke sammenhengen mellom tittel og HI. 

Men som mann 50+ synes jeg det er rart å lese alle kommentarene om hvor ille menn er på Tinder. Bare ute etter én ting, dicpics osv. 

Jeg var dønnseriøs, hadde gode bilder og skikkelig tekst. Å få match med seriøse damer med tilsynelaende like interesser var bortimot umulig til tider. Jeg vil ærlig talt mene noen av dem ikke skjønner hva de gikk glipp av. Var innom en app forleden for å sjekke noe (relatert til en diskusjon jeg hadde med en kompis - ikke for å se etter damer) . Brukte 5min der og så at en del av damene fortsatt er der 6-12 mnd etterpå... Eller kanskje de selv bare er ute etter knull-og-stikk og skånet meg for opplevelsen. 

I alle fall. Det er seriøse menn og damer på Tinder. Mer enn nok. Men de finner hverandre ikke. 

Anonymkode: 5fea2...129

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50 og ser 15 år yngre ut. Det er et grusomt utvalg 40+ av menn på Tinder og de som er yngre (til tross for en tilsynelatende seriøs profil på jakt etter langsiktig forhold) er rett på dickpics og sexprat. Så styr unna om du ikke vil ha en ung mann kun for et ligg.

Jeg har forsøkt Happn og synes den appen er hakket bedre, samme med Hinge.

Anonymkode: c5ee2...29a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke sammenhengen mellom tittel og HI. 

Men som mann 50+ synes jeg det er rart å lese alle kommentarene om hvor ille menn er på Tinder. Bare ute etter én ting, dicpics osv. 

Jeg var dønnseriøs, hadde gode bilder og skikkelig tekst. Å få match med seriøse damer med tilsynelaende like interesser var bortimot umulig til tider. Jeg vil ærlig talt mene noen av dem ikke skjønner hva de gikk glipp av. Var innom en app forleden for å sjekke noe (relatert til en diskusjon jeg hadde med en kompis - ikke for å se etter damer) . Brukte 5min der og så at en del av damene fortsatt er der 6-12 mnd etterpå... Eller kanskje de selv bare er ute etter knull-og-stikk og skånet meg for opplevelsen. 

I alle fall. Det er seriøse menn og damer på Tinder. Mer enn nok. Men de finner hverandre ikke. 

Anonymkode: 5fea2...129

Har aldri vært på Tinder, så jeg har egentlig ikke peiling, men kanskje damen var der fortsatt fordi hun i mellomtiden har vært i et forhold som ikke fungerte? Aner ikke, men ser for meg at det kan ta lenger tid enn et halvår å finne noen som virkelig klaffer.

Med tanke på det du skriver, så virker du kanskje litt høy på deg selv når du skriver at "de ikke skjønner hva de gikk glipp av", om egen person? Bra å ha troen på seg selv, men folk reagerer lett negativt om man virker selvgod. Tenker også at om interessene består i å klatre på alle fjelltopper og lignende, så kan mange tenke at du er for sporty for dem, at de blir redd for at de ikke klarer å henge med.

Anonymkode: 92340...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og du er altså ute etter damer i 50-åra, eller hva misforstod jeg her?

Væremåte mellom 36-46, er ikke så forskjellig i min verden. Hva mener du?

Anonymkode: 8b7cc...073

Er ute etter menn. Har endel yngre venner/ føler ofte ikke jeg har noe til felles med menn min egen alder. Er seriøs av meg. Spiller ikke spill og er dønn ærlig.

Anonymkode: e12d0...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke sammenhengen mellom tittel og HI. 

Men som mann 50+ synes jeg det er rart å lese alle kommentarene om hvor ille menn er på Tinder. Bare ute etter én ting, dicpics osv. 

Jeg var dønnseriøs, hadde gode bilder og skikkelig tekst. Å få match med seriøse damer med tilsynelaende like interesser var bortimot umulig til tider. Jeg vil ærlig talt mene noen av dem ikke skjønner hva de gikk glipp av. Var innom en app forleden for å sjekke noe (relatert til en diskusjon jeg hadde med en kompis - ikke for å se etter damer) . Brukte 5min der og så at en del av damene fortsatt er der 6-12 mnd etterpå... Eller kanskje de selv bare er ute etter knull-og-stikk og skånet meg for opplevelsen. 

I alle fall. Det er seriøse menn og damer på Tinder. Mer enn nok. Men de finner hverandre ikke. 

Anonymkode: 5fea2...129

Eller at du gikk for altfor unge damer. 

Anonymkode: c4907...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga like bra som for menn i 20 og 30 årene der vil jeg tro

Anonymkode: 130dc...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mareritt👍🏻Så det orker jeg ikke. Menn rundt 50 der ser helt grusomme ut, eller de er kun ute etter sex (selv de som ser grusomme ut), er i midtlivskrise eller har en eller annen psykisk lidelse. De yngre har om ikke annet utseendet på sin side, den delen utgår her.. Så Tinder er noe jeg kuttet ut for lenge siden. K 45. 

Anonymkode: fe98d...610

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med tanke på det du skriver, så virker du kanskje litt høy på deg selv når du skriver at "de ikke skjønner hva de gikk glipp av", om egen person? Bra å ha troen på seg selv, men folk reagerer lett negativt om man virker selvgod

He. Ja. Jeg kan berolige med at til vanlig så er jeg alt annet enn selvgod. Men hvis de beskriver mer eller mindre en person som meg som det de ønsker, mtp interesser, intensjon med datingen, geografi osv osv og de ikke er villige til å respondere engang, og samtidig at man leser hvordan damer i denne målgruppen klager, så, ja.. Da slår man litt ut med armene, ja. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

kanskje damen var der fortsatt fordi hun i mellomtiden har vært i et forhold som ikke fungerte? Aner ikke, men ser for meg at det kan ta lenger tid enn et halvår å finne noen som virkelig klaffer

Kan godt hende. Det var flere enn 1 jeg gjenkjente. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Eller at du gikk for altfor unge damer

Nix. Max 10 år yngre. Var på noen mislykka dates men traff ei jeg ble kjæreste med forrige vinter som er et helt utrolig funn. Så det går absolutt an på Tinder. Det er derfor jeg sier jeg har vært borte fra disse appene. 

For min del er jeg glad for at det gikk som det gikk. Men når jeg leser sånne negative kommentarer om menn som jeg ikke kjenner meg igjen i, og ser at de samme damene fortsatt søker etter en akkurat som meg (på papiret) så kan jeg ikke la være å løfte på øyenbrynene. 

Poenget mitt er egentlig at jeg tror man finner seriøse menn, akkurat som man ønsker seg på Tinder. Kjekke kan de være også. Men jeg tror kanskje de sveiper forbi dem kanskje fordi de fremstår som lite "spennende"? Eller at de møter dem, går, godt overens men konstruerer opp en masse overfladiske innvendinger i hodet sitt og avslutter før de i det hele tatt blir kjent? Vet ikke... 

Anonymkode: 5fea2...129

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er ute etter menn. Har endel yngre venner/ føler ofte ikke jeg har noe til felles med menn min egen alder. Er seriøs av meg. Spiller ikke spill og er dønn ærlig.

Anonymkode: e12d0...b1c

Du er jo ikke i 50-årene, du er i 40-årene. Og jeg vil fraråde deg å høre på dem som sier at du bare kan få menn i 50-årene og eldre. Aldersforskjellen blir veldig tydelig om noen år.

Anonymkode: 80cf9...f5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at ei dame på 50 lett kan finne kjærligheten på tinder. Man må bare være flink til å sile ut de useriøse / de som bare er der for kjøttmarkedet. Jeg er selv på tinder og jeg er ikke der for å få pult. Jeg er 38 selv. Dvs at jeg er i førtiårene. 🤔

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er K51, og prøvde meg noen få måneder på Tinder. Men det gikk opp for meg etterhvert at jeg sikkert ikke dukket opp i bunken til de jeg klikket liker på engang, for de hadde garantert satt alder til maks 50. I det virkelige liv har jeg alltid hatt partnere som er noen år yngre enn meg, og det er fortsatt menn i slutten av 40-årene som tiltrekker meg mest, Men de er jeg nok usynlige for på Tinder, eller de ser tallet 51 og klikker meg bort. (Jada, det kan selvfølgelig ha med utseende å gjøre, jeg påstår ikke noe annet.) Men lite hell der, altså ;)

Anonymkode: 5c7e8...cc9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff min kjærestepå tinder, men måtte luke ut en del unge useriøse fuckboys først. Økte nedre aldersgrense og vips der var han. Så det går an🥰

Anonymkode: 4dce3...9ca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er K51, og prøvde meg noen få måneder på Tinder. Men det gikk opp for meg etterhvert at jeg sikkert ikke dukket opp i bunken til de jeg klikket liker på engang, for de hadde garantert satt alder til maks 50. I det virkelige liv har jeg alltid hatt partnere som er noen år yngre enn meg, og det er fortsatt menn i slutten av 40-årene som tiltrekker meg mest, Men de er jeg nok usynlige for på Tinder, eller de ser tallet 51 og klikker meg bort. (Jada, det kan selvfølgelig ha med utseende å gjøre, jeg påstår ikke noe annet.) Men lite hell der, altså ;)

Anonymkode: 5c7e8...cc9

Jeg tipper ganske mange menn setter sin egen alder som maksgrense. Og så er det nok en del som ser etter yngre, ja. Tror mange menn i 50-55 års klassen merker at de har sjans hos damer som er inntil 10 år yngre og vel så det. Dermed blir konkurransen for damer som er eldre enn mennene tøff. Tror mange menn "biologisk" trekker mot litt yngre damer, men det betyr ikke at de er pervoer som går etter smårips. Min personlige erfaring er at jeg hadde lettere for å få "napp" hos damer 5-15 år yngre enn meg. Muligens fordi de ønsket seg noen som var trygge og etablerte, mens damer rundt min egen alder var mye mer vanskelig å komme innpå. Min kjæreste er forresten 3 år yngre enn meg. 

Selv om en del menn er åpne for å date litt eldre damer, så er jeg redd de er i mindretall, dessverre.  Fuckboys som ønsker seg uforpliktende moro, går gjerne etter litt eldre damer fordi de er friere, mer selvstendige og det ligger i kortene at det er uforpliktende, mens damer i 30- 40-åra fortsatt håper på familie og noe endelig. 

Jeg baserer meg kun på hva jeg selv har sett og hørt her, så kan godt hende jeg tar feil. 

Anonymkode: 5fea2...129

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner kvinner i 40-åra som lett fant seg kjærester på Tinder nesten før de hadde begynt. Det rare er at jeg ikke kjenner en eneste mann, uavhengig av alder, som har klart det. Det går liksom ikke opp.

Anonymkode: 890fa...e36

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner kvinner i 40-åra som lett fant seg kjærester på Tinder nesten før de hadde begynt. Det rare er at jeg ikke kjenner en eneste mann, uavhengig av alder, som har klart det. Det går liksom ikke opp.

Anonymkode: 890fa...e36

I tillegg til meg selv, så møtte jeg nettopp en annen fyr på 50+, som hadde funnet kjæreste på Tinder.  Begge oss i løpet av fjoråret. 

Anonymkode: 8b7cc...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var lett å finne kjæreste på Tinder da jeg heiv meg utpå i alder 50+. Fikk masse henvendelser fra menn på 58 +, og de bare ignorerte jeg glatt sammen med henvendelser fra menn mer enn ti år yngre enn meg. Jeg var bevisst på at jeg ikke ønsket eldre mann ettersom alder var en hovedfaktor da jeg ble skilt, de sju åra ble høyst merkbare da han (eksmann) bikka 55.

Tok kontakt med endel menn selv som så ok ut og hadde  grei profiltekst, og vips, der var han. Tok to - tre måneder.

Anonymkode: 95698...7f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I alle fall. Det er seriøse menn og damer på Tinder. Mer enn nok. Men de finner hverandre ikke. 

Dersom det stemmer at det er 10% kvinner der så er det helt naturlig.
Appen er lagd for at eierne skal tjene penger, ikke fordi folk skal få napp fort.

Kunne ikke falt meg inn å bruke Tinder. Jeg syns det virker masete, og det er ikke min stil.

Når jeg ser på venninners sjekkemedier, så er det en ting som slår meg mer enn noe annet:
Mennene presenterer seg som om det er andre menn de skal imponere, noe som ikke fanger kvinners interesse. Damer gir beng i om du har stor fisk, blank bil eller vaskebrett; de vil vite hvordan du oppfører deg overfor en nær person og hvordan du tar deg ut i virkeligheten, i ditt naturlige habitat.

Endret av Andro
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...