Gå til innhold

Soverommet og lufting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere andre når dere skal sove i vinterhalvåret når dere skal sove med vinduet oppe?

Jeg kjenner allerede nå at jeg har begynt å fryse men samtidig er det så godt med frisk luft.

Har på meg full pysj og fleece genser.

Men fryser så lett når jeg er i ro.

Jeg elsker å ha frisk luft og jeg elsker best sommerhalvåret.

Bruker vinterdyne året rundt siden jeg er en frysepinne når jeg er i ro. Bruker også to vinterdyne over hverandre men fryser uansett.

Har også prøvd å sove med lue.

Anonymkode: b0fd2...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmeflaske, ullpledd over dyna og ullsokker som jeg tar av meg i løpet av natta. Men har ikke vinduet på vid gap, lufter godt først, så lar jeg det stå på sprekk.

Anonymkode: 21594...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også ullpledd over dyna men fryser uansett. Nå måtte jeg lukke vinduet fordi det ble for kaldt. Har bare vinduet åpent noen få cm.

Anonymkode: b0fd2...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker iskaldt rom, varm kvalitetsdyne og varmeflaske 🙂. Sover ikke med klær. Det hadde jeg ikke klart. Måtte i såfall være hjemmestrikka ullsokker på beina. 

Anonymkode: 85f71...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufte godt på dagtid, klarer ikke å sove når jeg fryser så lukker vinduet før smartovn holder fin temperatur om natten. Hjelper å ha døren åpen, balansert ventilasjon skifter luften.

Anonymkode: 760e9...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske varm av meg. Sover med vinduet åpent året rundt. Når det er aller kaldest, dvs minus ti og kaldere, har jeg vinterdyne, ullteppe over, ullsokker og ullundertrøye. Det er kaldt akkurat når jeg legger meg, men får fort opp temperaturen under dyna. Hvis det ikke er fullt så kaldt sover jeg bare med ullsokker og vinterdyne. Jeg bor i Oslo og sover fremdeles bare med sommerdyne og uten klær, selv om vinduet er åpent. 

Anonymkode: 0b369...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulldyne, sengetøy i flanell og vanlig pysj (type shorts og t-skjorte). Fryser aldri, selv om det kan bli 8-10 grader på soverommet. Har tøfler og morgenkåpe (fleece) lett tilgjengelig, for det er iskaldt å stå opp.

Anonymkode: 63e63...8d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufter bare på dagtid, og sover med varmeflaske, r-skjorte og ullsokker. Er det ekstra kaldt har jeg ullteppe over dyna. 

Anonymkode: 6734e...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vinduet åpent året rundt og sover ikke med klær. Har bare én helårsdyne.

Tror det kaldeste jeg har sett på soverommet er 4 plussgrader.

Anonymkode: 3ba13...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover heller ikke med klær,men jeg bruker en vektdyne. Den veier 11kg! Den holder meg god og varm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryser lett ellers, men på soverommet kan det være iskaldt. Vinduer oppe, ingen klær, skikkelig tykk vinterdyne fra quilts of denmark. Og så drar vi sengeteppet over dynene igjen på de kaldeste dagene. 

Anonymkode: cac5c...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullpysj er gull 👌

Ellers har jeg et skinn nede ved føttene, noen ganger har jeg ullsokker på.

Ullpledd fungerer best under dyna syntes jeg, ikke over. Så har jeg dundyne for frysepinner (og DET merkes!) Ellers er varmeflasker fint, varmeteppe skrur jeg på for å varme opp sengen, men skrur det av når jeg legger meg grunnet brannfare.. 

Men altså forskjellen ble ullpysj og dundyna for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mange foreslår ullpledd under dyna. Jeg foreslår at du legger ullpleddet under kroppen. Siden du ligger fullt påkledd er det ikke noe uhygienisk i det, og heller ingen problemer med kløe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover nakne, med sommerdyne og vinduet på gløtt hele vinteren. Pysjamas og vinterdyne da hadde jeg vært helt svett om morgenen. Veldig glad mannen og jeg er like der for jeg hadde ikke orket å sove med vinduet lukket. 

Anonymkode: 21906...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en frossenpinn, men har investert i ei skikkelig digg dundyne! Bruker også varmeflaske, ei til beina og ei til overkropp. Pysj med lange ermer til overkropp. Hva med ullpysj? Fleece gir vel ikke så mye varme.

Anonymkode: af490...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er varmere uten klær, enn med, om man har en god dundyne. Men jeg er av typen som tuller dyna helt opp under halsen. Mannen må ha en pysjgenser om vinteren, da armene raskt ender over dyna, eller han vrir seg slik at ryggen eksponeres litt. Mulig derfor enkelte fryser mer enn andre? 

Anonymkode: cac5c...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du dynene dine? Er det dun eller syntetiske? Lurer også på hvilken landsdel du bor i, da det er forskjell på klimaet og antall kuldegrader i Oslo og Finnmark.

Jeg sover med vinduet på luftegløtt året rundt, også om vinteren. Har en vinterdyne fra Høie, syntetisk fiber, type "varm", og den er tilstrekkelig til å holde meg god og varm selv om rommet er kaldt. Sover i kun truse og t-skjorte. Trenger ikke noe mer og fryser aldri når jeg sover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er kaldt,bruker jeg pysj og gjerne et pledd over madrassen. Men da er det ned i minusgrader. Her er gjerne vinduet åpent hver dag hele dagen så lenge det ikke blåser storm eller orkan.

Anonymkode: 6c69b...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange bruker pysj.

Men er ikke prinsippet litt som i sovepose. At man alltid skal ta av seg klær, slik at det blir luftlag direkte mellom dun og kropp, som gjør at man holder varmen? 

Anonymkode: cac5c...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...