Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som vet om man kan drive litt trening (sykling, gå på tredemølle etc) når man er 5-6 uker på vei?

Synes jeg har fått synlig mage allerede, er det flere som har det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Unngå trening som innebærer fall, spark/slag mot magen etc. Bortsett fra det kan du trene. Men ta hensyn til at du er gravid. Ikke slit deg helt ut, husk at du trenger mer hvile. Og husk å ta hensyn til at leddbånd og slikt blir mer tøyelige (for å slippe ut babyen, men faren er altså bekkenløsning)

Lytt til kroppen din, men tren med glede. Unntaket er slutten av svangerskapet, da bør du unngå for kraftig fysisk aktivitet, da det kan forbindes med en viss fare for å framskynde fødslen. Men det er jo lenge til det enda.

Tren du, men lytt til kroppens signaler, hvil når du trenger det, sørg for nok drikke, og ikke tren for å slanke deg! Det er jo meningen at du legger på deg i svangerskapet, babyer kan ikke !slankes bort" :)

Angående det med mage så tidelig (jeg er ingen eksptert, ikke gravid) så er det nok neppe babyen som lager magen, men graviditet medfører en del luft og veske som kan gi deg mage allerede så tidelig. Så vidt jeg vet. Dette er det nok andre som vet mer om :)

Lykke til med svangerskapet :)

Skrevet

Jeg har en skikkelig luftballong på magen!!!

Ser ut som om jeg er "skikkelig på vei" når jeg kikker ned.....for alle andre ser det nok mere ut som om jeg har kost meg med maten... :ler::ler:

Gleder meg til magen blir stram og fin!

Gjest Kristin75 ikke innlogget
Skrevet

Hei,

Legen min sa at jeg til og med kunne drive med toppidrettstrening om jeg følte for det. Hugs at vi gravide er IKKE syke. Så lenge du ikke driver med karate el.taekwondo kan du gjøre hva som helst egentlig.

Kristin

Skrevet

Sykling er også den treningen mange fysioterapeuter anbefaler gravide med bekkenløsning. Helt ufarlig. Vær som før graviditeten du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...