AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Skrevet 16. september 2024 Hei. Jeg søkte Hjelpestønad sats 4 i fjor sommer. Jeg fikk avslag, men vant igjennom anke nå. Ungen min er forsikret, men vil ikke få utbetaling av forsikring med mindre han har gyldig innvilget stønad innen 5 år fra første krav(han fikk sats 2 i 2018) Det betyr at om jeg hadde fått innvilget stønad i 2023 som da jeg søkte ville han fått utbetalt full forsikring. Men da den først ble innvilget nå sier forsikringsselskapet nei til utbetaling. Men NAV vil mest sannsynlig tilbakedatere til første søknad i 2023 og da er spørsmålet. Vil ikke det påvirke forsikringen når gyligheten på innvilget stønad skjedde innen fristen, ikke når kravet om forsikring ble satt? Anonymkode: 1290c...6ef
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Skrevet 16. september 2024 Ingen fasit fra meg, men det burde de jo. Det er merkelig om du skal ta hele byrden for NAV sin feil. Sier forsikringsselskapet blankt nei ville jeg krevd erstatning fra nav for beløpet du gikk glipp av hos forsikringsselskapet. Anonymkode: 2e5d0...4da 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen fasit fra meg, men det burde de jo. Det er merkelig om du skal ta hele byrden for NAV sin feil. Sier forsikringsselskapet blankt nei ville jeg krevd erstatning fra nav for beløpet du gikk glipp av hos forsikringsselskapet. Anonymkode: 2e5d0...4da Ja, det er jo det jeg tenker. Ungen skal jo ikke lide fordi NAV var treg liksom 🤔 Anonymkode: 1290c...6ef
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Fått bekreftet fra forsikring at det gjelder fra når vedtaket blir gyldig. Så da krysser jeg fingrene for at NAV tilbakedaterer til første søknad da stønad skulle blitt innvilger i fjor🙏 Anonymkode: 1290c...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå