AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Skrevet 16. september 2024 Det var neppe raushet og medmenneskelighet. Da mange etterpå stod i kne for så å få renta som et slag i bakhode sammen meg spinnville strømregninger. Anonymkode: e9fbe...9ab
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Skrevet 16. september 2024 De trodde det var nødvendig, men det var strengt tatt ikke så stor andel som hadde dårlig råd under pandemien. De forventet nok flere permitterte og arbeidsledige. Men selv om en del måtte ned i lønn, var det også lite å bruke pengene på. Renta burde nok aldri vært satt så lavt. Anonymkode: ac5b4...513 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Skrevet 16. september 2024 Det var nedgangstider. Da er renten lav. Høy rente er et tegn på gode tider. Anonymkode: 5ee33...96e 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Skrevet 16. september 2024 Er sjeleglad jeg bant renta på halve lånet, det muliggjorde at jeg har hatt oversiktlig økonomi, mulighet for å betale inn på den ubundet lånehalvdelen og slappe av mens renta etter covid steg himmelhøyt. Er nok en del naboer og venner som trege på at de ikke hørte på meg.. Anonymkode: 0633d...055
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #5 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det var neppe raushet og medmenneskelighet. Da mange etterpå stod i kne for så å få renta som et slag i bakhode sammen meg spinnville strømregninger. Anonymkode: e9fbe...9ab Det var for å stimulere økonomien gjennom å gi folk mer penger mellom hendene. Har ikke noe med raushet og medmenneskelighet å gjøre. At renta bare kan gå oppover når styringsrenta er 0 kan neppe være noen overraskelse. I et (ikke langt) historisk perspektiv er ikke renta spesielt høy nå heller. Den er bare ikke veldig lav. Anonymkode: 3ec3a...197 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Skrevet 16. september 2024 Og i 2020-2023 så trykket Norges bank ekstra mye penger og det får vi vanlige folk svi for i form av høyere inflasjon. Anonymkode: 4b45e...154 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #7 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var nedgangstider. Da er renten lav. Høy rente er et tegn på gode tider. Anonymkode: 5ee33...96e Lav rente skjer ved nedgangstider, ja. Men høy rente er ikke et tegn på gode tider, men et tegn på ustabile tider det også. Høy rente prøver å balansere inflasjonen som er usunn. Optimal rente mellom 3-4% og inflasjon på 2-3% er det beste tegnet. Anonymkode: 968d0...ad9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #8 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og i 2020-2023 så trykket Norges bank ekstra mye penger og det får vi vanlige folk svi for i form av høyere inflasjon. Anonymkode: 4b45e...154 Det har vært høy inflasjon verden over. Mange steder langt høyere enn i Norge. Det kan man ikke skylde på Norges Bank for. Anonymkode: 50f4f...cfd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #9 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var neppe raushet og medmenneskelighet. Da mange etterpå stod i kne for så å få renta som et slag i bakhode sammen meg spinnville strømregninger. Anonymkode: e9fbe...9ab Ingen fikk renten som et slag i bakhodet. Om en ikke skjønte at renta skal opp fra 0, står det rimelig sørgelig til. Anonymkode: 39e77...d46 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #10 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var nedgangstider. Da er renten lav. Høy rente er et tegn på gode tider. Anonymkode: 5ee33...96e Gode tider når den norske krona aldri har vært mer verdiløs, og hele poenget med rentehevingen er at den ikke skal bli fullstendig verdiløs? Anonymkode: d3f44...854 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #11 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det var for å stimulere økonomien gjennom å gi folk mer penger mellom hendene. Har ikke noe med raushet og medmenneskelighet å gjøre. At renta bare kan gå oppover når styringsrenta er 0 kan neppe være noen overraskelse. I et (ikke langt) historisk perspektiv er ikke renta spesielt høy nå heller. Den er bare ikke veldig lav. Anonymkode: 3ec3a...197 Signerer denne. Anonymkode: 19c1a...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå