Gå til innhold

16 ukers helvete. Hva synes dere?

evybergen

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med Riise. Er dialekten kombinert med total mangel på sjarm og humor. Bernt har humor i massevis, så den sarkastiske negativiteten blir helt ok. 😅

Blir spennende å se hvordan superpositive Bjørg responderer når Martin setter litt mer trykk på øvelsene. 
Tror det blir en artig sesong, men nå er jeg fangirl av programmet fra før da. 

Og - jeg synes belærende innlegg om kosthold er litt «gørr» i en realitytråd på KG. Kan ikke det gå under mat og helse eller noe sånt? 🙏🏻😉

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonyma123 skrev (6 minutter siden):

Og - jeg synes belærende innlegg om kosthold er litt «gørr» i en realitytråd på KG. Kan ikke det gå under mat og helse eller noe sånt? 🙏🏻😉

DETTE! 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (7 timer siden):

Ingen av delen. Sjokkert over at du mener det er viktig informasjon og at du prøver å overbevise alle med fasiten for hva som er sunt og ikke. Det er noe som er i endring hele tiden og det fins ikke ett svar på hva alle skal spise (viser også til dine tidligere svar) 

Synes det er underlig at når noen har funnet et kosthold eller diett som fungerer for seg, så skal man overbevise hele verden om at dette er det eneste riktige. Slik er det jo ikke. 

Spoiler

Der ser du, en sjokkert smiley på et innlegg som informerer om innholdet i produkter er vanskelig å lese som alt dette. Faktisk umulig.

De har funnet et kosthold som funker for dem? Har du sett de tidligere deltakerne nå? Det er et fåtall som har klart å holde seg, den som kanskje har klart det best er Staysman og hans opplegg var ferdig til sommeren, altså bare 6 måneder siden. For å ha klart en livstilsendring sier man at man må ha holdt seg i minst 2 år.

Å spise UP-mat kan være som å pisse i buksa. Man holder varmen der og da, men kan ødelegge tarmfloraen, som vi vet er koblet til vagusnerven og som vi vet er koblet til angst og depresjon og inflammasjon og kroniske lidelser som fatigue. Hvis man ikke mener dette er viktig så er det jo greit, men kostholdet disse skal følge er ikke nødvendigvis bra for kroppen i lengden.

Jeg klarer ikke helt å bli engasjert i årets gjeng merker jeg. Og så føler jeg kanskje konseptet er litt oppbrukt? Ettersom de færreste klarer å holde seg etter programmets slutt (utover 2 år som man sier man må for å ha klart en livsstilsendring) så virker det mer som et underholdningsprogram enn som en god start på et bedre liv. Hvem har godkjent dette som et godt utgangspunkt for et sunnere liv videre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (1 time siden):

Jeg har store problemer med Riise. Er dialekten kombinert med total mangel på sjarm og humor. Bernt har humor i massevis, så den sarkastiske negativiteten blir helt ok. 😅

Blir spennende å se hvordan superpositive Bjørg responderer når Martin setter litt mer trykk på øvelsene. 
Tror det blir en artig sesong, men nå er jeg fangirl av programmet fra før da. 

Ja!!!! Slutt å diskutere i tv-forumet  hva Skyr inneholder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt overrasket over at Bernt Hulsker ser ut til å være i dårlig form? Han var jo nylig med i 71 grader Nord og holdt høyt tempo dag etter dag uten stopp. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (Akkurat nå):

Jeg er litt overrasket over at Bernt Hulsker ser ut til å være i dårlig form? Han var jo nylig med i 71 grader Nord og holdt høyt tempo dag etter dag uten stopp. 

Det har jeg også lurt på. Det var spilt inn på våren og 16 ukers på høsten? Ikke lenge mellom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At Riise er med gjør at jeg ikke orker se på, blir irritert bare han åpner kjeften. Og hva gjør han der egentlig? Han er da ikke så overvektig, og har åpenbart fortsatt en del muskler, selv om kondisen har blitt en del dårligere 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå):

Det har jeg også lurt på. Det var spilt inn på våren og 16 ukers på høsten? Ikke lenge mellom. 

Mulig det er forskjell på langdistanse utholdenhet og eksplosiv utholdenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (Akkurat nå):

At Riise er med gjør at jeg ikke orker se på, blir irritert bare han åpner kjeften. Og hva gjør han der egentlig? Han er da ikke så overvektig, og har åpenbart fortsatt en del muskler, selv om kondisen har blitt en del dårligere 

Jeg synes vel også at det nesten blir litt urettferdig at han er med. Han er jo fortsatt i god form, langt over gjennomsnittet. Siden han har vært toppidrettsutøver og vet hva som skal til både trenings- og kostholdsmessig så burde det ikke være noe problem for å ham å nå sine mål alene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (2 minutter siden):

Mulig det er forskjell på langdistanse utholdenhet og eksplosiv utholdenhet?

Må nesten være noe sånt 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (Akkurat nå):

Jeg synes vel også at det nesten blir litt urettferdig at han er med. Han er jo fortsatt i god form, langt over gjennomsnittet. Siden han har vært toppidrettsutøver og vet hva som skal til både trenings- og kostholdsmessig så burde det ikke være noe problem for å ham å nå sine mål alene.

Nettopp, litt rart å trenge slik hjelp når han burde vite alt dette fra før. Sammenlignet med før, så er det naturlig nok dårlig, men sammenlignet med gjennomsnittlig mannen i gata, så er han nok godt over det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (39 minutter siden):

Tabris skrev (38 minutter siden):

Arild37 skrev (35 minutter siden):

Nettopp, litt rart å trenge slik hjelp når han burde vite alt dette fra før. Sammenlignet med før, så er det naturlig nok dårlig, men sammenlignet med gjennomsnittlig mannen i gata, så er han nok godt over det

Rettferdig eller ikke, Riise er nå med. Tror ikke han har karakteren til å komme i form selv. Husk at i alle år han var fotballspiller, ble han blitt "pisket" rundt av en fysisk trener. Uten den biten, hadde han nok vært feit for lenge siden.

Men, det ser ut som han har hatt godt av å være med. Han var dvask og blautfeit blitt, så bra han har tatt tak i egen helse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete opplegg bare for tv. De får alt for mye trening og rar mat. Har ingen tro på dette i lengden. Hater sånne program. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten89 skrev (1 time siden):

Tullete opplegg bare for tv. De får alt for mye trening og rar mat. Har ingen tro på dette i lengden. Hater sånne program. 

Enig at maten og treningen ikke er optimal som en livsstilsendring, det er vel mer ment som en kickstart og motivasjon til å endre livstil når en merker det er mulig med litt innsats. 

Og det er da flere eksempler på de som har blitt mer normalvektig etter det programmet, så det funker åpenbart for noen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (1 time siden):

Den eneste "rare" maten de får er proteinshaker. Synes det er litt mye av det. Men utenom det er mye fokus på rene matvarer, kjøtt og grønnsaker og balansert kosthold.

De lever ofte på et ganske strengt matregime til de er ca halvveis, så lempes det litt på og tilpasses mer hvert enkelt individ da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (9 timer siden):

Dialekten hans er jo borte, han prøver å snakke en slags østlandsk, men så får han istedet østlandsk med Molde-aksent.

Jeg skjønner der er en del av undeholdningen og gjenkjennelsesfaktoren, men jeg reagerer litt på at de ikke har fått opplæring i øvelsene. Dag 1 skal de gjøre snatch med stang og burpee over kasse? I høyt tempo? Ser for meg skader på løpende bånd. Det er avanserte ting å gjøre når man aldri har trent før, særlig snatch. 

Og at de får en liste over øvelser, inngang til treningssenter og så er det bare å prøve seg fram med øvelser de aldri har hørt om før, ikke aner hvordan man gjør teknisk riktig og ikke får noe som helst mestring med. Igjen, skjønner at det er gjort med vilje, men hva får deltagerne ut av denne fremgangsmetoden? 

Hvorfor ikke starte med ting som er lett å forstå, lett å gjøre riktig, og som man vil se rask fremgang med, mens man samtidig får følelsen av at "Hey, dette får jeg faktisk til!"?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rainbow skrev (3 timer siden):

Dialekten hans er jo borte, han prøver å snakke en slags østlandsk, men så får han istedet østlandsk med Molde-aksent.

Jeg skjønner der er en del av undeholdningen og gjenkjennelsesfaktoren, men jeg reagerer litt på at de ikke har fått opplæring i øvelsene. Dag 1 skal de gjøre snatch med stang og burpee over kasse? I høyt tempo? Ser for meg skader på løpende bånd. Det er avanserte ting å gjøre når man aldri har trent før, særlig snatch. 

Og at de får en liste over øvelser, inngang til treningssenter og så er det bare å prøve seg fram med øvelser de aldri har hørt om før, ikke aner hvordan man gjør teknisk riktig og ikke får noe som helst mestring med. Igjen, skjønner at det er gjort med vilje, men hva får deltagerne ut av denne fremgangsmetoden? 

Hvorfor ikke starte med ting som er lett å forstå, lett å gjøre riktig, og som man vil se rask fremgang med, mens man samtidig får følelsen av at "Hey, dette får jeg faktisk til!"?

Molde-aksent? Du vet at han er fra Ålesund? De er ganske forskjellige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (På 8.1.2025 den 22.11):

Aldri skjønt hvorfor de alltid må ha med minst ei gnålete dame. 

Helt enig, denne Vida Lill snakker på inn-og utpust og avbryter de andre, mye dyktigere programlederne konstant, huff!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow skrev (5 timer siden):

Enig med deg! Mener de gikk gjennom øvelsene slik at de var trygge på de i de forrige programmene. Det å gå inn på et senter og ikke vite hvordan maskinene funker eller hvordan øvelsene gjøres er det veldig mange som kvier seg for, så mulig de forsøker å ufarliggjøre det… ikke vet jeg, men syns det er dumt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har fått rasekatter i programmet, er det burmesere? Veldig fine🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...