Gå til innhold

16 ukers helvete. Hva synes dere?

evybergen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De har truffet bra med casten i år. Tror alle vil få utbytte av deltakelsen 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra cast i år, men jeg må si jeg ikke kjente igjen Elin Tvedt før navnet hennes dukket opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg! Ett av de få kjendisprogrammene der jeg liker deltagerne bedre etterpå fordi de blir framstilt fra en så sympatisk side. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Helt grei cast. Ingen fan av Sollien, men så går heller ikke programmet ut på å like. 

Interessant hvordan konseptet har endret seg. Er nok færre som blir fornærmet når de ringer fra castingen fremover.

Hjelper jo selvsagt med gode honorarer også. 

Sesong tren og fjas :knegg:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det må normaliseres at overvektige menn med mye brystfett kan bruke treningstopp. Ser veldig slitsom ut å ha fettet daskende når de løper. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes programmet er mye bedre i den nye "bootcamp" versjonen enn i den opprinnelig versjonen. 
Antagelig har de måttet navne om for å kunne avvike fra originalkonseptet. 

Jeg synes tilbakemeldingene til deltagerne var mer interessante også. Det at de viste hva de hadde oppnådd målt mot individuelle mål, og ga ros for der de faktisk hadde vært veldig flinke. 
Altså som da Elin Tvedt fikk skryt for at hun tenkte selv og tilpasset kostholdet til sin egen hverdagssituasjon, og dermed har gjort en endring hun kan leve lenge med. 

I tidlig versjon skulle de jo følge et kosthold som besto av spesifikke elementer. Og det var enormt mye fokus på proteinpulver og annet sært tull. 

Liker også at det fokuseres mer på at de skal være en gruppe og motivere hverandre og dra hverandre fremover. 
Som når Fredrik gjorde mer enn han egentlig var i form til, i lagkonkurranse, selv om han sier han ikke har konkurranseinstinkt. 
Det er mye mindre fokus på å forsøke å gjøre det bedre enn hverandre, og mye mer fokus på å hjelpe hverandre med å nå målene sine. (Konkurranse med seg selv.)  Og å oppleve mestring og at man klarer mer enn man tror. 

Kjenner at jeg, som var ganske negativ til hele programmet før, nå begynner å like det. 
Det motiverte meg til å ha mer lyst på gulrot enn sjokolade i går. Mens tidligere versjoner ikke har motivert til noen særlig forbedring. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Skjønte ikke helt finalen. Trodde de skulle gå i 24 timer, men tar buss og hviler halvparten av tiden.

Var ikke helt det de solgte inn i starten av programmet...

Imponerende, for all del, men da kunne de heller kjørt det som et ultraløp halve distansen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at kostholdseksperten anbefaler ultraprosessert mat. Skyr, lettost, tubeost... vet man ikke litt bedre enn det i 2024?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (4 timer siden):

Jeg reagerer på at kostholdseksperten anbefaler ultraprosessert mat. Skyr, lettost, tubeost... vet man ikke litt bedre enn det i 2024?

Ikke alle ernæringsfysiologer er fanatikere. Godt er det. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymphadora skrev (19 minutter siden):

Ikke alle ernæringsfysiologer er fanatikere. Godt er det. 

Når folkene skal gjennom et hardkjør av et trenings- og matregime så burde man fylle på med skikkelig næring.

Å anbefale lettprodukter i et TV-program er ikke bra, handler lite om å være fanatiker. De snakker om sjokolade, vin og kos. Men å si at man burde bruke planteoljer, margarin og sånt drit er ikke noe man burde anbefale rett og slett. Akkurat som de ikke anbefaler sjokolade... De skulle sagt at man kan spise lettprodukter men helst burde spise skikkelig mat. Som alt annet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (9 minutter siden):

Når folkene skal gjennom et hardkjør av et trenings- og matregime så burde man fylle på med skikkelig næring.

Å anbefale lettprodukter i et TV-program er ikke bra, handler lite om å være fanatiker. De snakker om sjokolade, vin og kos. Men å si at man burde bruke planteoljer, margarin og sånt drit er ikke noe man burde anbefale rett og slett. Akkurat som de ikke anbefaler sjokolade... De skulle sagt at man kan spise lettprodukter men helst burde spise skikkelig mat. Som alt annet.

Det handler ofte om å finne de beste alternativene i visse situasjoner. Mange av de som er med på 16 ukers lever liv hvor de er mye på farten og hvor det ikke alltid bare er å slenge sammen noe fra bunnen av på kjøkkenet. Da er det snakk om f.eks et bedre alternativ til pølse i brød på bensinstasjonen. Å mene at skyr er "farlig" å spise er litt fanatisk jo...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (6 minutter siden):

Det handler ofte om å finne de beste alternativene i visse situasjoner. Mange av de som er med på 16 ukers lever liv hvor de er mye på farten og hvor det ikke alltid bare er å slenge sammen noe fra bunnen av på kjøkkenet. Da er det snakk om f.eks et bedre alternativ til pølse i brød på bensinstasjonen. Å mene at skyr er "farlig" å spise er litt fanatisk jo...

Det tar ikke lenger tid å spise youghurt naturell enn å spise en Skyr.

Det tar ikke lenger tid å spise vanlig ost enn lettost.

Det tar ikke lenger tid å steke biff i smør enn å steke biff i margarin/frøoljer.

Når man går ut på National TV i et program som handler om helse burde man ikke kommunisere utdatert informasjon som i det lengste kan gjøre helsa mye verre. De anbefaler ikke sjokolade, men sier at deltakerne kan spise litt. Akkurat det samme burde gjelde for UP-mat, men de anbefaler altså driten.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker programmet godt, og jammen oppnår de gode resultater, gøy å se utviklingen på deltakerne! De spiser tydeligvis riktig mat og trener riktig, gnålet om ultraprossesert mat er en motegreie som kommer til å forsvinne igjen, dessverre blir noen helt fanatiske 😁

Endret av mammamia1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (14 timer siden):

Det tar ikke lenger tid å spise youghurt naturell enn å spise en Skyr.

Det tar ikke lenger tid å spise vanlig ost enn lettost.

Det tar ikke lenger tid å steke biff i smør enn å steke biff i margarin/frøoljer.

Når man går ut på National TV i et program som handler om helse burde man ikke kommunisere utdatert informasjon som i det lengste kan gjøre helsa mye verre. De anbefaler ikke sjokolade, men sier at deltakerne kan spise litt. Akkurat det samme burde gjelde for UP-mat, men de anbefaler altså driten.

Vel, rådene deres har beviselig funket siden alle deltakerne har fått bedre form, gått ned i vekt og fått en sunnere kropp og mer fysisk og mentalt overskudd generelt sett.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (4 minutter siden):

Vel, rådene deres har beviselig funket siden alle deltakerne har fått bedre form, gått ned i vekt og fått en sunnere kropp og mer fysisk og mentalt overskudd generelt sett.

Man går ned i vekt av å bare spise 100g sjokolade om dagen også, det betyr ikke at det er sunt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (4 minutter siden):

Man går ned i vekt av å bare spise 100g sjokolade om dagen også, det betyr ikke at det er sunt.

"Ned i vekt" var bare èn av tingene jeg skrev og som programmet går gjennom og viser har forbedret seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...