AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Skrevet 16. september 2024 Jeg har jobbet fulltid, 100% i over 2 år nå. Jeg har ingen utdanning, og jobber i butikk/cafe. Jeg har begynt å ta opp fag, som privatist, så jeg leser alt selv. Jeg må ta opp minst 5 fag, men fordelt på 1,5 år. Jeg klarer ikke å fokusere så mye på skole og lesing når jeg jobber 5 ganger i uken. Jeg er 28 år, så jeg er ikke så «ung» lenger og kan ikke utsette utdanning noe lenger. Jeg er skikkelig disiplinert nå, og ikke minst motivert for å få dette til, slik at jeg kan starte å studere om 2 år. jeg gjør dette for fremtiden min, jeg får ikke jobb på noen andre steder enn sånne typiske servicejobb. Men dette innebærer at jeg må gå ned til 80% stilling. Er dette lurt? Eller ikke? Trenger deres råd og tips! Anonymkode: 26735...e50
Tvist Skrevet 16. september 2024 #2 Skrevet 16. september 2024 Så lenge du klarer deg økonomisk på en 80 % jobb, så er det en investering i fremtiden din, høres ut som det er lurt. Du skal være lenge i arbeidslivet, så det er viktig å få en jobb du tjener greit i og trives i. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har jobbet fulltid, 100% i over 2 år nå. Jeg har ingen utdanning, og jobber i butikk/cafe. Jeg har begynt å ta opp fag, som privatist, så jeg leser alt selv. Jeg må ta opp minst 5 fag, men fordelt på 1,5 år. Jeg klarer ikke å fokusere så mye på skole og lesing når jeg jobber 5 ganger i uken. Jeg er 28 år, så jeg er ikke så «ung» lenger og kan ikke utsette utdanning noe lenger. Jeg er skikkelig disiplinert nå, og ikke minst motivert for å få dette til, slik at jeg kan starte å studere om 2 år. jeg gjør dette for fremtiden min, jeg får ikke jobb på noen andre steder enn sånne typiske servicejobb. Men dette innebærer at jeg må gå ned til 80% stilling. Er dette lurt? Eller ikke? Trenger deres råd og tips! Anonymkode: 26735...e50 Du kan be om permisjon for 20% av stillingen pga studier. Det burde de fleste gå med på. Dumt å miste hvis du ønsker å jobbe mere seinere Anonymkode: e3282...247 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Skrevet 16. september 2024 Ja, lett. Det vil lønne seg i fremtiden. Anonymkode: bde02...b11
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #5 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du kan be om permisjon for 20% av stillingen pga studier. Det burde de fleste gå med på. Dumt å miste hvis du ønsker å jobbe mere seinere Anonymkode: e3282...247 Jeg spurte, de sa ja først, men så kunne jeg ikke fordi studiepermisjon var kun lov om det var relatert til jobben…. Anonymkode: 26735...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå