Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet fulltid, 100% i over 2 år nå. Jeg har ingen utdanning, og jobber i butikk/cafe. Jeg har begynt å ta opp fag, som privatist, så jeg leser alt selv.

Jeg må ta opp minst 5 fag, men fordelt på 1,5 år. Jeg klarer ikke å fokusere så mye på skole og lesing når jeg jobber 5 ganger i uken. Jeg er 28 år, så jeg er ikke så «ung» lenger og kan ikke utsette utdanning noe lenger. Jeg er skikkelig disiplinert nå, og ikke minst motivert for å få dette til, slik at jeg kan starte å studere om 2 år.

jeg gjør dette for fremtiden min, jeg får ikke jobb på noen andre steder enn sånne typiske servicejobb. Men dette innebærer at jeg må gå ned til 80% stilling. Er dette lurt? Eller ikke? Trenger deres råd og tips!

Anonymkode: 26735...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du klarer deg økonomisk på en 80 % jobb, så er det en investering i fremtiden din, høres ut som det er lurt. Du skal være lenge i arbeidslivet, så det er viktig å få en jobb du tjener greit i og trives i.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har jobbet fulltid, 100% i over 2 år nå. Jeg har ingen utdanning, og jobber i butikk/cafe. Jeg har begynt å ta opp fag, som privatist, så jeg leser alt selv.

Jeg må ta opp minst 5 fag, men fordelt på 1,5 år. Jeg klarer ikke å fokusere så mye på skole og lesing når jeg jobber 5 ganger i uken. Jeg er 28 år, så jeg er ikke så «ung» lenger og kan ikke utsette utdanning noe lenger. Jeg er skikkelig disiplinert nå, og ikke minst motivert for å få dette til, slik at jeg kan starte å studere om 2 år.

jeg gjør dette for fremtiden min, jeg får ikke jobb på noen andre steder enn sånne typiske servicejobb. Men dette innebærer at jeg må gå ned til 80% stilling. Er dette lurt? Eller ikke? Trenger deres råd og tips!

Du kan be om permisjon for 20% av stillingen pga studier. Det burde de fleste gå med på. Dumt å miste hvis du ønsker å jobbe mere seinere

Anonymkode: e3282...247

• Liker 1
Skrevet

Ja, lett. Det vil lønne seg i fremtiden.

Anonymkode: bde02...b11

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du kan be om permisjon for 20% av stillingen pga studier. Det burde de fleste gå med på. Dumt å miste hvis du ønsker å jobbe mere seinere

Anonymkode: e3282...247

Jeg spurte, de sa ja først, men så kunne jeg ikke fordi studiepermisjon var kun lov om det var relatert til jobben….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...