AnonymBruker Skrevet 21. september #21 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Der man før kom seg ut i skogen og på landveien, uten pulsklokke, men holdt seg i form og fikk lufta hodet, er det blitt et evig mas om å trene mot alle mulige slags løp, antall minutter pr. kilometer, deling på strava, sexy posering på sosiale medier, isbading og generelt flashing av sin vellykkede fasade. Anonymkode: a7aa1...a0c Ja, det er utrolig trist slik det har blitt. Men det er også litt tragikomisk. Jeg er en mosjonist. Jeg er aktiv for å opprettholde styrke, bevegelighet, kondisjon og helse. Jeg går rolige turer ute når jeg føler for det, men det er bare for trivsel og rekreasjon. For kondisjon, bevegelighet og styrke har jeg et treningsrom hjemme. Der har jeg både tredemølle og styrkeapparater, og som jeg i mange år har brukt flittig (flere dager i uken) Men jeg har fått kommentarer på at det ikke er nok, jeg må trene! Og treningen må loggføres, og legges ut. "En trening som ikke er delt har ikke skjedd". Anonymkode: 9d5d9...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 21. september #22 Del Skrevet 21. september Snakk om å være opptatt av hva andre synes om treningsmengden/løpeprestasjonene dine! Er det ikke nok å trene når man har anledning, tid og lyst til det? Synes det er temmelig sprøtt å betale noen ‘’for å gjøre jobben’’ for seg. Man lurer bare seg selv ved å holde på sånn. Kunne du betalt for en slik tjeneste? Kokkeliko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 21. september #23 Del Skrevet 21. september Det er nyttig hvis dere ønsker å se utvikling. Jeg bruker Strava for å støtte andre (og få støtte). Jeg liker å delta i konkurranser - derfor trenger jeg tallene for å se hvordan jeg kan bli bedre her og der. Ingen tvinger dere til å bruke Strava eller loggføre deres trening. Liker dere det ikke, så la være å bruke det..? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 21. september #24 Del Skrevet 21. september nei..pukls og blodtrykksmplinger på deling er jeg ikke tilhenger av....sunn mosjon er bra for alle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #25 Del Skrevet 21. september Et menneske skrev (8 minutter siden): Det er nyttig hvis dere ønsker å se utvikling. Jeg bruker Strava for å støtte andre (og få støtte). Jeg liker å delta i konkurranser - derfor trenger jeg tallene for å se hvordan jeg kan bli bedre her og der. Ingen tvinger dere til å bruke Strava eller loggføre deres trening. Liker dere det ikke, så la være å bruke det..? 🤔 Men logger du for egen del, eller for at andre skal se hvor mye du har trent? Og leier du inn folk til å logge på din Strava for å gi uttrykk for at du trener mr enn du gjør? Det er hva denne diskusjonen handler om. Anonymkode: 9d5d9...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 21. september #26 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Men logger du for egen del, eller for at andre skal se hvor mye du har trent? Og leier du inn folk til å logge på din Strava for å gi uttrykk for at du trener mr enn du gjør? Det er hva denne diskusjonen handler om. Anonymkode: 9d5d9...28d Ja, jeg deltar i diskusjonen. De to kommentarene før meg handlet om hvor tragisk det er når vi loggfører vår trening. Man må det ikke. Jeg loggfører mine treninger for min egen del - og følger med andre for å se hvordan andre trener. Vi inspirerer hverandre. Dere trenger ikke å gjøre det hvis dere ikke liker det. Og nei, jeg bruker ikke Strava-jockey - og jeg er helt enig med at det er tragisk når man leier folk til å løpe for dem. Da har man gått for langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #27 Del Skrevet 21. september Absolutt ikke, jeg er en løper, men holder meg unna Strava. Deler heller ikke øktene mine på Garmin. Synes sosiale medier er travelt nok om det ikke skal invadere treningen min også 😵💫 Anonymkode: c40fa...044 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #28 Del Skrevet 21. september Et menneske skrev (1 time siden): Ja, jeg deltar i diskusjonen. De to kommentarene før meg handlet om hvor tragisk det er når vi loggfører vår trening. Man må det ikke. Jeg loggfører mine treninger for min egen del - og følger med andre for å se hvordan andre trener. Vi inspirerer hverandre. Dere trenger ikke å gjøre det hvis dere ikke liker det. Nei, vi snakket ikke om logging av egen trening, men om fasade, altså det man viser utad. Jeg snakket også om holdningen "er det ikke delt, har det ikke skjedd", som er en holdning jeg har møtt mange ganger. (Jeg loggfører også min egen aktivitet, for meg selv) Anonymkode: 9d5d9...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 21. september #29 Del Skrevet 21. september To like tråder er slått sammen. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #30 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 15.57): Jo da, vi kan le og synes det er latterlig, men mest av alt er det trist at fasaden betyr så mye at noen føler behov for å ty til slikt for å fremstå på en riktig måte. Jeg kjenner flere som føler press på å løpe så og så mye, sykle så og så langt, å stille opp på Grenserittet, Birkebeineren osv, fordi sjefen er opptatt av dette, og de ansatte som har felles interesse (eller later som) med sjefen har et fortrinn ved forfremmelser og lønnsforhandlinger. Anonymkode: 9d5d9...28d Akkurat dette er interessant. Fordi en persons "press" er en annen persons inspirasjon. Jeg begynte i ny jobb for litt over et år siden hvor kollegaene mine er en gjeng med friskuser. Det løpes halv og helmaraton, sykles Birken, og det gås lange fjellturer. Men har aldri opplevd det som press selv om jeg ikke var i verdens beste form da jeg startet. Kollegaene har inspirert meg til å være mer aktiv. (Men ingen Strava-deling på jobb, altså) Man kan alltid velge hvordan man man blir preget av omgivelsene. Anonymkode: 80252...1eb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #31 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Akkurat dette er interessant. Fordi en persons "press" er en annen persons inspirasjon. Jeg begynte i ny jobb for litt over et år siden hvor kollegaene mine er en gjeng med friskuser. Det løpes halv og helmaraton, sykles Birken, og det gås lange fjellturer. Men har aldri opplevd det som press selv om jeg ikke var i verdens beste form da jeg startet. Kollegaene har inspirert meg til å være mer aktiv. (Men ingen Strava-deling på jobb, altså) Man kan alltid velge hvordan man man blir preget av omgivelsene. Anonymkode: 80252...1eb Du synes det er riktig at arbeidstakeres aktivitetsnivå på fritiden, og deltakelse i diverse løp, skal være utslagsgivende når det kommer til lønnsforhøyelse og forfremmelse? Anonymkode: 9d5d9...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 24. september #32 Del Skrevet 24. september Jeg trener en hel del, men har NULL behov for å dele det med andre annet enn med mine nærmeste. Å legge ut ting på sosiale medier for å skryte er patetisk, og enda verre når man rett og slett lyver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 24. september #33 Del Skrevet 24. september Et menneske skrev (På 20.9.2024 den 8.36): Jeg løper relativt bra og jeg må innrømme at det frister å få betalt for å løpe. Jeg løper mye uansett 😄 Ellers synes jeg at det er sært å «skryte» av noe som man ikke har gjort selv. I gaming verden ser vi dessverre en del av sånne folk. Juksere som bruker jukseprogram til å bli bedre i spillet. Da mister det meningen… Akkurat dette er helt uforståelig for meg. Noe av moroa med spill og konkurranser er jo selvsagt om man gjør det bra. Da blir iallfall jeg litt småfornøyd med meg selv. Jukser man så frarøver man seg selv følelsen av mestring og å ha lykkes med noe. Da ser jeg absolutt null poeng i å delta. Men det er klart, om motivasjonen for å gjøre det bra er kun for å sole seg i glansen for andre, så er tydeligvis det bra nok for juksemakerne. Jeg synes uansett at det er utrolig sært å ha glede av noe slikt. Men så finner jeg ingen glede i å polere fasaden på SoMe heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 26. september #34 Del Skrevet 26. september Det er idiotisk, å betale andre for å få helsefordelene du går glipp av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #35 Del Skrevet 27. september Så ufattelig teit! Videre så blir man vel gjennomskuet når man dukker opp på løp/fellestrening, og presterer dårlig sammenlignet med "innleieløpern". Anonymkode: 1b843...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #36 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 15.57): Jo da, vi kan le og synes det er latterlig, men mest av alt er det trist at fasaden betyr så mye at noen føler behov for å ty til slikt for å fremstå på en riktig måte. Jeg kjenner flere som føler press på å løpe så og så mye, sykle så og så langt, å stille opp på Grenserittet, Birkebeineren osv, fordi sjefen er opptatt av dette, og de ansatte som har felles interesse (eller later som) med sjefen har et fortrinn ved forfremmelser og lønnsforhandlinger. Anonymkode: 9d5d9...28d De mest patetiske " friluftsfolkene" er det som går Birken, Besseggen, Galdhøpiggen osv kun for å ha det på cv! Helt til nå ; de enda mer patetiske er det som leier noen til å gjøre jobben for seg. De som går for opplevelsens skyld er de eneste som burde fått lov å nærme seg slik. Anonymkode: 1e65a...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå