Gå til innhold

Musikk/låt med morsom/filosofisk tekst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen en låt der innholdet i teksten er jævlig morsom eller filosofisk til livet? Eller har en betydning som enten sier «aha!!» eller inneholder en type «metafor» for noe? 

Jeg skal analysere en tekst i forbindelse med studie, og trenger en låt der innholdet i teksten kan ha en dypere mening. Typ en tekst/sitat som sier noe om et av disse temaene: det å være gift, være en god kjæreste, en god venn, hvordan et langt liv er/kan være/bli etc… 

Tenker litt sånn «i would do anything for love, but i won’t do that» - den kan tolkes type litt morsomt og trist på en og samme tid 😅 

Håper dere skjønner hvor jeg vil!! 

Anonymkode: 63eac...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har noen en låt der innholdet i teksten er jævlig morsom eller filosofisk til livet? Eller har en betydning som enten sier «aha!!» eller inneholder en type «metafor» for noe? 

Jeg skal analysere en tekst i forbindelse med studie, og trenger en låt der innholdet i teksten kan ha en dypere mening. Typ en tekst/sitat som sier noe om et av disse temaene: det å være gift, være en god kjæreste, en god venn, hvordan et langt liv er/kan være/bli etc… 

Tenker litt sånn «i would do anything for love, but i won’t do that» - den kan tolkes type litt morsomt og trist på en og samme tid 😅 

Håper dere skjønner hvor jeg vil!! 

Anonymkode: 63eac...47b

Hvilken som helst sang av Leonard Cohen ❤️ der finner du filosofi, kjærlighet, begjær, depresjon, liv/død, lys/mørke, politikk, krig/fred etc. 

Konkrete sanger som kan være aktuelle:

The Anthem

Chelsea Hotel No 2

Rhe night comes on 

Hans siste to album før han døde er også veldig gode, der finner du mange fine reflekterende tekster skrevet i livets siste del.

Andre artister med sanger med mye dypere meninger:

Simon & Garfunkle

Kings of convenience

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...