AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Del Skrevet 16. september 2024 Har noen en låt der innholdet i teksten er jævlig morsom eller filosofisk til livet? Eller har en betydning som enten sier «aha!!» eller inneholder en type «metafor» for noe? Jeg skal analysere en tekst i forbindelse med studie, og trenger en låt der innholdet i teksten kan ha en dypere mening. Typ en tekst/sitat som sier noe om et av disse temaene: det å være gift, være en god kjæreste, en god venn, hvordan et langt liv er/kan være/bli etc… Tenker litt sånn «i would do anything for love, but i won’t do that» - den kan tolkes type litt morsomt og trist på en og samme tid 😅 Håper dere skjønner hvor jeg vil!! Anonymkode: 63eac...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 16. september 2024 #2 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har noen en låt der innholdet i teksten er jævlig morsom eller filosofisk til livet? Eller har en betydning som enten sier «aha!!» eller inneholder en type «metafor» for noe? Jeg skal analysere en tekst i forbindelse med studie, og trenger en låt der innholdet i teksten kan ha en dypere mening. Typ en tekst/sitat som sier noe om et av disse temaene: det å være gift, være en god kjæreste, en god venn, hvordan et langt liv er/kan være/bli etc… Tenker litt sånn «i would do anything for love, but i won’t do that» - den kan tolkes type litt morsomt og trist på en og samme tid 😅 Håper dere skjønner hvor jeg vil!! Anonymkode: 63eac...47b Hvilken som helst sang av Leonard Cohen ❤️ der finner du filosofi, kjærlighet, begjær, depresjon, liv/død, lys/mørke, politikk, krig/fred etc. Konkrete sanger som kan være aktuelle: The Anthem Chelsea Hotel No 2 Rhe night comes on Hans siste to album før han døde er også veldig gode, der finner du mange fine reflekterende tekster skrevet i livets siste del. Andre artister med sanger med mye dypere meninger: Simon & Garfunkle Kings of convenience Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå