AnonymBruker Skrevet 17. september #41 Del Skrevet 17. september Blått skrev (29 minutter siden): Å legge an på noen er ikke straffbart. Jo, dette kan dømmes som et forsøk på seksuelt overgrep. Det anmeldes imidlertid alt for sjelden. Anonymkode: eefb5...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 17. september #42 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jo, dette kan dømmes som et forsøk på seksuelt overgrep. Det anmeldes imidlertid alt for sjelden. Anonymkode: eefb5...3b8 Finn på noe bedre å gjøre og slutt med trollingen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #43 Del Skrevet 17. september Blått skrev (På 16.9.2024 den 16.19): Hun er voksen og kan si nei. Hun valgte han og valgte bort alt det der for han. Forfriskende for menn ja, det tror jeg gjerne på jeg velger det derimot bort som mange andre, men det er meg! Du har rett, hun kan det. Jeg blir alt for stresset på andre folk sine vegne, sikkert fordi jeg er en så lignende alder som henne og singel. Blir for personlig. Anonymkode: 3cfcb...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #44 Del Skrevet 18. september Jeg datet ei på 29 når jeg var 50. Funket fint det. Hun ville ha barn etter 6 mnd, jeg ville ikke, så jeg gjorde det slutt. Men vi hadde det kjempefint sammen. Hun fant seg en annen og fikk barn med han Anonymkode: 4f772...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #45 Del Skrevet 18. september 30 og 50 kan funke. I allefall hvis du har litt livserfaring og fornuftige ting å komme med... det har ikke nødvendigvis hun, og det er mye hun kan lære av deg. Og hvis du liker å feste litt etc. - så er hun kanskje mer kompatibel enn mange på din egen alder. Anonymkode: 9cb7c...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #46 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): 30 og 50 kan funke. I allefall hvis du har litt livserfaring og fornuftige ting å komme med... det har ikke nødvendigvis hun, og det er mye hun kan lære av deg. Og hvis du liker å feste litt etc. - så er hun kanskje mer kompatibel enn mange på din egen alder. Anonymkode: 9cb7c...27a Som hva? Som 29 kan du en hel del, å vi har ohgså tilgang til hele verdens kunnskap med noen tastetrykk. Ville heller lært av youtube enn å måtte date en som er 20 år eldre. Kan lære av alle slags aldre, å du må ikek være sammen men noen for å lære av dem heller. Velg heller kjærlighet, god sex og en passende far til barna, enn noen for læring. Anonymkode: 3cfcb...a0e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 18. september #47 Del Skrevet 18. september Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvis i Memphis Skrevet 19. september #48 Del Skrevet 19. september (endret) AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 14.53): Jeg er en mann på 50 som har fått veldig god kontakt med en kvinne på 29. Vi snakker sammen flere ganger om dagen, og hvis det ikke hadde vært for aldersforskjellen, så hadde jeg tenkt at hun var interessert. Alltid hadde god kontakt med kvinner, men aldri før følt noe for en som er så mye yngre. Nå vil jeg ikke gjøre noe som får meg til å virke som en "ekkel" gubbe, men jeg synes jo hun er søt. Noen tips om hvordan jeg ta dette videre, men uten at jeg virker ekkel, eller "creepy" som ungdommen sier? Eller kanskje jeg bare bør sette sperre på meg selv, og tenkte at dette er så ungt at her bør jeg oppføre meg som en far. Heller til det siste, men hver gang jeg møter henne blir det vanskeligere. Anonymkode: d80f8...048 Selvfølgelig er det helt greit at en mann på 50 eller deromkring dater og eventuelt går inn et et forhold med en dame på 29 eller deromkring! Kanskje litt unødvendig å legge ut et spørsmål om dette her på Kvinneguiden? Her er det, som overalt ellers, alle slags folk, med alle slags ideer og erfaringer, og du vil få alle slags svar, som ikke nødvendigvis er gode svar 😊 Det at du i det hele tatt spør om dette på denne måten, tyder på at du kanskje har litt dårlig selvtillit, eller at du er redd for hva ryktebørsen vil synes? Til en av dem som har svart: Hvem har sagt her at noen har lagt an på noen? Ikke prosjiser dine egne dårlige erfaringer, eller dine kanskje heller ikke-representative meninger, ut på alle andre. Breaking news: Her i Norge er det faktisk fortsatt lov å snakke med hverandre, selv om man ikke kjenner hverandre fra før av. Det er fortsatt lov for menn å gi kvinner et kompliment, enten de vet om hun kommer til å like det eller ikke, og omvendt. Videre er det fortsatt lov å signalisere interesse, så lenge man ikke trakasserer noen, eller blir direkte innpåsliten, og holder seg innefor lovens rammer. Dessuten er det fortsatt lov for eldre å sjekke opp yngre, og omvendt, og så lenge begge faktisk har lyst til det, er det ingenting i veien for å hoppe i høyet sammen. Faktisk. Som 50 og 29 er dere begge ganske godt voksne. En kvinne som snart er 30, er ikke voldsomt ung lengre, og hun vet sannsynligvis veldig godt hva hun vil og ikke vil. Men som kvinner flest kommer hun aldri til å si rett ut at hun har lyst til å date mannen hun er interessert i, eller at hun har lyst til å ha sex med ham. Ikke på sjekkestadiet. Kvinner signaliserer romantisk interesse via det som mange kaller Indications of Interest, IOIs. Får en flere tydelige slike, betyr det at hun ønsker å gi karen en sjanse. Det er ikke mer komplisert enn det. En må også huske at folkeregistrert alder tross alt bare er et tall, som ikke nødvendigvis sier noe særlig om personen i det hele tatt. Dette vet alle hvis de tenker seg litt om. Reell, dvs. det som nå ofte blir kalt biologisk alder, kan være en helt annen enn den fødselsdato synes å indikere. Det samme gjelder psykologi/mental innstilling/attitude og sunnhet/helse. Faktisk alder bestemmes delvis av gener, og delsvis av livsstil, og delvis av tenkemåte. I noen familier ser folk minst ti år yngre ut enn tallet for alder skulle tilsi. Det kan gjelde hud og hår, for eksempel. I andre familier ser folk minst ti år eldre ut enn folkeregisteret indikerer. Å forlange at en mann som er sunn og frisk og sprek og på alle måter vital skal holde seg til damer som er nær ham i alder, og som kanskje er mye eldre enn ham selv biologisk og/eller mentalt sett, er faktisk urimelig og urettferdig, spesielt hvis samme mann har yngre damer som helt klart er interessert i ham, og vil ha ham, enten det er bare for en natt, eller som livsledsager. En aviskommentator skrev nylig at ALDERISME er et av de siste tabuene som må brytes. Det kan det være mye i. Det står i det hele tatt veldig mye bra i Stavanger Aftenblad for tiden 😉 Som en litt eldre mann kan du ha masse å tilby en betydelig yngre kvinne, men det kommer helt an på hvem du er, hva din biologiske alder er, hvordan helse og innstilling er, hva slags erfaringer du har gjort deg i livet, hva du kan, hva du vil, hvor du bor, hvor god du er når det store øyeblikket kommer, osv., osv. Uansett, hvis dere begge har lyst, er det bare å kjøre på, både her og der ... Kanskje du har en fin veteranbil du kan ta henne med på tur i? Du kan minst ti gode år foran deg, hvis du tar godt vare på deg selv. Det er lengre enn mange ekteskap varer ... Lykke til! Endret 19. september av Elvis i Memphis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #49 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 14.53): Jeg er en mann på 50 som har fått veldig god kontakt med en kvinne på 29. Vi snakker sammen flere ganger om dagen, og hvis det ikke hadde vært for aldersforskjellen, så hadde jeg tenkt at hun var interessert. Alltid hadde god kontakt med kvinner, men aldri før følt noe for en som er så mye yngre. Nå vil jeg ikke gjøre noe som får meg til å virke som en "ekkel" gubbe, men jeg synes jo hun er søt. Noen tips om hvordan jeg ta dette videre, men uten at jeg virker ekkel, eller "creepy" som ungdommen sier? Eller kanskje jeg bare bør sette sperre på meg selv, og tenkte at dette er så ungt at her bør jeg oppføre meg som en far. Heller til det siste, men hver gang jeg møter henne blir det vanskeligere. Anonymkode: d80f8...048 Kjør på! Du lever bare en gang. Lev livet, kos deg, og ta imot alle gavene livet gir deg. Ikke lytt til dem som til stadighet ikke blir fornøyd med gavene de får Anonymkode: ace34...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #50 Del Skrevet 20. september Sefanja skrev (På 16.9.2024 den 17.01): Da jeg var 28 hadde jeg ett forhold til en mann på din alder. Vi hadde det veødig bra sammen. Dere er begge voksne og kan gjøre som dere vil AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 4.24): Jeg datet ei på 29 når jeg var 50. Funket fint det. Hun ville ha barn etter 6 mnd, jeg ville ikke, så jeg gjorde det slutt. Men vi hadde det kjempefint sammen. Hun fant seg en annen og fikk barn med han Anonymkode: 4f772...1bd Dere hadde det så bra og det fungerte så fint at dere gikk fra hverandre? 🙄 Anonymkode: 8a387...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 20. september #51 Del Skrevet 20. september Null vits i å kaste bort begges tid på noe som aldri vil fungere i lengden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #52 Del Skrevet 20. september Sikkert morsomt når TS som kjæreste til ei i 20-årene skal hjem til foreldrene hennes på besøk. Da vil han sitte der sammen med to jevngamle mennesker, og liksom skulle være kjæresten til datteren deres. Bare der butter det. Så skal han presentere kjæresten til barna sine, som er omtrent like gamle som kjæresten hans. Du må være Petter Stordalen for å synes at noe sånt er en god ide. Så er det vennene. Hun har venner i tyveårene som snakker om alt mulig som hennes mye eldre kjæreste ikke har peiling på. Han skal da sitte der blant en haug med mennesker som er på alder med barna hans, og late som at han er en av gjengen. Flytter dette ulike paret sammen, vil hverdagen bli preget av at de har høyst ulike interesser og fritidsaktiviteter, på grunn av sprik i alder. Han vil måtte forsøke å henge med for å beholde henne. Og han vil konstant måtte leve med usikkerheten av at hun når som helst kan møte en jevngammel som hun blir interessert i. Som ung kvinne vil hun normalt få mye oppmerksomhet fra menn i samme aldersgruppe. Med tanke på helsa, så kan den by på utfordringer når man kommer i 50/60-årene, jeg er stygt redd for at den unge dama ikke ser for seg å være en omsorgsperson for en som må til stadige behandlinger, og som kanskje fører til at de ikke kan være så aktive som før. Anonymkode: 8741a...5d3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #53 Del Skrevet 20. september AllahBallah skrev (På 16.9.2024 den 15.51): Er vel ingenting i veien for at dere kan ha det hyggelig sammen i noen år? Også bør dere begge være innforstått med at dere er nok ikke «ment to be» sånn i lengden 😊 Man innleder vel ikke forholde fordi man tenker det kan være hyggelig noen år? Anonymkode: 122f0...e79 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 20. september #54 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Man innleder vel ikke forholde fordi man tenker det kan være hyggelig noen år? Anonymkode: 122f0...e79 Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #55 Del Skrevet 20. september AllahBallah skrev (46 minutter siden): Hvorfor ikke? Fordi, hvis du er et normalt empatisk menneske skjønner du at hun egentlig ønsker jevnaldrende kjæreste + at du intuitivt forstår at hun etter hvert vil bli ordentlig lei av en gammel knark (og forlate deg). Anonymkode: cc870...9c2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #56 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi, hvis du er et normalt empatisk menneske skjønner du at hun egentlig ønsker jevnaldrende kjæreste + at du intuitivt forstår at hun etter hvert vil bli ordentlig lei av en gammel knark (og forlate deg). Anonymkode: cc870...9c2 Hva vet du om hun ønsker en jevngammel kjæreste? Anonymkode: 4f772...1bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #57 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva vet du om hun ønsker en jevngammel kjæreste? Anonymkode: 4f772...1bd Alle kvinner ønsker det, vi har både øyne i hodet og evne til rasjonell tenkning. Noen kvinner får derimot ikke det de ønsker. Anonymkode: cc870...9c2 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #58 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Alle kvinner ønsker det, vi har både øyne i hodet og evne til rasjonell tenkning. Noen kvinner får derimot ikke det de ønsker. Anonymkode: cc870...9c2 Så fint at du vet hva alle kvinner vil. Du må være synsk eller ha en magisk krystallkule Anonymkode: 4f772...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #59 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fint at du vet hva alle kvinner vil. Du må være synsk eller ha en magisk krystallkule Anonymkode: 4f772...1bd Alltid godt når noen har evnen til å svare for alle. Noe helt spesielt ved slike mennesker ❤️ Anonymkode: ace34...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 22. september #60 Del Skrevet 22. september Nyt det så lenge du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå