Gå til innhold

Bare et dyr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

watt skrev (4 timer siden):

Så klok du er. Det du sier er så riktig.

Det er trist og vondt å miste et kjæledyr,men det kan likevel ikke sidestilles med et menneske. 

Søk trøst der det er trøst å få.

Alt godt til deg, jeg føler med deg.😘

Det kommer jo helt an på hva slags forhold man har til mennesket. Det er jo selvfølgelig MYE tristere for meg om hunden til søstra mi dør enn om en tilfeldig facebook bekjent dør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 14.01):

Heisann, velger hær og være anonym av diverse grunner. Har nylig hadde en katt som etter kort tids sykdom måtte avlives, var i familien i 10 år. Er selvfølgelig veldig trist å mange tårer er felt. Men får den reaksjonen av mange rundt det var jo bare en katt. Hvor vanlig er denne oppfatningen? Jeg mener jo at et dyr uansett hvilket er et familiemedlem. Så er jo helt naturlig og få en sorgreaksjon når man mister et kjøledyr

Anonymkode: 6589b...e9f

Jeg vet ikke hvor vanlig den oppfatningen er, men jeg har møtt den ofte nok til at jeg vet den ikke er uvanlig. Selv har jeg sørget dypt og noen ganger svært lenge over døde kjæledyr, og mange gjør det samme. Mennesker er forskjellige, og forstår ikke alltid hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

watt skrev (7 timer siden):

Så klok du er. Det du sier er så riktig.

Det er trist og vondt å miste et kjæledyr,men det kan likevel ikke sidestilles med et menneske. 

Søk trøst der det er trøst å få.

Alt godt til deg, jeg føler med deg.😘

Det er bare ett menneske i verden som er mer verdt for meg enn hunden min.

Anonymkode: 67d87...373

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 14.01):

Heisann, velger hær og være anonym av diverse grunner. Har nylig hadde en katt som etter kort tids sykdom måtte avlives, var i familien i 10 år. Er selvfølgelig veldig trist å mange tårer er felt. Men får den reaksjonen av mange rundt det var jo bare en katt. Hvor vanlig er denne oppfatningen? Jeg mener jo at et dyr uansett hvilket er et familiemedlem. Så er jo helt naturlig og få en sorgreaksjon når man mister et kjøledyr

Får du mange reaksjoner, eller var det bare denne ene du nevner senere i tråden?

Anonymkode: c3b77...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får du mange reaksjoner, eller var det bare denne ene du nevner senere i tråden?

Jeg er ikke trådstarter, men slike kommentarer og holdninger er langt ifra uvanlig og man ser jo også i denne tråden.

Anonymkode: efdff...6f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 6.05):

Var den ene den dagen. Dagen etter fikk jeg flere kommentarer om det pga at den jeg fortalte det til hadde sagt det videre til andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får å være helt ærlig så synes jeg det var verre å miste min hund enn min far. Min hun var med meg i hverdagen. Min far var en gammel mann og bodde ikke med meg lenger. Mulig jeg har følt noe annet hvis jeg hadde mista han når jeg bodde hjemme. Men å miste hunden min knakk meg helt sammen. Han hadde vært igjennom mye sammen meg og viste meg mye omsorg. Jeg får bestandig tårer når jeg tenker på han. Min far er jeg mere ved fred når jeg tenker på han. Ja jeg er trist med at jeg aldri får snakke med han lenger. Men jeg tenker at han døde med det han elsket å gjøre. Og han hadde ett lite smil om munnen så jeg vet at han hadde det bra. 

Anonymkode: aa9e1...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...