Gå til innhold

Ingenting som fyller ut huden i ansiktet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år gammel og har allerede mistet all fylde i ansiktet. Huden bare henger. Jeg ser ut som ei sur gammal kjerring. Som en bulldog. Om jeg ikke anstrenger meg for å smile så bare henger alt. Gått fra å ha definert kjeveparti til rundt kjeveparti med heng og dobbelthake. Dype nasolabiale linjer, munnvikene henger/går nedover, flere dype linjer ved kinnene. Dette sammen med masse gamle og dype arr etter kviser gjør at jeg føler meg skikkelig gammel og ufresh. Kan noe gjøres for å fikse dette? Har også tørr og sensitiv hud som gir en del utbrudd med kviser, utslett/rødhet og flassete hud. Vil bare ha spenstig hud og glød. Skjønner at jeg ikke er ungdom lengre men dette er faktisk alt for ille. Har dype kråketær og dyp sinnerynke også, men dette kan jeg heller leve med/akseptere at har kommet med alderen.

Anonymkode: 3dfb8...0bf

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skinbooster, prophilo og fotona laser 🙏🏻

Anonymkode: 7a871...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve dermapen 😊

Anonymkode: 19ed6...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laser og skinbooster, microneedling, invester i bra hudpleie og sørg for bra kosthold. Hold deg unna sukker

Anonymkode: 3650d...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis riktig. Kutt ut ultraprosessert mat, sukker, frityrmat, osv. Drikk vann fremfor brus, spis godt med animalsk mat, det er rikt på kollagen og flere ting som er viktig for hud. Spis selvsagt også frukt, grønt osv, og fullkorn når du spiser korn. 

Anonymkode: 0a766...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er 34 år gammel og har allerede mistet all fylde i ansiktet. Huden bare henger. Jeg ser ut som ei sur gammal kjerring. Som en bulldog. Om jeg ikke anstrenger meg for å smile så bare henger alt. Gått fra å ha definert kjeveparti til rundt kjeveparti med heng og dobbelthake. Dype nasolabiale linjer, munnvikene henger/går nedover, flere dype linjer ved kinnene. Dette sammen med masse gamle og dype arr etter kviser gjør at jeg føler meg skikkelig gammel og ufresh. Kan noe gjøres for å fikse dette? Har også tørr og sensitiv hud som gir en del utbrudd med kviser, utslett/rødhet og flassete hud. Vil bare ha spenstig hud og glød. Skjønner at jeg ikke er ungdom lengre men dette er faktisk alt for ille. Har dype kråketær og dyp sinnerynke også, men dette kan jeg heller leve med/akseptere at har kommet med alderen.

Anonymkode: 3dfb8...0bf

Er det noe spesielt som har gjort at dette har skjedd med huden din? Det er litt uvanlig å ha så tydelige alderstegn når man er såpass ung som du er. Har du gått mye ned eller opp i vekt? Vært mye ute i solen uten beskyttelse? Hatt mye stress og bekymringer? Jeg støtter forslaget om å ta salongbehandlinger, men du kan også gjøre mye selv for å forbedre huden din, i tillegg til kosthold som AB over her skriver.

Det høres ut som om du har en hud i ubalanse og muligens en svekket eller skadet hudbarriere, så det første du bør fokusere på, er å få huden i balanse slik at den blir mindre sensitiv. Et styrkende, reparererende og fuktighetsgivende serum kombinert med en fuktighetskrem for tørr og sensitiv hud og solkrem for din hudtype på dagtid er et godt sted å begynne. Du kan også investere i en reparerende nattkrem som du bruker i tillegg til serum om kvelden. Du trenger også en mild, men effektiv rens for å fjerne solkremen, da denne ikke bør bli liggende på huden over natten. Å bruke solkrem er noe av det viktigste du gjør for å unngå for tidlig hudaldring og solskader, så det bør brukes til helt utpå senhøsten og fra tidlig vår. Mange velger å bruke solkrem hele året.

Når huden din har kommet i balanse og er blitt mindre sensitiv, kan du innføre noen aktive ingredienser som antioksidanter (C-vitamin, niacinamide eller Q10). Antioksidanter beskytter hudcellene mot oksidasjon som bryter ned elastin og collagen i huden og forårsaker hudaldring. Du kan også eksfoliere med en mild syre èn gang i uka. Eksfoliering hjelper huden med å kvitte seg med overskudd av døde hudceller, og kan på sikt redusere arr og misfarginger i huden. Til slutt kan du innføre et retinoid. (Retinol eller retinaldehyd). Retinoider er det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt mot rynker og solskader, og virker enkelt forklart ved at det stimulerer hudens cellefornyelse og egen produksjon av kollagen og elastin, som holder huden spenstig, fyldig og elastisk. Disse prosessene går saktere etterhvert som vi blir eldre, og kollagen og elastin kan også skades og ødelegges av ubeskyttet UV-stråling. 

Om du ønsker, kommer jeg gjerne med forslag til produkter og rutine. Du kan også forsøke ansiktsyoga og ansiktsmassasje for å stramme opp huden. Yoga trener ansiktsmusklene, mens massasje stimulerer blodgjennomstrømmingen slik at huden ser friskere og spenstigere ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter anonym over.

Solkrem hverdag med faktor 30 eller mer er det som blir å gi aller mest «bang for your buck» over tid av ting du kan smøre på. Soleksponering medfører aldringstegn. Se på armen din og sammenlign underarmen som får lite sol og huden oppå armen som får mer sol. Ganske stor forskjell?

Andre og tredje blir å være fuktighetskrem og tretinoin krem.

Også spiller gode søvnvaner, kosthold, ikke røyk og alkohol, og godt med fysisk aktivitet mye inn her.

Anonymkode: 23bff...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God hudpleie, vann, søvn, skinbooster, tretinoin☺️

Anonymkode: 31806...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at kviser, rødhet og flassende hud egentlig er rosacea?

Anonymkode: 0ecec...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...