Gå til innhold

Samboer skal søke om boliglån

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et spørsmål som jeg lurer på angående det å få lån om jeg har lønnstrekk. 

samboer tenker å se om hun kan ta opp lån til bolig, hun har null gjeld, nok egenkapital og fast jobb. Jeg har et lønnstrekk på gjeld, ingen egenkapital og fast jobb.

spørsmålet er om jeg kan øke lånesummen om jeg er medsøker siden egenkapitalen er der og begge har fast inntekt, eller om mitt lønnstrekk/anmerkning vil gi automatisk avslag.

Merk at lånet vil stå på henne og der er alt på stell. 

Anonymkode: 9b85c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sansynligvis ikke, siden du har lønnstrekk har du kanskje en betalingsanmerkning banken vil se negativt på. 

Anonymkode: 32038...375

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har betalingsanmerkning får du ikke lån og kan tvert i mot ødelegge for samboeren din sine muligheter. 

Anonymkode: cf6d6...898

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke øke lånesummen når du ikke klarer betale allerede eksisterende lån nei.

Anonymkode: bae24...a86

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

spørsmålet er om jeg kan øke lånesummen om jeg er medsøker siden egenkapitalen er der og begge har fast inntekt, eller om mitt lønnstrekk/anmerkning vil gi automatisk avslag.

Det er jo hennes egenkapital. Høres ut som du prøver å snylte deg til å bli boligeier. 

Anonymkode: 85bc3...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din økonomiske situasjon vil lede til automatisk avslag. Dersom du vil være med på kjøpet må du rydde opp i egen økonomi først.

Sier ikke dette for å såre, men for at du skal forstå. Din situasjon kan faktisk telle negativt for henne også fordi banken ofte ser på hele husstandens økonomiske situasjon selv om hun skal kjøpe alene.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei! Jeg har et spørsmål som jeg lurer på angående det å få lån om jeg har lønnstrekk. 

samboer tenker å se om hun kan ta opp lån til bolig, hun har null gjeld, nok egenkapital og fast jobb. Jeg har et lønnstrekk på gjeld, ingen egenkapital og fast jobb.

Merk at lånet vil stå på henne og der er alt på stell. 

Anonymkode: 9b85c...c22

Om lånet skal stå på henne, så må hun søke alene. Kun med sin inntekt og EK. Du kommer ingen vei så lenge du har lønnstrekk og betalingsanmerking. Det viser jo at du ikke kan styre din egen økonomi. Da har du ikke noe å gjøre som medlånetaler

Anonymkode: d6ca4...d6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...