AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #41 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei I helga hjalp jeg ett par gutter som hadde akutt behov for skyss for å komme seg fra ingenmannsland ned til bygda. Disse kjenner ingen fra før av her, og jeg dro opp for å hente dem. Jeg forklarte alt til samboeren min hvordan det hang sammen før jeg henta de. Jeg kjørte de ned, og sa lykke til videre på ferden. ... K29. Anonymkode: 83725...72c Du vet TS, dersom du forklarer til oss også hvordan det henger sammen kan vi se om vi ville blitt sjalu - ikke sant ? Når du ikke forklarer oss hva som skjedde kan vi ikke støtte deg. Anonymkode: 15859...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #42 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kg er en kynisk verden. Det er ikke noe mistenkelig eller rart med å hjelpe folk som ber om hjelp. Jeg er i mange miljøer hvor folk stiller opp for fremmede på flekken, spesielt når det er snakk om felles interesser/lidenskap. Det er ekstremt mange som stiller opp med feller, chiplesere og skyss for fremmede katter som har forvillet seg midt i skogen f.eks. De hadde ikke trengt å gjøre det, men de gjør det, og det er mange av dem. Samme med sporten jeg følger, om noen mangler utstyr, eller har fått motorstopp på ved en løype som er utenfor allfarvei, så stiller folk opp. På bygda står dette enda sterkere, de er virkelig vant til å hjelpe andre og stille opp. Anonymkode: adbb9...11e Selvsagt er det slik, jeg er også slik - men TS tilbakeholder såpass mye informasjon her at vi umulig kan vite hva det dreier seg om, annet enn at det er et dyr som ikke er en måke - og mannen ble temmelig sjalu. Anonymkode: 15859...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 16. september 2024 #43 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Mannen min hadde i allefall IKKE likt det hvis jeg kjørte alene og hentet og kjørte to fremmede menn. Jeg hadde også reagert veldig hvis han gjorde det samme. HVORFOR skulle du gidde det? Har du ekstremt dårlig råd og de betalte godt? Hvorfor skal du gjøre fremmede menn tjenester når du er i et forhold? For ikke å snakke om faren for kriminelle handlinger. Nei, jeg skjønner godt at han ble sur. Anonymkode: a78ec...c3a Forkjell på og reagere at man henter 2 ukjente menn alene, og frykter for sikkerheten til partneren sin. En og beskylde hun for og være utro 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandria Skrevet 16. september 2024 #44 Del Skrevet 16. september 2024 Herregud. Om jeg ville kjørt en time (eller tre!) for å hjelpe en måke så er vel det min sak! Hadde jeg hatt en samboer som mente jeg var utro pga det så hadde vi vært ferdige før døra rakk å smelle igjen etter meg. Makan til kontrollerende og krisemaksimerende folk som svarer her🙄 Jeg forstår godt at du trodde det var tull når samboer konfronterte deg. Helt rar måte å reagere på. Du må velge om du ønsker et slik liv, med en som mistror deg og anklager deg for ting uten noen grunn for det. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 16. september 2024 #45 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt er det slik, jeg er også slik - men TS tilbakeholder såpass mye informasjon her at vi umulig kan vite hva det dreier seg om, annet enn at det er et dyr som ikke er en måke - og mannen ble temmelig sjalu. Anonymkode: 15859...889 Hun sa det var via Facebook det finnes sånne tjenester og hjelpe folk sider, kom mye av dem opp under korona tiden. Det kan være blant annet sånt oppdrag noen spør om, sett sånn selv. Synes det er rart mannen til ts blir sjalu og reagere såpass mye, en ting er om mannen var redd for sikkerheten hennes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #46 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei I helga hjalp jeg ett par gutter som hadde akutt behov for skyss for å komme seg fra ingenmannsland ned til bygda. Disse kjenner ingen fra før av her, og jeg dro opp for å hente dem. Jeg forklarte alt til samboeren min hvordan det hang sammen før jeg henta de. Jeg kjørte de ned, og sa lykke til videre på ferden. Da jeg kom hjem, var han veldig såret og lei seg og sa at han ikke kunne stole på meg lenger. Jeg ble helt satt ut, og kunne ikke tro hva jeg hørte. Han spurte hvordan jeg hadde reagert om det var han som gjorde det samme for to jenter, og jeg sa som sant er at hadde han forklart situasjonen som jeg gjorde, ville jeg ha vært glad for at han ønsket å hjelpe dem. Jeg trodde først at han bare tullet med meg, så overrasket ble jeg over reaksjonen hans. Han er 39 år gammel. Han vet jeg setter pris på å hjelpe, og disse gutta blir jeg aldri å se igjen. Kjenner de heller ikke fra før av. Men jeg hadde muligheten å stille opp når jeg leste forespørselen dems på en gruppe på Facebook. Altså samboeren min innrømmer etter dette at han stoler 0% på meg, etter at jeg stilte opp for å hjelpe OG forklarte situasjonen grundig til han før jeg dro. Kjenner meg egentlig bare maktesløs og tror enda ikke helt på hva som skjedde. HVA hadde dere gjort? Kjenner på en måte at jeg ikke ORKER å la dette bli en sak, for det er rett og slett for latterlig. Men samtidig er jeg så dypt skuffet over at han ikke klarer å se på det om positivt å hjelpe andre, men vrir det om til at det er som at jeg er utro og er så usikker på meg at han tror jeg tar første anledning til å såre han. Jeg har aldri gjort noe som tilsier at han ikke kan stole på meg. K29. Anonymkode: 83725...72c Det virker som dere er en utrolig dårlig match. Du, som gjerne vil ha et medmenneskelig forhold til andre og han som vil dele inn relasjoner basert på kjønn. Ville aldri kunne hatt en sånn partner som ham. Om ikke jeg kan gi skyss til to fremmede uten å bli beskyldt for ting, har jeg det best alene. Anonymkode: 44ef6...a94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #47 Del Skrevet 16. september 2024 "spikeren i kista" betyr gjerne at det allerede er en kiste der og noe/noen oppi... spikeren i kista er liksom det siste som skjer... Anonymkode: c5acd...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 16. september 2024 #48 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei I helga hjalp jeg ett par gutter som hadde akutt behov for skyss for å komme seg fra ingenmannsland ned til bygda. Disse kjenner ingen fra før av her, og jeg dro opp for å hente dem. Jeg forklarte alt til samboeren min hvordan det hang sammen før jeg henta de. Jeg kjørte de ned, og sa lykke til videre på ferden. Da jeg kom hjem, var han veldig såret og lei seg og sa at han ikke kunne stole på meg lenger. Jeg ble helt satt ut, og kunne ikke tro hva jeg hørte. Han spurte hvordan jeg hadde reagert om det var han som gjorde det samme for to jenter, og jeg sa som sant er at hadde han forklart situasjonen som jeg gjorde, ville jeg ha vært glad for at han ønsket å hjelpe dem. Jeg trodde først at han bare tullet med meg, så overrasket ble jeg over reaksjonen hans. Han er 39 år gammel. Han vet jeg setter pris på å hjelpe, og disse gutta blir jeg aldri å se igjen. Kjenner de heller ikke fra før av. Men jeg hadde muligheten å stille opp når jeg leste forespørselen dems på en gruppe på Facebook. Altså samboeren min innrømmer etter dette at han stoler 0% på meg, etter at jeg stilte opp for å hjelpe OG forklarte situasjonen grundig til han før jeg dro. Kjenner meg egentlig bare maktesløs og tror enda ikke helt på hva som skjedde. HVA hadde dere gjort? Kjenner på en måte at jeg ikke ORKER å la dette bli en sak, for det er rett og slett for latterlig. Men samtidig er jeg så dypt skuffet over at han ikke klarer å se på det om positivt å hjelpe andre, men vrir det om til at det er som at jeg er utro og er så usikker på meg at han tror jeg tar første anledning til å såre han. Jeg har aldri gjort noe som tilsier at han ikke kan stole på meg. K29. Anonymkode: 83725...72c Det første jeg tenkte, "du er 10 år yngre, og 10 ganger mer moden" Sier litt… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #49 Del Skrevet 16. september 2024 Ts har fortalt at hun så forespørselsen på en facebookside på noe hun selv også driver med. Ergo naturlig at hun så det tilfeldig, og også tryggere å hjelpe disse mennene og det skadede dyret. Siden det var lagt ut på en interessegruppe på fb er det heller ikke sannsynlig at disse mennene var ute etter noe annet enn hva de skrev. Ts var borte den tiden det tok å kjøre, plukke dem opp og kjøre dem tilbake til bygda. Ikke noe galt i dette. Jeg kjenner to som har gjort lignende siste året. Rett og slett fordi noen som drev med samme hobby/frivillighet trengte hjelp der og da og ikke fant andre muligheter. Jeg tenker at du og typen er for forskjellige til å fungere bra sammen, Ts. Jeg lurer også på hvor typen din var da du var borte? Om han ikke hadde en avtale om noe han skulle før du dro ut så tipper jeg på at han - som den sjalu mannen han er - trolig har spionert på deg og oppdaget at de mennene du hjalp var på din alder, og det tålte han ikke. Du virker for utadvendt og positiv til å skulle bli hemmet av en sjalu mann. (Tar selvfølgelig forbehold om at du ikke har gjort ting tidligere som har gitt typen din god grunn til å ikke ha tillit til deg.) Anonymkode: 5fcda...0a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 16. september 2024 #50 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men siden du forklarte alt grundig før du kjørte, hvorfor sa han ikke noe da? Hvorfor ventet han til du kom hjem igjen? Ellers synes jeg det er veldig merkelig at han reagerer med at han ikke kan stole på deg, at du kunne vært utro etc, når sannheten er at det er langt større sannsynlighet for at du hadde blitt utsatt for noe mot din vilje når du plukker opp fremmede menn i bilen din i ingenmannsland... Anonymkode: 7958b...e23 Nettopp, og hvordan hadde mannen til ts reagert da? Antagelig med å gi henne skylden for "utroskap" når hun egentlig ble utsatt for overgrep. Ikke en fyr å samle på… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #51 Del Skrevet 16. september 2024 Jeg hadde kommet til å gjøre akkurat det samme som TS, hadde jeg sett en forespørsel om slik hjelp, det hadde vært i nærheten her, og jeg hadde hatt anledning til å hjelpe. Her er det så og si umulig å bruke kollektivtransport, og taxi over lengre strekninger er for å ruinere seg. En får dessuten sjelden lov til å frakte et sykt dyr i taxien. Mulig det er mer forståelse for å hjelpe til slik på bygda enn i byer? Skjønner ikke problemet til samboeren til TS, annet enn at han må være svært sjalu eller ha lite forståelse for at folk kan trenge hjelp. Begge deler er personlighetstrekk jeg ikke ville ha likt hos en partner. Det kom for noen år siden en mann på døra og spurte om han kunne telte på tomta vår (gårdsbruk), men det var såpass kaldt at jeg inviterte han til å sove på gjesterommet. Han var på vei nordover med et flyttelass, men ble så sliten av kjøringa at han fant ut at han måtte telte. Mannen min sa ingen ting på det, selv om mannen var på vår alder. Vi fikk en trivelig kveld sammen med en vilt fremmed mann, øvd oss på å snakke engelsk og gleden av å ha hjulpet noen. Anonymkode: c170d...624 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #52 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): HVA hadde dere gjort? Kjenner på en måte at jeg ikke ORKER å la dette bli en sak, AnonymBruker skrev (1 time siden): Gidder ikke ha en diskusjon hjemme og en på KG 🙅🏼♀️ Så TS "orker" ikke ha en diskusjon hjemme og "gidder" ikke ha en diskusjon på KG (selv om det var hun selv som startet diskusjonen med HI og spørsmålet "Hva hadde dere gjort?" .. Sier egentlig ganske mye om TS Det er vanskelig å forstå nøyaktig hva som gjorde at samboeren plutselig mistenkte henne for å være utro. Det er mer naturlig å tro at han reagerte på en naiv og lettvint håndtering av villt fremmede menn. Det siste sympatiserer jeg med. Det er utrolig mye dritt som skjer med naive kvinner og utrolig mange naive kvinner som elsker å omgås menn, ikke minst fremmede menn, selv om de er i et forhold. Jeg hadde ikke syntes det var greit. Men TS la dette HI ut på KG enten for å få masse sympati eller for å trolle, så det spiller sikkert ingen rolle hva man måtte mene. Anonymkode: d1b80...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #53 Del Skrevet 16. september 2024 Mannen min hentet to ukjente russejenter som trengte hjelp, har jeg grunn til å bli sur? Anonymkode: 0c698...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #54 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min hentet to ukjente russejenter som trengte hjelp, har jeg grunn til å bli sur? Anonymkode: 0c698...c2d Var det to helt ukjente russejenter som postet på facebook at de ville ha skyss og han som kom stormende? I så fall synes jeg det er rart at du ikke stusser over på mannen sin iver etter å hive seg rundt og "redde" dem. Anonymkode: d1b80...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #55 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min hentet to ukjente russejenter som trengte hjelp, har jeg grunn til å bli sur? Anonymkode: 0c698...c2d Om de var forlatt av andre et sted i ingenmannsland og han kjørte for å hente dem ned til bygda igjen - selvfølgelig hadde du ikke hatt grunn til å bli sur! Vi er enige om at man henter egne og andres barn om man på den måten kan sørge for at de er sikrere. Anonymkode: 5fcda...0a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #56 Del Skrevet 16. september 2024 Ehh, det jeg synes er sinnsykt her, er at du kjører og henter to menn du ikke kjenner, alene i bilen selv. Wtf. Kjæresten min hadde ikke blitt sjalu om jeg gjorde noe sånt, han hadde blitt sint fordi jeg var helt idiot og veldig uforsvarlig. Kunne jo faktisk blitt både drept og voldtatt av de to. Hvorfor tok du ikke bare med deg kjæresten din? Om du var så innmari opptatt av å hjelpe disse to fremmede mennene?! Anonymkode: 65606...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #57 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei I helga hjalp jeg ett par gutter som hadde akutt behov for skyss for å komme seg fra ingenmannsland ned til bygda. Disse kjenner ingen fra før av her, og jeg dro opp for å hente dem. Jeg forklarte alt til samboeren min hvordan det hang sammen før jeg henta de. Jeg kjørte de ned, og sa lykke til videre på ferden. Da jeg kom hjem, var han veldig såret og lei seg og sa at han ikke kunne stole på meg lenger. Jeg ble helt satt ut, og kunne ikke tro hva jeg hørte. Han spurte hvordan jeg hadde reagert om det var han som gjorde det samme for to jenter, og jeg sa som sant er at hadde han forklart situasjonen som jeg gjorde, ville jeg ha vært glad for at han ønsket å hjelpe dem. Jeg trodde først at han bare tullet med meg, så overrasket ble jeg over reaksjonen hans. Han er 39 år gammel. Han vet jeg setter pris på å hjelpe, og disse gutta blir jeg aldri å se igjen. Kjenner de heller ikke fra før av. Men jeg hadde muligheten å stille opp når jeg leste forespørselen dems på en gruppe på Facebook. Altså samboeren min innrømmer etter dette at han stoler 0% på meg, etter at jeg stilte opp for å hjelpe OG forklarte situasjonen grundig til han før jeg dro. Kjenner meg egentlig bare maktesløs og tror enda ikke helt på hva som skjedde. HVA hadde dere gjort? Kjenner på en måte at jeg ikke ORKER å la dette bli en sak, for det er rett og slett for latterlig. Men samtidig er jeg så dypt skuffet over at han ikke klarer å se på det om positivt å hjelpe andre, men vrir det om til at det er som at jeg er utro og er så usikker på meg at han tror jeg tar første anledning til å såre han. Jeg har aldri gjort noe som tilsier at han ikke kan stole på meg. K29. Anonymkode: 83725...72c Han der er ikke helt god. Du kan jo aldri snakke med noen av motsatte kjønn så lenge du er sammen med han Anonymkode: b2ffb...4f7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #58 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ehh, det jeg synes er sinnsykt her, er at du kjører og henter to menn du ikke kjenner, alene i bilen selv. Wtf. Kjæresten min hadde ikke blitt sjalu om jeg gjorde noe sånt, han hadde blitt sint fordi jeg var helt idiot og veldig uforsvarlig. Kunne jo faktisk blitt både drept og voldtatt av de to. Hvorfor tok du ikke bare med deg kjæresten din? Om du var så innmari opptatt av å hjelpe disse to fremmede mennene?! Anonymkode: 65606...047 Omstendigheten gjorde at jeg ikke fant det farlig i det hele tatt. Jeg sa han kunne bli med men han ønsket ikke det Anonymkode: 83725...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #59 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han der er ikke helt god. Du kan jo aldri snakke med noen av motsatte kjønn så lenge du er sammen med han Anonymkode: b2ffb...4f7 Frykter at det blir mye dritt framover ja. Ikke vært det tidligere. Anonymkode: 83725...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #60 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De er på samme alder som meg Anonymkode: 83725...72c Her ligger nok problemet. Alder er bare et tall sies det, men du har helt faktisk en mann som er hele 10 år eldre enn deg, og du er følgelig 10 år yngre enn ham. Ingen problem, helt supert og innafor sier folk om slik aldersforskjell, men det er nok ikke uten årsak forhold med slik aldersforskjell ryker oftere enn jevnaldrende forhold. Redsel for å bli forlatt for en yngre mann er en av de tingene som da ofte spøker mye for menn, og som du opplevde at ble en vondt situasjon helt unødvendig. Har selv hatt slikt forhold, med mann som i utgangspunktet ikke var sjalu, men dette yngre menn- spøkelset kom i hodet på ham likevel. Han er jo bevisst på at han er 39 selvfølgelig, og du kun 29, samt at alder er mer enn et tall. Min gnaget etterhvert så mye på at jeg en dag kom til å forlate ham for en yngre mann at dette ble et problem. Så ble det også slik, fordi han over tid brøt ned tillit mellom oss med slikt tull. Etter dette datet jeg aldri menn som var over 5 år eldre enn meg, og slapp slik alderssjalusi. Anonymkode: ed279...bcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå