Gå til innhold

Tror/ opplever du å ha langtidsvirkninger etter slutt på antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det? 

Jeg gikk på Efexor i ett års tid. Grusom medisin, i ettertid forstår jeg virkelig ikke hvorfor jeg fikk den som førstevalg uten at vi prøvde noe mildere først. 

Uansett, mens jeg gikk på dem så begynte jeg å skjelve noe voldsomt i hendene. Det er nå rundt fire år siden jeg sluttet på medisinene, men jeg skjelver enda veldig mye. Såpass at andre lett ser det. Kan det være en faktisk sammenheng eller er det umulig? Opplever andre noen symptomer som har blitt værende etter bruk av antidepressiva? Det er ikke så lett å lese seg frem til dette, for det er ganske enkelt forsket altfor lite på. 

Anonymkode: 6a46d...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit i overskrift. Det skulle selvsagt være langtids-Bi-virkninger. 

Anonymkode: 6a46d...5d0

Skrevet

SSRI er kjent for slike vedvarende virkninger. For meg er det PSSD, den seksuelle biten, jeg vet mest om. Det er fem år siden medisinslutt, og penis er delvis nummen fortsatt. Orgasmene og oppbyggingen til orgasme, er også bare en skygge av hva de var. 

Anonymkode: c3f6a...b11

Skrevet

Jeg går på laveste dose av denne nå, 37,5 mg om dagen. Har gått på den i 3 mnd. Hvorfor mener du den er grusom? Gikk du på for store doser? Jeg vet det er heftige bivirkninger, googlet også på engelsk, mye å finne der. Det jeg sliter mest med er varmefølelsen den gir, nattesvette og kvalme. Mest plaget på kvelden, men gir seg ved litt matinntak. Jeg fikk dette foreskrevet  for leddsmerter/depresjon, samt panikkanfall. 

Anonymkode: c5379...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...