AnonymBruker Skrevet 17. september #81 Del Skrevet 17. september Grevling skrev (14 timer siden): Så du prøver ikke å påvirke samfunnet ved å stemme på partier som kan fremme verdier som stemmer overens med din religion og verdier? Skikkelig live and let live? At den kollegaen også er religiøs og sikkert tilhører en av de kjente etablerte religionene overrasker meg ikke. Jeg har hørt hvordan de gjør narr av andre trosretninger. Hva har det med med hva man kan si og gjøre på en arbeidsplass? Jeg kan stemme på et nynazistisk parti, men jeg kan ikke gå og rive av noen hijaben på jobb, eller nekte å jobbe med en muslim. I hvilken verden har stemmerett noe med arbeidsmiljøet å gjøre? Anonymkode: e9538...be6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellglad Skrevet 17. september #82 Del Skrevet 17. september Jeg skal være så ærlig å innrømme at om noen på jobb hadde sagt de var heks, tror på æsene eller liknende så hadde jeg slitt med å holde maska. Det blir så utrolig oppkonstruert, i motsetning til de som er religiøse fordi deres foreldre lærte dem opp i en eller annen tro. "Jeg er for spesiell for de store religionene, dessuten er det mye morsommere med ritualer og krystaller hvor jeg kan late som jeg utfører et trylleformulær. Heks er jeg! Heks!" Med det sagt: selvsagt skal man unngå å latterliggjøre kollegaene sine, det er fullstendig unødvendig. At kommentaren i tillegg kom fra en religiøs person gjør den enda mer malplassert. Vi har absolutt diskutert religion på jobb, men på en respektfull måte hvor man gir uttrykk for eget ståsted og hvorfor, men uten å rakke ned på andres. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #83 Del Skrevet 17. september fjellglad skrev (43 minutter siden): Jeg skal være så ærlig å innrømme at om noen på jobb hadde sagt de var heks, tror på æsene eller liknende så hadde jeg slitt med å holde maska. Det blir så utrolig oppkonstruert, i motsetning til de som er religiøse fordi deres foreldre lærte dem opp i en eller annen tro. "Jeg er for spesiell for de store religionene, dessuten er det mye morsommere med ritualer og krystaller hvor jeg kan late som jeg utfører et trylleformulær. Heks er jeg! Heks!" Med det sagt: selvsagt skal man unngå å latterliggjøre kollegaene sine, det er fullstendig unødvendig. At kommentaren i tillegg kom fra en religiøs person gjør den enda mer malplassert. Vi har absolutt diskutert religion på jobb, men på en respektfull måte hvor man gir uttrykk for eget ståsted og hvorfor, men uten å rakke ned på andres. Hva med dem som tilhører mainstream-religioner, som fant troen sin i voksen alder? Det er også litt hyklersk å si at "de store religionene" er det eneste riktige. Nei, jeg er for øvrig ikke en heks. Diskusjon og kritikk av religion på en saklig måte har jeg ingenting imot. Anonymkode: 9df7c...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #84 Del Skrevet 17. september Vi blir jo kalt "vantro" av muslimene i media. Ikke rart at vi ikke respekterer muslimer! Anonymkode: 7d6cc...358 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #85 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi blir jo kalt "vantro" av muslimene i media. Ikke rart at vi ikke respekterer muslimer! Anonymkode: 7d6cc...358 Jeg er ikke muslim, så skivebom fra din side. Anonymkode: 9df7c...f57 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 17. september #86 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva med dem som tilhører mainstream-religioner, som fant troen sin i voksen alder? Det er også litt hyklersk å si at "de store religionene" er det eneste riktige. Nei, jeg er for øvrig ikke en heks. Diskusjon og kritikk av religion på en saklig måte har jeg ingenting imot. Anonymkode: 9df7c...f57 Jeg diskriminerer ikke, og synes alle som tror på religion er litt merkelige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 17. september #87 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er bestandig kvalm og ekkel. Du har kanskje aldri vært i arbeid og tror derfor at det du sier til kompisen din på privaten ikke nødvendigvis hører hjemme på jobb. Dersom du er uenig med en kollega, er det ikke greit å latterliggjøre eller ellers med vilje skape dårlig stemning på jobb. Hms kalles det. Alle skal trives best mulig, og alle skal bidra til at det er trivsel. Anonymkode: e9538...be6 Jeg er enig i at man på jobb skal la det ligge. Men det gjelder også ts. Uansett skal religion gjerne latterliggjøres på lik linje med julenissen og troll for min del. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #88 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 14.07): Jeg fortalte ikke uoppfordret. Vi snakket om forskjell religioner. Kollega som latterliggjorde meg, var kristen. Anonymkode: 9df7c...f57 Du fikk spørsmål, det er ikke latterliggjøring. Du er vel utlending, og hårsår som alle andre. Anonymkode: ed8f2...239 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #89 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du fikk spørsmål, det er ikke latterliggjøring. Du er vel utlending, og hårsår som alle andre. Anonymkode: ed8f2...239 Jeg er norsk. Anonymkode: 9df7c...f57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #90 Del Skrevet 17. september Helt greit. Vi lever i 2024 Suttekluter for voksne burde vært pakket vekk. Hvilken 'gud'? Det er ca 3000 av dem. Ting som ikke eksisterer kan ikke bli fornærmet! Anonymkode: 7e861...073 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #91 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt greit. Vi lever i 2024 Suttekluter for voksne burde vært pakket vekk. Hvilken 'gud'? Det er ca 3000 av dem. Ting som ikke eksisterer kan ikke bli fornærmet! Anonymkode: 7e861...073 Så jeg burde ha konfrontert henne tilbake og begynt å harselere med kristendommen? Godt å vite til eventuell senere anledning. Anonymkode: 9df7c...f57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 18. september #92 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 10.54): Vi diskuterte noe i kaffekroken, og samtalen gikk over på religioner og sånt, så fortalte jeg hvilken religion jeg tilhørte. Hun forsto først ikke hva jeg mente, og etter at jeg forklarte henne det, begynte hun å si ting som "tror du virkelig på det der?", latter, "du vet at det ikke er ekte?" Anonymkode: 9df7c...f57 Det virker som om det ikke er en av de store mainstream-religionene du følger, men noe snevert som folk ikke har hørt om? Om du for eksempel følger Det Flygende Spaghetti-monsteret så skjønner jeg jo at folk blir litt himmelfalne og reagerer annerledes enn om du sier du er buddhist. Du får bare riste på hodet over at hun var ufin, og ta det som en test på om du står sterkt i troen. R'amen! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #93 Del Skrevet 18. september Myrmica skrev (32 minutter siden): Det virker som om det ikke er en av de store mainstream-religionene du følger, men noe snevert som folk ikke har hørt om? Om du for eksempel følger Det Flygende Spaghetti-monsteret så skjønner jeg jo at folk blir litt himmelfalne og reagerer annerledes enn om du sier du er buddhist. Du får bare riste på hodet over at hun var ufin, og ta det som en test på om du står sterkt i troen. R'amen! Selv om min religion er ikke kristendom eller islam, så har alle i Norge hørt om den. Nei, det er ikke det flygende spaghetti-monsteret, men en av de vanlige religionene, om enn ikke en av de største. Anonymkode: 9df7c...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #94 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 14.41): Kollegaen som kom inn på temaet, er selv troende kristen. Hun mente likevel at hennes religion sto "over" min, og latterliggjorde min religion. Anonymkode: 9df7c...f57 Første bud: Du skal ikke ha andre guder enn meg. Anonymkode: 51ce2...15b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #95 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Første bud: Du skal ikke ha andre guder enn meg. Anonymkode: 51ce2...15b DERES første bud, ikke mitt. Anonymkode: 9df7c...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #96 Del Skrevet 18. september Jeg synes det her er interessant, min konklusjon er at det er noe som er bevist, og det er at de som ikke tror på noe GUD er mer intelligent, og det stemmer, som barn er vi ikke så veldig intelligente, sånn stort sett, når vi blir eldre så våkner noen av oss opp og tenker: hvordan i alle verden kan jeg tror på at det er en Gud som har skapt jorden og verden, det høres mystisk gammeldags og overtroisk ut, og det er nok det også..... Anonymkode: 02bb3...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #97 Del Skrevet 18. september Prøv å vær litt mer åpen til de, som er kritiske til religion f.eks. tenk litt mer i denne her banen: kanskje de faktisk har rett, hva om jeg skal leve resten av mitt liv på å tro på noe som ikke eksisterer? det er litt dumt..... Anonymkode: 02bb3...6cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #98 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å vær litt mer åpen til de, som er kritiske til religion f.eks. tenk litt mer i denne her banen: kanskje de faktisk har rett, hva om jeg skal leve resten av mitt liv på å tro på noe som ikke eksisterer? det er litt dumt..... Anonymkode: 02bb3...6cf Fordommer igjen. Bare for å sette det i perspektiv - mange av de største tenkerne gjennom tidene, for eksempel Einstein, var religiøse. Hvorfor er du så dømmende? Anonymkode: 9df7c...f57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 18. september #99 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordommer igjen. Bare for å sette det i perspektiv - mange av de største tenkerne gjennom tidene, for eksempel Einstein, var religiøse. Hvorfor er du så dømmende? Anonymkode: 9df7c...f57 For du tror ikke han var kritisk til religion og religiøs? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #100 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordommer igjen. Bare for å sette det i perspektiv - mange av de største tenkerne gjennom tidene, for eksempel Einstein, var religiøse. Hvorfor er du så dømmende? Anonymkode: 9df7c...f57 Albert Einstein's religious views have been widely studied and often misunderstood. He believed in a concept of God that was more aligned with the laws of the universe and the harmony of nature rather than a personal God who intervenes in human affairs. While he did not identify as an atheist, he preferred to call himself an agnostic or a "religious nonbeliever." Anonymkode: b3feb...049 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå