AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #1 Del Skrevet 16. september 2024 Smigrende, sosiale med vinnende vesen i høye, prestisjetunge stillinger som viser seg å være kyniske jævler på innsiden. De spør hvordan det står til med barna dine, men i det du åpner kjeften snur de seg vekk. Møtte ei i går og en annen i dag. Samme ulla. Det verste med disse er at de har venner, mange venner og penger. De dømmer andre og spyr ut møkk mens de tidvis stryker deg med hårene. Anonymkode: 0c0c1...176 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Del Skrevet 16. september 2024 Det skal ikle være lett. Anonymkode: b120e...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 16. september 2024 #3 Del Skrevet 16. september 2024 Skulle de heller latt være å spørre om bena dine? Synes det er hyggelig om noen spør om det som betyr noe i livet mitt. Det betyr at de bryr seg. Selvfølgelig har de bare lyst til å høre om det står bra til eller ikke. Jeg forventer selvsagt ikke at det er så interessant for andre å høre om mine barn annet nn om det går bra eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Del Skrevet 16. september 2024 exictence skrev (2 timer siden): Skulle de heller latt være å spørre om bena dine? Synes det er hyggelig om noen spør om det som betyr noe i livet mitt. Det betyr at de bryr seg. Selvfølgelig har de bare lyst til å høre om det står bra til eller ikke. Jeg forventer selvsagt ikke at det er så interessant for andre å høre om mine barn annet nn om det går bra eller ikke. Så om du sier « det går dårlig», så forventer du at de sier « åja, takk for svar»? ts Anonymkode: 0c0c1...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. september 2024 #5 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så om du sier « det går dårlig», så forventer du at de sier « åja, takk for svar»? ts Anonymkode: 0c0c1...176 Hvis jeg sier at det gir dårlig, forventer jeg ikke det svaret nei. Men hadde det gått dårlig, hadde jeg vel også sagt at det dessverre går ikke så bra, men at vi kjeder/løser det, så får vi håp med tiden. Så hadde jeg gjerne trodd/forventet meg at folk da svarte noe med at jeg håper det løser seg/ jeg forstår deg/ tenker på dere. Hadde ikke vært så fortrolig og lagt ut om mine problemer med de jeg møter på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 10.00): Smigrende, sosiale med vinnende vesen i høye, prestisjetunge stillinger som viser seg å være kyniske jævler på innsiden. De spør hvordan det står til med barna dine, men i det du åpner kjeften snur de seg vekk. Møtte ei i går og en annen i dag. Samme ulla. Det verste med disse er at de har venner, mange venner og penger. De dømmer andre og spyr ut møkk mens de tidvis stryker deg med hårene. Anonymkode: 0c0c1...176 Det forventes jo at man spør, som en del av "normal høflighet", men sannheten er at jeg driter langt i ungene dine. Skal vente noen sekunder ekstra med å snu meg neste gang så det ikke blir så åpenbart. Anonymkode: 4c5b9...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #7 Del Skrevet 17. september 2024 Uhøflige mødre med unger som mobber ungen din. Der har du gjeng… Anonymkode: 8470d...452 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 10.00): Smigrende, sosiale med vinnende vesen i høye, prestisjetunge stillinger som viser seg å være kyniske jævler på innsiden. De spør hvordan det står til med barna dine, men i det du åpner kjeften snur de seg vekk. Møtte ei i går og en annen i dag. Samme ulla. Det verste med disse er at de har venner, mange venner og penger. De dømmer andre og spyr ut møkk mens de tidvis stryker deg med hårene. Anonymkode: 0c0c1...176 Helt enig, denne typen glatt falskhet er noe av det mest frastøtende som finnes. Anonymkode: e2ae2...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Del Skrevet 18. september 2024 Dette minner om personlighetsforstyrrelse på din part. Anonymkode: ef2ec...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Del Skrevet 18. september 2024 Og ellers går det greit, jevnt over? Folk med penger kan faktisk være hyggelige. Anonymkode: 4695d...a5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Del Skrevet 18. september 2024 Når man spør en bekjent om hvordan det går, så betyr ikke det at man egentlig forventer at du svarer på det. Det er en høflighetsfrase som fungerer som sosialt lim. Det er en større bommert å legge ut om syke barn og vonde bein, enn å distansere seg fra noen som deler for mye. Anonymkode: d8e74...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 18. september 2024 #12 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 10.00): Smigrende, sosiale med vinnende vesen i høye, prestisjetunge stillinger som viser seg å være kyniske jævler på innsiden. De spør hvordan det står til med barna dine, men i det du åpner kjeften snur de seg vekk. Møtte ei i går og en annen i dag. Samme ulla. Det verste med disse er at de har venner, mange venner og penger. De dømmer andre og spyr ut møkk mens de tidvis stryker deg med hårene. Anonymkode: 0c0c1...176 Det jeg tenker her er at det egentlig ikke har noe med stilling eller økonomi å gjøre. Med mindre de gjør at du føler deg dårligere. Og sånn jeg tolker deg er dette egentlig drevet av misunnelse. Og da er narrativet ditt motsatt av mitt. Min erfaring er at folk er folk. Synes det er kjipt med falske folk uansett stilling og stand. Men at du tolker det negativt at de spør om hvordan barna dine eller familien generelt har det er litt spesielt… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Del Skrevet 18. september 2024 Det er vel ingen som liker folk som vi opplever behandler oss dårlig? Anonymkode: ec198...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #14 Del Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Og ellers går det greit, jevnt over? Folk med penger kan faktisk være hyggelige. Anonymkode: 4695d...a5a Har på ingen måte fordommer mot folk med penger. Poenget er heller at de jeg sikter til sikler etter penger og makt. De gifter seg inn i rikdom, jobber seg mot det og er opptatte av makt. Dette er ikke ålreite folk som også har penger. Dette er falske og overfladiske folk som dessverre også har penger og makt. Så dessverre må man forholde seg til de, enten det er på sykehuset fordi det er legen, på jobb fordi det er en i ledelsen eller en lærer når en går på skolen evt. en kollega mer senior. TS Anonymkode: 0c0c1...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 19. september 2024 #15 Del Skrevet 19. september 2024 Om de har mange venner, og du ikke er en av de, så liker de ikke deg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #16 Del Skrevet 19. september 2024 Sefanja skrev (21 timer siden): Det jeg tenker her er at det egentlig ikke har noe med stilling eller økonomi å gjøre. Med mindre de gjør at du føler deg dårligere. Og sånn jeg tolker deg er dette egentlig drevet av misunnelse. Og da er narrativet ditt motsatt av mitt. Min erfaring er at folk er folk. Synes det er kjipt med falske folk uansett stilling og stand. Men at du tolker det negativt at de spør om hvordan barna dine eller familien generelt har det er litt spesielt… Beklager. Kan skrive mer detaljert. Folk er folk, helt klart. Når folk med psykopatiske trekk har ledende stillinger, så blir det vanskelig for de under. Jeg er nok veldig var på sånn oppførsel. Det er to konkrete jeg sikter til. Felles for de begge er makt. Makt på flere arenaer. De har makt sosialt ved å ha en stor omgangskrets og makt ved å være litt sjef i gjengene. De har derfor også makt på arbeidsplassen. Jeg kjenner mange med makt som gir meg helt andre vibber, så det er sagt. Disse to har til felles å smigre, komme inn i rommet og « bry seg om» alle på en overfladisk måte.De første 3 gangene oppleves det som hyggelig og du gjengjelder det forsiktig. Dessverre er det noe som fort virker falskt og for min del merker jeg det fort ved at de ikke i det hele tatt bryr seg når du svarer på spørsmål om feks hvordan det går med barna. De skal ha siste ordet. De skal briljere og de skal høres og ses. De virker veldig omtenksomme, men lirer av seg kommentarer som viser at de er ulv i fåreklær. Det kan være som « hvorfor tar du ikke bare livet av kaninen nå som du er for gammel til å ta vare på den» « kan ikke bestefar bare dø så får vi kjøpt huset vi vil ha» « hva gjør så harry mennesker her» Anonymkode: 0c0c1...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #17 Del Skrevet 19. september 2024 Macro skrev (16 minutter siden): Om de har mange venner, og du ikke er en av de, så liker de ikke deg heller. Helt soleklart TS Anonymkode: 0c0c1...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #18 Del Skrevet 19. september 2024 AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 16.34): Uhøflige mødre med unger som mobber ungen din. Der har du gjeng… Anonymkode: 8470d...452 Dette er nok en gjeng slike. De kommer aldri til å mobbe direkte, men gjøre det så åpenbart overfor barna at de ikke liker de andre barna ved å « ekskludere forsiktig» enkelte barn fra bursdager og lignende TS Anonymkode: 0c0c1...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå