Gå til innhold

Sykle hjem fra skole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barn er snart 8 år. Hvilken avtale gjør dere med skole og sfo ang. å minne på barnet  å sykle hjem ?

Anonymkode: 3e0e6...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er problemet at han glemmer igjen sykkelen? Vet ikke om sfo har anledning til å minne barn på at de skal sykle, men de har oppsamling hver halvtime her i hvert fall der de hanker inn de som bor nær skolen og skal gå hjem selv. Må melde inn til sfo at barna skal gå hjem, og ved hvilket tidspunkt. Ingen er begynt å sykle heldigvis. Jeg synes 8 år er alt for tidlig her men det kan jo være at det er 0 trafikk der dere bor så klart. 

Anonymkode: 69ece...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er problemet at han glemmer igjen sykkelen? Vet ikke om sfo har anledning til å minne barn på at de skal sykle, men de har oppsamling hver halvtime her i hvert fall der de hanker inn de som bor nær skolen og skal gå hjem selv. Må melde inn til sfo at barna skal gå hjem, og ved hvilket tidspunkt. Ingen er begynt å sykle heldigvis. Jeg synes 8 år er alt for tidlig her men det kan jo være at det er 0 trafikk der dere bor så klart. 

Anonymkode: 69ece...84d

Ja kun en kort sykkelvei

Anonymkode: 3e0e6...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man legge inn avtale i sfo sin app om at de skal sykle hjem og klokkeslett

Anonymkode: 1b2c4...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger man selv inn sende hjem-tid i appen. Spør om de er en lignende mulighet hos dere eller om du på annet vis kan avtale en fast tid hver dag hvor barnet ditt blir sendt hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her kan man legge inn avtale i sfo sin app om at de skal sykle hjem og klokkeslett

Anonymkode: 1b2c4...bd4

Arkana skrev (2 timer siden):

Her legger man selv inn sende hjem-tid i appen. Spør om de er en lignende mulighet hos dere eller om du på annet vis kan avtale en fast tid hver dag hvor barnet ditt blir sendt hjem. 

Samme her. De voksne følger opp ekstra ved behov

Anonymkode: bca6c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi legger inn klokkeslett i appen og så sender sfo ungen hjem. 

Vår 8åring får ikke lov til å sykle da. Vi bor rett ved skolen og jeg ser nestenulykker omtrent daglig. 

Er en lite trafikkert bilvei med 40km/t og hauger av farshumper og innsnevring, så bilene kjører ikke fort. Men unger på sykkel krysser veien i hytt og pine, og jeg har selv bråbremsa et utall ganger av barn som brått sykler rett ut i veien. 

En 8åring har dårlig utviklet trafikksans, og de er lynkjappe på sykkel

Anonymkode: 512cf...cd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...