Majer Skrevet 16. september 2024 #1 Skrevet 16. september 2024 (endret) Hadde dere godtatt at en kjæreste er så mye borte? Det er ekstremt mange idrettsutøvere her i landet og det virker ikke som noen stiller spørsmål ved at dama er alene hjemme og passer barna. På den andre siden har vi folk som klager over at samboeren gamer et par timer o. dagen. Er det et fåtall av damer som godtar det og tilfeldig om man møter noen, eller er det noe man kan forvente at en kjæreste skal takle så lenge man tjener penger? Endret 16. september 2024 av Majer Rettelse
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Skrevet 16. september 2024 Konklusjonen her er nok at uansett situasjon så finner du nok noe misfornøyde sutrete damer. Anonymkode: 93aea...f29 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #3 Skrevet 16. september 2024 Rart spørsmål. Noen godtar det, andre ikke. Ikke alle er like selvstendig. I 2022 var kona mi på en 6 måneders lang jobbreise. Det gikk helt fint. Anonymkode: cb3f3...6f7 1 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #4 Skrevet 16. september 2024 Disse idrettsutøverne har jo holdt på med idrett lenge før de møter fast partner og får barn. Om de ikke blir sammen som 16-åringer da. Så kvinnen eller mannen som går inn i et slikt forhold vet hva de får. Anonymkode: 68bc7...eb7 4 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #5 Skrevet 16. september 2024 Er man sammen med en som må reise for å være på jobb, så er man innstilt på dette og legger opp dagene og rutinene med barn til å klare seg med en voksen. Anonymkode: 183b1...59a 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Skrevet 16. september 2024 «Godta» er et litt spesielt begrep å bruke. Jeg godtar ikke at min 13 åring er ute til klokken 2400. Hvordan min kone sin arbeidshverdag ser ut er ikke opp til meg å «godta». På samme måte som hun hverken kan godta eller nekte min. Blir man sammen med en idrettsutøver som har mange reisedøgn, så støtter man vedkommende eller lar være å gå inn i en relasjon. Man kan ikke komme i etterkant å prøve å «godta» noe som helst. Anonymkode: ced24...9f9 4 5
Daria Skrevet 16. september 2024 #7 Skrevet 16. september 2024 Alt er greit i et forhold så lenge de involverte er enige, og vice versa. Hva jeg kan leve med av sånne ting er mitt valg og min vurdering, andre kan ha andre grenser og ingen sitter på den endelige fasiten eller har noe med å legge seg i andres valg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #8 Skrevet 16. september 2024 Mannen min er borte fra mandag morgen før jeg er våken til torsdag kveld ganske seint. (hver uke) I grunnen ganske deilig, -men hadde passet meg bedre om han hadde kommet hjem sånn i 14-tiden på torsdager, slik enkelte som jobber i samme firma. Anonymkode: 8bd9c...b80
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #9 Skrevet 16. september 2024 Majer skrev (48 minutter siden): Hadde dere godtatt at en kjæreste er så mye borte? Det er ekstremt mange idrettsutøvere her i landet og det virker ikke som noen stiller spørsmål ved at dama er alene hjemme og passer barna. På den andre siden har vi folk som klager over at samboeren gamer et par timer o. dagen. Er det et fåtall av damer som godtar det og tilfeldig om man møter noen, eller er det noe man kan forvente at en kjæreste skal takle så lenge man tjener penger? Tja. Velger man å stifte familie med en idrettsutøver så vet man forhåpentlig hva man går til. Men det er nok ikke alle som kan takle slikt, nei. Det med å tjene penger er jo også ganske essensielt. Man har selvsagt større tålmodighet og forståelse for at partner er fraværende i forbindelse med inntektsbringende aktiviteter. Hvis et par småbarnsforeldre kommer slitne hjem fra jobb, med trøtte barnehagebarn på slep, også setter den ene forelderen seg til å game i timevis, mens den andre må ta seg av ALT med hus og unger, DET blir det jo bråk av! Om arbeidsfordelingen i hjemmet er noenlunde likt, så vil de fleste kunne unne partneren sin noen timer alenetid med hobbyer. Sannsynligvis ikke daglig, men i hvert fall ukentlig. Sånn er det i hvert fall hjemme hos oss:) Anonymkode: 62a70...4af 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #10 Skrevet 16. september 2024 Majer skrev (3 timer siden): Hadde dere godtatt at en kjæreste er så mye borte? Det er ekstremt mange idrettsutøvere her i landet og det virker ikke som noen stiller spørsmål ved at dama er alene hjemme og passer barna. På den andre siden har vi folk som klager over at samboeren gamer et par timer o. dagen. Er det et fåtall av damer som godtar det og tilfeldig om man møter noen, eller er det noe man kan forvente at en kjæreste skal takle så lenge man tjener penger? Tenker at det er 100% individuelt og opp til hvert enkelt par. Jeg for min del har ikke noe problem med at kjæreste, partner, samboer etc er mye vekke.. Det viste jeg når vi ble sammen og har ingen rett til å kreve at det endres når jeg frivillig går inn i et slikt forhold. Om det er idrett, profesjonelt, hobby, jobb etc spiller ingen rolle for meg. Jeg viste hva jeg gikk til, og syns det er helt greit. Om det er noe som oppstår etter man er blitt et par så er det jo en avgjørelse man bør ta sammen basert på hva man vil her i livet. Anonymkode: 5a3f8...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #11 Skrevet 16. september 2024 Når man går inn i et forhold med en nordsjøarbeider, en som seiler til sjøs, idrettsutøver mm så går man inn i det med å være klar over at sånn er hverdagen deres. De er mye borte. Godtar man ikke det får de finne en annen kjæreste. Ja jeg hadde godtatt det av min kjæreste. Godtatt som i hadde ikke hatt problemer med det, ikke som i «tillater kjæresten å være så mye borte». Anonymkode: fdb9a...2e5 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #12 Skrevet 16. september 2024 Jeg er gift meg en mann som reiser mye i jobben, og han startet med det da vi hadde vært sammen i 4 mnd. 19 år senere har vi to barn og han er bort mellom 35-45% av årets dager. Jeg visste hva jeg gikk til lenge før vi fikk barn, og det har ikke vært noe problem for oss. Han har fri når han er hjemme, tjener godt, og vi legger opp livet etter jobben hans så han tar en større del på hjemmebane når han er hjemme og eg jobber mer i friperiodene hans. Når han er vekk har jeg og barna gode rutiner og nyter godt av at økonomien tillater at jeg har kortere dager på jobb. Er ikke noe å "godta", jeg visste hva jeg gikk til og ville aldri byttet dette mot to voksne i 8-16-jobber. Anonymkode: b2b10...c00 4
Virrevirrevapp Skrevet 16. september 2024 #13 Skrevet 16. september 2024 Problemet kommer vel når man får seg unge. 1
SPOCA Skrevet 16. september 2024 #14 Skrevet 16. september 2024 Hvis man er enige er det jo greit, så dette kommer veldig an på situasjonen. Jeg har selv vært profesjonell utøver og vet hvor mye det krever, av den grunn er jeg veldig glad for at jeg ikke er sammen med en selv. For meg var ikke det forenelig med et godt samliv, og jeg var også singel i den perioden. Det betyr ikke at man er selvstendig, men jeg syntes det var generelt ganske ensomt. Uansett, hvis man er enige om det, tenker jeg at det ikke er et problem i det. Det som er problemet er hvis den ene parten bare kjører sitt løp uten å snakke med partneren sin om det. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #15 Skrevet 16. september 2024 Hvis jeg hadde falt for en idrettsutøver som er vekke 6 måneder om gangen, så hadde jeg ikke fått barn med han hvis jeg ikke synes det var greit å være alenemor halve året. Antageligvis hadde jeg gått fort lei. Jeg er glad i alenetid, og har egne venner og hobbyer. Men synes det er greit at samboeren jobber lokalt. Anonymkode: 9842f...02b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #16 Skrevet 17. september 2024 Jeg kan fint bli sammen med en idrettsutøver. Man vil jo savne hverandre når en er bortreist, men så har jeg masse å holde på med hjemme, så jeg skulle kost meg hjemme også. Skulle gått greit med barn også. Anonymkode: 277d9...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #17 Skrevet 17. september 2024 Majer skrev (22 timer siden): Hadde dere godtatt at en kjæreste er så mye borte? Det er ekstremt mange idrettsutøvere her i landet og det virker ikke som noen stiller spørsmål ved at dama er alene hjemme og passer barna. På den andre siden har vi folk som klager over at samboeren gamer et par timer o. dagen. Er det et fåtall av damer som godtar det og tilfeldig om man møter noen, eller er det noe man kan forvente at en kjæreste skal takle så lenge man tjener penger? Er oppvokst med en far som var på sjøen halve året og er gift med en som er mer vekke enn hjemme. Synes det er helt greit selv om hverdagen stort sett faller på meg. Min mor sa alltid at sjømanns forhold enten røk tidlig eller holdt livet ut, og for hun og min far holdt det livet ut. Anonymkode: 2a72e...78d 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #18 Skrevet 17. september 2024 Dette vet man jo stort sett om i starten av forholdet eller at et utvikler seg slik om man blir sammen veldig unge om det er idrettstalent. Hadde det f.eks vært slik at min mann NÅ ønsket å dra på oljerigg/sjømann/medleverturnus/artist så hadde jeg ikke vært overbegeistret for det. Men Hadde vi snakket sammen, blitt enige sammen så skulle vi nok blitt enige. Jeg kunne f.eks tenkte meg å reise ut med leger uten grenser, men ville ikke gjort det nå som vi har små barn. Mannen får "panikk" av at jeg i det hele tatt tenker den tanken. Anonymkode: 999fd...a90 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #19 Skrevet 17. september 2024 For meg personlig så nei. Mister følelser og interessen uten at vi jevnlig sees. Mannen drømmer om nordsjø jobb, jeg håper ikke på det for da blir vi garantert single. Anonymkode: fcab6...9e1
Sirah Skrevet 17. september 2024 #20 Skrevet 17. september 2024 Det finnes ganske mange andre jobber hvor man er borte like mye og er man profesjonell idrettsutøver så er jo dette jobben din. Dette vet man jo gjerne om når man går inn i forhold med personen. Det er veldig få som blir profesjonell innenfor idrett når man er 40 år. Hadde det vært annerledes om personen jobbet i Nordsjøen? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå