Gå til innhold

Hva synes dere om avstemming om det skal være gavefritt eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er merkelig at hele foreldregruppen skal stemme over om det skal være gavefritt eller ikke. Grunnen er jo at vi f eks ikke skal invitere den ene halvdelen (det andre kjønnet), og vi kommer ikke til å be hele gruppen av det kjønnet heller.. Synes det er litt rart da, at alle foreldre på hele trinnet skal bestemme om det skal være gavefritt eller ikke….? Eller hva mener dere?

Anonymkode: 8f9de...8a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele styret med det å ikke gi gaver er latterlig!

Det er bursdag, selvfølgelig gir man gave!

Man kommer og får brus og kake og pølser og pizza og godis.

Da kan foreldrene sende med en liten gave.   Folk må skjerpe seg.

Jeg sende alltid med gave når barna mine drar i bursdag. Og jeg forventer at de får gave når vi ber noen på bursdag.

Blir like irritert hvert år når foreldre i klasse skal drive å stemme over noe slikt.

Det er en no- brainer.   Ja en liten gave klarer alle.  

Anonymkode: cbfc2...f26

  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de som arrangerer bursdag kan bestemme det selv. Så kan de antigavefolka ha bursdag uten gave og vi andre ha normal bursdag. 

Anonymkode: a783b...1c9

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er merkelig at hele foreldregruppen skal stemme over om det skal være gavefritt eller ikke. Grunnen er jo at vi f eks ikke skal invitere den ene halvdelen (det andre kjønnet), og vi kommer ikke til å be hele gruppen av det kjønnet heller.. Synes det er litt rart da, at alle foreldre på hele trinnet skal bestemme om det skal være gavefritt eller ikke….? Eller hva mener dere?

Anonymkode: 8f9de...8a6

Små unødvendige gaver som på mirakuløs måte blir omdannet til søppel på en måneds tid? Nei takk vi har nok søppel.

  • Liker 18
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hele styret med det å ikke gi gaver er latterlig!

Det er bursdag, selvfølgelig gir man gave!

Man kommer og får brus og kake og pølser og pizza og godis.

Da kan foreldrene sende med en liten gave.   Folk må skjerpe seg.

Jeg sende alltid med gave når barna mine drar i bursdag. Og jeg forventer at de får gave når vi ber noen på bursdag.

Blir like irritert hvert år når foreldre i klasse skal drive å stemme over noe slikt.

Det er en no- brainer.   Ja en liten gave klarer alle.  

Anonymkode: cbfc2...f26

Jeg hadde gjerne gitt dobbelt så dyr gave om du kunne la være å fore andre folks barn med søppelmat som pølser, posekake, brus, godteri og kjøpepizza.
 

I en barnebursdag serveres vanligvis billig og kjip junk, så merkelig å ha en tanke som om det var et bryllup med flere retters gourmet-mat, der man skal gi gave tilsvarende peisen for maten 🤣

Anonymkode: ea1ba...3c2

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde gjerne gitt dobbelt så dyr gave om du kunne la være å fore andre folks barn med søppelmat som pølser, posekake, brus, godteri og kjøpepizza.
 

I en barnebursdag serveres vanligvis billig og kjip junk, så merkelig å ha en tanke som om det var et bryllup med flere retters gourmet-mat, der man skal gi gave tilsvarende peisen for maten 🤣

Anonymkode: ea1ba...3c2

Nå får du gi deg!

Så ekkel.

Ja hvis ditt barn kommer til meg i bursdag får du gi beskjed da vet du, så skal jeg diske opp med 5 retters 😄👍

Anonymkode: cbfc2...f26

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde gjerne gitt dobbelt så dyr gave om du kunne la være å fore andre folks barn med søppelmat som pølser, posekake, brus, godteri og kjøpepizza.
 

I en barnebursdag serveres vanligvis billig og kjip junk, så merkelig å ha en tanke som om det var et bryllup med flere retters gourmet-mat, der man skal gi gave tilsvarende peisen for maten 🤣

Anonymkode: ea1ba...3c2

Helt enig...Junkfood og sukker i skjønn forening..

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle enige med deg da at hvert kjønn skal feire for seg selv? 

Her stemte alle for å fortsette med 20 kr og så er det noen som driter i det og gir gave. Greit nok men de kunne i hvert fall tatt ordet på møtet og sagt at de vil ha gave. Det gjorde de ikke. Noen feirer fortsatt på tvers av kjønn og da er det dumt at gutter gir 20 kr og noen av jentene gir gaver for opptil 100 kr fordi "det var jo så billig da de ble kjøpt på 70% salg". 

Anonymkode: 452aa...8c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er alle enige med deg da at hvert kjønn skal feire for seg selv? 

Her stemte alle for å fortsette med 20 kr og så er det noen som driter i det og gir gave. Greit nok men de kunne i hvert fall tatt ordet på møtet og sagt at de vil ha gave. Det gjorde de ikke. Noen feirer fortsatt på tvers av kjønn og da er det dumt at gutter gir 20 kr og noen av jentene gir gaver for opptil 100 kr fordi "det var jo så billig da de ble kjøpt på 70% salg". 

Anonymkode: 452aa...8c8

Man gir 20 kr i mynt? 

Anonymkode: caaea...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi var kommet lengre, hvor gavefritt/fellesgave endelig er den nye normalen. Og hvor gaveposer til gjestene med all slags dritt fra Temu utgår.

men for å svare på spørsmålet ditt: ja, jeg syns det skal stemmes over hele trinnet. Mest fordi jeg syns det skal bli den nye normalen, og litt fordi jeg anerkjenner at det er kjipt for 7-åringen som havner i den gavefrie gruppa når sidemannen er i gruppa som får et ras av husfyll under sin feiring. 

Anonymkode: f1ac8...735

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lurt å ha en avstemning for å få det flest foreldre/barn ønsker og ha lik praksis i barnebursdagene. Har nå to barn i skolen og må helt ærlig si at det er det samme for meg om det er gave eller ikke, ofte er det voksne som lager et stort problem ut av det her. Ungene forstår fint en lik praksis og synes bursdag er stas uansett. Gaver får de av familie. 

Mitt råd er å ikke tilte om det blir slik at det stemmes for null gaver, det går virkelig helt fint det også. Lag et fint kort! Lag god stemning for bursdag, lek og moro. Ikke forplant denne skuffelsen ned i ungene. 

Anonymkode: caaea...104

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hele det gavefrie opplegget er tåpelig.. 

Anonymkode: f4f8c...d08

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å gi gave, og fint å få gave. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er alle enige med deg da at hvert kjønn skal feire for seg selv? 

Her stemte alle for å fortsette med 20 kr og så er det noen som driter i det og gir gave. Greit nok men de kunne i hvert fall tatt ordet på møtet og sagt at de vil ha gave. Det gjorde de ikke. Noen feirer fortsatt på tvers av kjønn og da er det dumt at gutter gir 20 kr og noen av jentene gir gaver for opptil 100 kr fordi "det var jo så billig da de ble kjøpt på 70% salg". 

Anonymkode: 452aa...8c8

Hvorfor kan man ikke kjøpe gaver på salg? Bruker å kjøpe små legosett når det er 40% salg på Obs, det er noe ungene blir glad for og som er kvalitet. Men det er galt, og så er Temu galt også. 

Sønnen min leker mye med jentene, og blir veldig lei seg når han ikke får komme i bursdag. Samtidig som det sies alle eller alle av et kjønn, invitere de man leker med er heller ikke greit - så uansett blir det feil for noen. 

Anonymkode: 8e0b3...ae1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avstemning er tøysete. Diskusjon er fint, men dette er jo opp til hver enkelt uavhengig av hva en avstemning måtte lande på.

Anonymkode: ce6dc...867

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lik praksis for alle trumfer mine meninger uansett. Det skaper minst mulig gnisninger, og det er det viktigste for meg. 

Anonymkode: e432a...5c5

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde gjerne gitt dobbelt så dyr gave om du kunne la være å fore andre folks barn med søppelmat som pølser, posekake, brus, godteri og kjøpepizza.
 

I en barnebursdag serveres vanligvis billig og kjip junk, så merkelig å ha en tanke som om det var et bryllup med flere retters gourmet-mat, der man skal gi gave tilsvarende peisen for maten 🤣

Anonymkode: ea1ba...3c2

Det er jo så enkelt som at du holder ditt barn hjemme fra bursdager. Så kan de andre kose seg med vanlig barnebursdag og du kan diske opp for ditt eget barn. 

Anonymkode: 7234e...3bd

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo lurt å ha en avstemning for å få det flest foreldre/barn ønsker og ha lik praksis i barnebursdagene. Har nå to barn i skolen og må helt ærlig si at det er det samme for meg om det er gave eller ikke, ofte er det voksne som lager et stort problem ut av det her. Ungene forstår fint en lik praksis og synes bursdag er stas uansett. Gaver får de av familie. 

Mitt råd er å ikke tilte om det blir slik at det stemmes for null gaver, det går virkelig helt fint det også. Lag et fint kort! Lag god stemning for bursdag, lek og moro. Ikke forplant denne skuffelsen ned i ungene. 

Anonymkode: caaea...104

Da tror jeg jaggu at jeg skal foreslå en kortfri bursdag også.  Er det noe jeg er lei så er det x-antall kort som slenger rundt. De går rimelig raskt i søpla. Totalt bortkastet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banamamama skrev (12 minutter siden):

Da tror jeg jaggu at jeg skal foreslå en kortfri bursdag også.  Er det noe jeg er lei så er det x-antall kort som slenger rundt. De går rimelig raskt i søpla. Totalt bortkastet. 

Enig!!😅😅 Men foreldrene synes det er sååå søtt at deres barn har skrevet det da, det er søtt. Men jeg eller barnet mitt tenker nada over det..

Anonymkode: 8f9de...8a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot slike fellesføringer, men forsåvidt for en avstemming, for da kan jeg si min mening. 

Anonymkode: 6f402...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig!!😅😅 Men foreldrene synes det er sååå søtt at deres barn har skrevet det da, det er søtt. Men jeg eller barnet mitt tenker nada over det..

Anonymkode: 8f9de...8a6

Mine barn har samlet på alle bursdagskort og synes det er moro å ha i en boks. Må da virkelig være verdens minste problem. 

Anonymkode: caaea...104

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...