Trillylilly Skrevet 16. september 2024 #1 Skrevet 16. september 2024 (endret) Hei. Som dere ser utifra overskriften….ensom… Jeg har alt annet i livet mitt. Kjørlig mann, friske barn,hus og bil. Pga ulike helseutfordringer så e eg heimaværande. Jeg er så ensom… Har venner, men alle er i jobb, og har sjølv familie og bårn på fritiden sin. Jeg trenger noe å gjøre, men det kan ikke være noe som gjør andre avhengig av meg. Er her noen med erfaringer rundt frivillig arbeide? Jeg tenker på om jeg kunne væra den personen som kunne stikke innom eldre for en koselig samtale, en kopp kaffi, evnt kanskje ta med på en liten kjøretur eller kafé 🩷 men so er jeg så redd for at noen skal bli avhengig av meg og vente på meg om kroppen ikke strekker til🩷 Kom gjerne med innspill her, men spar meg for nedlatende kommentarer…For d er på ingen måta det jeg spør etter🩷 Endret 12. april av Trillylilly
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #2 Skrevet 16. september 2024 Trillylilly skrev (9 minutter siden): så er jeg så redd for at noen skal bli avhengig av meg og vente på meg om kroppen ikke strekker til🩷 Jeg valgte å knytte meg til et seniorsenter, ikke til enkeltpersoner, av den grunn som du nevner. Jeg møtte opp på aktivitetssenteret når jeg kunne. Der snakket jeg med de eldre, leste avisene for dem, gikk små turer med dem som ville, hjalp til med aktiviteter, og ellers bare sosialiserte med dem. Hvis jeg ikke kunne stille hadde de nok ansatte til at aktivitetene gikk som vanlig, og hvis jeg kunne stille hadde de en ekstra ressurs å bruke . Det var positivt både for de eldre og meg selv. Anonymkode: a7acd...9cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå