Gå til innhold

8. klassinger og søvn + telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn som går i 8. klasse, når er de i seng og når må de stå opp?

Og får de ha telefon på rommet om natta, eller må den legges bort? Prøvde å la jenta her få ha telefonen på rommet, men den blir brukt til utpå sen kveld/natt, så den må bort. 

Anonymkode: a20e3...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han legger seg 21.30. Telefonen er ikke med på rommet når det er natt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er ikke barna mine så gamle enda men jeg kommer til å dra inn telefonene om natta og gi dem en god gammeldags vekkerklokke 😜 husker hvor mange netter jeg lå i timesvis og spillte på gameboyen min da jeg var 12 år

Anonymkode: b4290...1c5

• Liker 1
Skrevet

Hun la seg rundt kl 22. 

Hadde skjermtid på telefonen (iPhone), så hadde den på rommet - siden hun uansett ikke fikk brukt den.

Anonymkode: c71c4...e50

Gjest jegerrinne
Skrevet

Da våres gikk i 8 klasse gikk de ofte rundt 21 i seng. Og de var oppe kl 06.45

Tlf låst inn stua på ladeplassen

Skrevet

Legger seg mellom 21 og 21.30 som regel, noen kvelder 22. 

Får høre på lydbok til 22/22.30, så har med telefonen på rommet, men den har skjermtidinnstillinger, så alt utenom klokka er låst etter 22/22.30, og kun lydbokappen virker etter 21. 

Står opp rett før 7. 

Anonymkode: fbb13...636

Skrevet

vi har en fin regel i hus.

hvis de klarer å være våken og frisk (ikke super surtrøtt osv.) får de gjøre akkurat det de vil. forsover de seg mer enn 4 dager på rad eller er ekstremt trøtte og ikke får gjort noe etter skolen blir leggetid 22.00 uten telefon eller annet underholdning.

Anonymkode: 3027c...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun la seg rundt kl 22. 

Hadde skjermtid på telefonen (iPhone), så hadde den på rommet - siden hun uansett ikke fikk brukt den.

Anonymkode: c71c4...e50

min kom seg rundt hennes skjermtid... hvis dere bruker skjermtid innebygd iphone er jeg usikker, men hun kom seg inn på snapchat ved å bruke hjelpenettside som popper opp hvis hun trykker på glemt passord...

Anonymkode: 3027c...272

Skrevet

Her legges 8kl til 2100. Telefonen låses 2045. Han har telefonen på rommet sitt for vekkerklokke. Han klarer ikke analoge klokker som sier tik tak. Men telefonen er låst, så kan ikke brukes. 

Anonymkode: 8ef1e...f5e

Skrevet

Legger seg 22, sovner alltid innen 2230. Skjermtid på mobilen slår inn 2130, får bare brukt telefonen til ringe/SMS til utvalgte kontakter etter det. Men får ikke ha den på rommet, da det skaper uro.

Barnet er fullt klar over at jeg ser over surfelogg etc på telefonen. Og da kommer det inn snapper til alle døgnets tider. Jeg leser de ikke, men det tikker inn. Så mye foreldre som ikke sette grenser for barna, og neppe aner at de ligger våkne og scroller og bruker SoMe til alle døgnets tider…

Anonymkode: 1ab10...9d6

Skrevet

Har 2 barn på ungdomsskolen. Han yngste legger vekk mobilen og bruker den ikke på natten. Da ligger den på skrivebordet. Han eldste klarer ikke å legge den fra seg om kvelden, og vi løste det sammen og ble enige om at han ble mer opplagt neste dag om han la den på kommoden i gangen om natten

Anonymkode: f10b5...5c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 7.31):

Dere med barn som går i 8. klasse, når er de i seng og når må de stå opp?

Og får de ha telefon på rommet om natta, eller må den legges bort? Prøvde å la jenta her få ha telefonen på rommet, men den blir brukt til utpå sen kveld/natt, så den må bort. 

Anonymkode: a20e3...562

Min går i 10 klasse og er 16 i Januar, han legger seg kl 23 og nettet slår vi av kl 23 30 , har også en som er 10 og 7 og de pleide og snike seg ut og ta ipad en del ganger på nattan,så nå er nettet av fra 2330 til skoleslutt,

10 klassing har alltid vert en morgenfugl og ikke noe problem på skolen eller noe, ligger på 5 i snitt, mens småsøskene trenger mye søvn og legger seg 20 og 20 15, alle er oppe kl 630

Anonymkode: 48c49...b91

Skrevet

Hvordan får dere 8. klassinger i seng så tidlig? Har en 7. klassing som spiller fotball. Treninger og kamper på kveld minst tre dager i uken, og er som regel ikke hjemme før 21.15. Så er det dusj, kveldsmat og prat. Klokka blir 22:30 - minst!!! Står opp ca. 0630 i ukedagene… sover ut i helgene. 

Anonymkode: d97c2...f57

• Liker 1
Skrevet

På ungdomsskolen styrte hun mer eller mindre både leggetid og mobilbruk selv. Så lenge hun kom seg opp selv om morgenene, gjorde det bra på skolen, hadde ork til både aktiviteter/lekser/venner etter skoletid, så fikk hun «frihet med ansvar». En god måte å lære seg å regulere både der ene og andre. Tenk om de evt må på hybel til videregående; veldig greit å begynne treningen med å være selvstendig hjemme. 

Anonymkode: 3ab0d...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...