Gå til innhold

Å sende lang mld til noen man har gjort det slutt med, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble brudd i forholdet for noen dager siden, hadde vært dårlig en god stund, så jeg kjenner på stor lettelse. Han har alltid vært bråsint og blitt veldig stygg mot meg i den sammenheng, så også denne gangen.  Bruddet er endelig, (var han som tok avgjørelsen), så hvorfor har han, og andre som han, et behov for å sende mld dagen etter å beklage? Beklage for hva? At han/de ikke har kontroll over sinnet sitt? Er det flauhet over egen oppførsel? 

I mitt tilfelle var det bare nok en bekreftelse på at han aldri kan forandre seg, så glad for at jeg slipper å forholde meg til det mer. Mld jeg fikk var lang, han skrev hvor bra jeg var som person, hjerteemoji og masse annet svada han har sagt og skrevet før etter disse utbruddene, men samtidig, heldigvis, at han sto ved sin avgjørelse. Jeg kjente på ubehag da jeg åpnet mld, var redd han angret, men jeg har vært emosjonelt ferdig med han en god stund, så ble enormt lettet over at det ikke var noe angremld. Jeg svarte bare kort tilbake, uten hjerteemoji, og ønsket han alt godt.

Han, og sånne som han, være seg menn eller kvinner, må ha et stort bekreftelsesbehov, men de evner ikke å forstå at psykisk vold dreper følelser. Hjelper ikke hvor flotte de er utseendemessig, når de er så stygge innvendig. Dette innlegget er til han på en måte, jeg kan ikke sende han mld, men hvis han leser dette og kjenner seg igjen, så skal han vite at jeg er enormt lykkelig over å være fri, og alt det det innebærer. For hans del, tror jeg at han aldri kommer til å bli lykkelig, kanskje i starten av et forhold, men med hans væremåte og oppførsel vil han drepe følelser. Jeg angrer så veldig på at jeg kastet bort flere år på han, men nå skal jeg kose meg. Skal allerede på date denne uken, traff tilfeldig en jeg kjenner på butikken i helgen, som ba meg på middag. 

Anonymkode: 9396e...bf2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han håper vel på at du skal ta han tilbake.. 

Anonymkode: 01716...25a

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ventet du til han gjorde det slutt?

Glad for at du er fri da! Fint å høre :)

Anonymkode: 6a6db...4c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du har analysert det greit selv. Stort bekreftelsesbehov. Eventuelt et forsøk på å vekke følelser i deg igjen. Det har vel fungert tidligere. Godt du har kommet deg videre. 

• Liker 1
Skrevet

Konebankere kommer jo gjerne med roser dagen etter og er bare så lei seg. Det er gjerne fordi de ikke vil at kona skal gå fra dem. 

En annen ting jeg tror, er at folk som handler i raseri gjerne sier og gjør ting de ikke mener, og som de er flaue over dagen etter. Så de ønsker å rette opp inntrykket hos den andre, men også i litt videre forstand tror jeg - de ser seg selv utenfra, de ser hvordan du forteller om bruddet til andre, og de ønsker å komme bedre ut av det. De gjør det også for seg selv, de ønsker å føle at de var reale og ryddige og snille. At bruddet var fint og at de oppførte seg respektfullt og voksent.

Så jeg tror han skammer seg og er flau og vil bøte på det, mest for egen del denne gang siden han står ved avgjørelsen.

Veldig bra for deg, og lykke til videre, høres ut som good riddance!

Anonymkode: 37cdf...23a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Konebankere kommer jo gjerne med roser dagen etter og er bare så lei seg. Det er gjerne fordi de ikke vil at kona skal gå fra dem. 

En annen ting jeg tror, er at folk som handler i raseri gjerne sier og gjør ting de ikke mener, og som de er flaue over dagen etter. Så de ønsker å rette opp inntrykket hos den andre, men også i litt videre forstand tror jeg - de ser seg selv utenfra, de ser hvordan du forteller om bruddet til andre, og de ønsker å komme bedre ut av det. De gjør det også for seg selv, de ønsker å føle at de var reale og ryddige og snille. At bruddet var fint og at de oppførte seg respektfullt og voksent.

Så jeg tror han skammer seg og er flau og vil bøte på det, mest for egen del denne gang siden han står ved avgjørelsen.

Veldig bra for deg, og lykke til videre, høres ut som good riddance!

Anonymkode: 37cdf...23a

Så enig i det du skriver. Har vært et gjentagende mønster i oppførselen hans,han mister det helt, og han skrev i den mld at han mistet det. 

Har mistet all respekt og følelser for han, og heldigvis bor vi noen mil fra hverandre, så slipper å bekymre meg for å møte på han.

Anonymkode: 9396e...bf2

• Liker 3
Skrevet

Godt du er fri. Det er egentlig bra når de bryter selv, så slipper du hevnaksjoner etc.

Hvorfor beklage seg? Han vil at du skal huske han som snill, og ikke den jævelen han egentlig er. Kanskje han ikke vil at du skal snakke stygt om han til andre.

Uansett bra at du svarte nøytralt og følelsesløst. Han fortjener ikke mer.

Anonymkode: 3f55c...7c1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...