AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #81 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man tilpasser seg. Da jeg bodde i blokk hadde jeg en helt annen hyppighet på klesvask. Samme da jeg hadde dårligere råd, da passet jeg på å fylle maskinene. Men nå er økonomien god, og det er ikke problemer med vann her i vest, så da setter vi på maskinen selv etter en treningstur, for å vaske ut svette med en gang. Endrer det seg igjen, så endrer jeg rutiner. Anonymkode: ff4c0...6b7 Litt av grunnen til at kloden går til helvete ; mange gidder ikke gjøre en innsats hvis de ikke MÅ! Anonymkode: cfa29...add 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #82 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Man tilpasser seg. Da jeg bodde i blokk hadde jeg en helt annen hyppighet på klesvask. Samme da jeg hadde dårligere råd, da passet jeg på å fylle maskinene. Men nå er økonomien god, og det er ikke problemer med vann her i vest, så da setter vi på maskinen selv etter en treningstur, for å vaske ut svette med en gang. Endrer det seg igjen, så endrer jeg rutiner. Anonymkode: ff4c0...6b7 Ikke sant? På samme måte som man tilpasser seg alt det andre - arbeidstider, barn, boforhold og så videre. Jeg FORETREKKER å stå opp tidligst klokka 8, da jeg er utpreget B-menneske. Likevel står jeg opp klokka 6 hver dag uten å mukke, fordi slik er livet med arbeidsplassen jeg har, og med barn. Når barna blir voksne og jeg bytter arbeidsplass, vil jeg nok gå tilbake til å stå opp klokka 8-9. Anonymkode: 20b4a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #83 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hehe i flere dager. Håndkle brukes ikke nedentil eller på føttene, så det kan fint brukes om igjen. Henger det opp til tørk over dusjen. Håndkle som er brukt der nede eller på gulvet og sånt blir i vaskemaskinen etter ett bruk. Anonymkode: 592a8...f75 Vasker du deg ikke i skrittet eller føttene? Anonymkode: 1cd01...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #84 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Litt av grunnen til at kloden går til helvete ; mange gidder ikke gjøre en innsats hvis de ikke MÅ! Anonymkode: cfa29...add Kloden går ikke til helvete bare fordi jeg vasker håndklær etter hver gang. Eller kjøper plastpose på butikken de få gangene jeg glemmer det. Eller spiser kjøtt. Anonymkode: 20b4a...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #85 Del Skrevet 16. september 2024 2-3 ganger Anonymkode: 414a4...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #86 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Litt av grunnen til at kloden går til helvete ; mange gidder ikke gjøre en innsats hvis de ikke MÅ! Anonymkode: cfa29...add Du bor i Norge. Hadde alle gjort det ville kloden gått rett til helvete på få uker. Så flytt, om du føler så sterkt for dette. Anonymkode: ff4c0...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 16. september 2024 #87 Del Skrevet 16. september 2024 (endret) Jeg forstår ikke helt folk som bruker håndklær kun én gang, med mindre de også tørker føttene med dem. Hvor skitne er dere etter en dusj, lissom??? Henger man håndkledet til tørk kan man bruke det minst 3 ganger. Endret 16. september 2024 av katties 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #88 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kloden går ikke til helvete bare fordi jeg vasker håndklær etter hver gang. Eller kjøper plastpose på butikken de få gangene jeg glemmer det. Eller spiser kjøtt. Anonymkode: 20b4a...834 Du har hørt uttrykket: " alle bekker små gjør en stor å" . Det er det vi tilsammen gjør som betyr noe, så da teller alle små valg vi gjør. Om alle sier som deg, hva skjer da tror du? Jo flere ganger vi vasker klær alle sammen, jo mer vaskepulver går det og forbruk går opp, vannforbruket går opp, slitasje på håndklær går opp og du må kjøpe nytt( kjøp og kast) osv. Alt dette er mer viktig enn at folk " syns det virker uhygenisk og ekkelt" . Anonymkode: cfa29...add 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #89 Del Skrevet 16. september 2024 Bruker dusjhåndklær ca 1 uke og bytter håndklehåndklær ca én gang i uken. Anonymkode: 360da...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #90 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bor i Norge. Hadde alle gjort det ville kloden gått rett til helvete på få uker. Så flytt, om du føler så sterkt for dette. Anonymkode: ff4c0...6b7 «Flytt» er som regel standardsvaret til dem som føler seg truffet. 🙄 Vannbruk: 5 minutters dusj: 50 – 100 liter vann Bruker vaskemaskinen: 10 – 30 liter vann per kg tørt tøy Bruker oppvaskmaskinen: 18 – 20 liter vann per vask Lar krana stå og dryppe: 3 – 7 m³ per år Lar toalettet stå og renne: 20 – 30 m³ per år Ikke reparerer sisternen som har hengt seg opp/ ikke lukker seg: ca. 200 m³ per år Anonymkode: 52b06...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #91 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere som vasker håndklær etter daglig bruk, sover dere også med underbukse/truse, eller vasker dere lakenet også hver dag? Vasker dere generelt alle klærne etter daglig bruk? Dere er klar over at vi mennesker mer eller mindre består av bakterier, ikke sant? Eller er det av andre grunner enn hygieniske at dere velger å vaske daglig? Jeg bytter dusjhåndkle ca 1 gang i måneden, men passer på å henge det opp så det tørker så bakteriene ikke får max gode forhold, og begynner å lukte. Anonymkode: edcb3...6e1 Bruker kun en dusj. Bruker mange hånd-håndklær i døgnet, liker ikke at de er våte. Sover i truse ja, bytter morgen og kveld. Skifter sengetøy hver uke. Anonymkode: c8b57...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolfy Skrevet 16. september 2024 #92 Del Skrevet 16. september 2024 Hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #93 Del Skrevet 16. september 2024 Kan sikkert bruke det 10 ganger før det byttes. Anonymkode: 54a1c...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #94 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De fleste temaer her inne er omtalt før, men det er ikke alltid man gidder å søke etter forrige runde med det samme spørsmålet. Det hadde vært mye enklere for deg å bare overse tråden, men du måtte inn og gulpe litt. Gå og legg deg igjen, du. Anonymkode: bb79a...310 Forskjell på om det er siste halvåret eller siste 10 året da.. klart jeg må gulpe. Vi får vel en samletråd for håndkle snart. Anonymkode: 7c92a...d00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #95 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskjell på om det er siste halvåret eller siste 10 året da.. klart jeg må gulpe. Vi får vel en samletråd for håndkle snart. Anonymkode: 7c92a...d00 Lag gjerne flere slik tråder sier jeg! Det blir alltid morsomt men alle bakteriefobikerne som ikke vet hva de snakker om og kun tenker på egne behov. Anonymkode: cfa29...add 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 16. september 2024 #96 Del Skrevet 16. september 2024 Jeg skjønner ikke helt logikken til enkelte her. Dusjhåndkle byttes hver gang fordi det er «skittent», men håndhåndkle som blir brukt mye oftere og kanskje av flere personer kan brukes i ei uke eller mer??? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #97 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har hørt uttrykket: " alle bekker små gjør en stor å" . Det er det vi tilsammen gjør som betyr noe, så da teller alle små valg vi gjør. Om alle sier som deg, hva skjer da tror du? Jo flere ganger vi vasker klær alle sammen, jo mer vaskepulver går det og forbruk går opp, vannforbruket går opp, slitasje på håndklær går opp og du må kjøpe nytt( kjøp og kast) osv. Alt dette er mer viktig enn at folk " syns det virker uhygenisk og ekkelt" . Anonymkode: cfa29...add Men gå rundt og stink du, da! Ingen hindrer deg! Jeg gjør mine tiltak. Ingen kan gjøre alt. For eksempel, så gror jeg egne grønnsaker, har bokashi, fisker mye selv, plukker bær og sopp. Har nesten ikke matsvinn (noe mange jeg kjenner har mye av). Kjører ikke unødvendig. Kjøper en del brukte klær. Skriver ikke ut ting på jobb hvis jeg kan lese dem på skjerm. Og så videre. Men selvfølgelig. Bare fordi jeg ikke gidder å tørke meg med sure håndklær, går kloden til helvete. På grunn av MEG alene, og håndklærne mine. Anonymkode: 20b4a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #98 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): «Flytt» er som regel standardsvaret til dem som føler seg truffet. 🙄 Vannbruk: 5 minutters dusj: 50 – 100 liter vann Bruker vaskemaskinen: 10 – 30 liter vann per kg tørt tøy Bruker oppvaskmaskinen: 18 – 20 liter vann per vask Lar krana stå og dryppe: 3 – 7 m³ per år Lar toalettet stå og renne: 20 – 30 m³ per år Ikke reparerer sisternen som har hengt seg opp/ ikke lukker seg: ca. 200 m³ per år Anonymkode: 52b06...4fb Men da slutter du å dusje, vasker alt av oppvask for hånd (for øvrig, mye mer energikrevende enn å kjøre oppvaskmaskiner, google gjerne resultatene), vasker klær i bekken med vaskebrett og eddik, driter ute og så videre. Ingen hindrer deg. Anonymkode: 20b4a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #99 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lag gjerne flere slik tråder sier jeg! Det blir alltid morsomt men alle bakteriefobikerne som ikke vet hva de snakker om og kun tenker på egne behov. Anonymkode: cfa29...add Ja, for DU tenker på alle andres behov når du foretar deg noe. Har du fått barn, så har du gjort noe av det mest miljøfiendtlige du kan gjøre. Gratulerer. Anonymkode: 20b4a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #100 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men gå rundt og stink du, da! Ingen hindrer deg! Jeg gjør mine tiltak. Ingen kan gjøre alt. For eksempel, så gror jeg egne grønnsaker, har bokashi, fisker mye selv, plukker bær og sopp. Har nesten ikke matsvinn (noe mange jeg kjenner har mye av). Kjører ikke unødvendig. Kjøper en del brukte klær. Skriver ikke ut ting på jobb hvis jeg kan lese dem på skjerm. Og så videre. Men selvfølgelig. Bare fordi jeg ikke gidder å tørke meg med sure håndklær, går kloden til helvete. På grunn av MEG alene, og håndklærne mine. Anonymkode: 20b4a...834 whataboutisme gidder vi ikke vel? Her snakker vi om håndklær som slett ikke blir sure om du henger de så de tørker mellom hver dusj. Det er noe du og mange innbiller dere. Anonymkode: cfa29...add 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå