Gå til innhold

Carnivore Diett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Noen her som har prøvd seg på denne dietten før? 

Har nå holdt på i 2,5 uker, og har merket endel pluss og minus. Gikk ned sånn 8kg de 2 første ukene, søvn var litt bedre og energien var stabil. Føler nå at jeg har kommet til et punkt hvor det har blitt litt røft. Får ikke sove så lenge som før, har "diare" ganske mye, oftere på do, føler meg delivis kokt i topplokket, lite energi om morgenen, gangsperre varer 3 ganger lengre en normalt og mer cravings for annet en kjøtt. 

Har forså vidt holdt meg til kjøtt og vann med elektrolytter ca 2 ganger for dagen. Kaffe har jeg ikke greid å gi slipp på, og det hender jeg drikker sukkerfri produkter.

Noen som har noen tips? Vil gjerne holde på ut måneden da, bare for å se om det er noe for meg. 

Anonymkode: 8c1b3...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carnivore er tøft i starten. Du må gi det mye lenger tid enn 2,5 uker!

Får du i deg nok fett? Det er kjempeviktig.

Anonymkode: c0196...9c6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser rundt 600g-1200g kjøtt per dag. Adder ofte litt smør, og ost i maten. Kjøtt blir ofte kjøttdeig med 14% fett eller biff typ entrecote eller svin og egg. Føler egentlig at jeg spiser nok fett, men tenker å kutte ut kaffe og sukkerfri nå da. kanskje det hjelper.

Anonymkode: 8c1b3...5d6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om et kosthold som skal vøre sunnt for deg, skal føles fysisk vanskelig for kroppen å være på. 

Forbi sug av annen mat tenker jeg. 

Jeg har et elendig kosthold hvor jeg dropper mat for sjokolade kjempe ofte, spiser fisk og grønnsaker utenom, men ofte sukker og jeg får både sove og har aldri diaré uten å være syk eller på grunn av mensen. Er normalt klar i hodet og har ikke merket å være noe slappere om morgenen enn da jeg spiste mer mat og mindre godteri. For å sammenligne med noe, tror egentlig kroppen kan være veldig hardfør, så om du reagerer hardt, kan det være noe som ikke stemmer.

(Anbefaler ingen å spise som meg!)

Anonymkode: a8b90...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en diett, det er et kosthold. Jeg har spist slik i ca 6 år nå.

Jeg hadde diaré i en måned i starten og så ble det plutselig perfekt avføring hver eneste gang. Jeg har slitt med diaré og løs mage hele livet mitt. Jeg gikk fra keto til carnivore.

Det er vanlig at søvnkvaliteten blir mye bedre, så man sover kortere.

Hva spiste du før du gikk over til carnivore? Og du bør holde ut litt lenger så du får mer av fordelene og ikke bare ulempene. :P Men hvis du går tilbake, så vil du nok kjenne på diverse småplager som du ikke visste at du hadde. Hvis jeg har en pause fra carnivore, så blir jeg tørr i øynene, snufsen, får vondt i ryggen, leddene begynner å lage klikkelyder, får ulvehunger, mindre energi, slapp, sover dårligere osv.

Det var egentlig godt at jeg ikke holdt meg 100% til det hele tiden fordi da hadde jeg ikke satt like mye pris på hvor bra jeg har det på carnivore. 

Anonymkode: 5326a...34f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tenker ihvertfall å teste ut mnd før jeg eventuelt tilsetter litt grønnsaker.

Jeg spiste helt ærlig bare junk før jeg begynte. 
Hoppet rett over på dagen med kun kjøtt.

 

Anonymkode: 8c1b3...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...