Gå til innhold

Pizza = Kniv & Gaffel

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Uffda, det kan se ut som det er jeg som er den usiviliserte her som spiser pizza med hendene. Har sikkert noen huller i oppdragelsen, jeg kommer tross alt fra en skillsmissefamilie. 

Joda, jeg bruker kniv og gaffel men det er visse matretter som opphever dette behovet vil jeg påstå. Grillet kylling, pizza, hamburger, pølser/baguetter. Virker for meg som folk er livredd for å skille seg ut og safer heller med bestikk til pizzaen.

ROFL 👀

Endret av ThereGoesBob
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger spiser jeg pizza med hendene, andre ganger bruker jeg bestikk.

Hva andre måtte gjøre, er meg revnende likegyldig.

Anonymkode: 68a84...753

• Liker 3
Skrevet
ThereGoesBob skrev (46 minutter siden):

Uffda, det kan se ut som det er jeg som er den usiviliserte her som spiser pizza med hendene. Har sikkert noen huller i oppdragelsen, jeg kommer tross alt fra en skillsmissefamilie. 

Joda, jeg bruker kniv og gaffel men det er visse matretter som opphever dette behovet vil jeg påstå. Grillet kylling, pizza, hamburger, pølser/baguetter. Virker for meg som folk er livredd for å skille seg ut og safer heller med bestikk til pizzaen.

ROFL 👀

Det er da ikke noe feil å spise pizza med hendene! Like lite som det er feil å spise pizza med kniv og gaffel!

Jeg gjør begge deler, - litt ettersom.

Anonymkode: 7acaa...e1b

• Liker 1
Skrevet
ThereGoesBob skrev (12 timer siden):

ROFL 👀

Du trur vi spiser pizza med kniv og gaffel fordi vi er livredde for å skille oss ut?

Kan ikke svare for andre, men jeg gjør det fordi det er mest praktisk. Jeg må jo skjære den opp i stykker først uansett, så hvorfor ikke kutte den opp litt mindre og spise med gaffelen? Det er rett og slett lettvint.

De andre tingene du nevner spiser jeg med hendene. Fordi det er mest lettvint.

Anonymkode: 05048...860

Skrevet
Yellow Eye skrev (23 timer siden):

Jeg driter i hvordan folk spiser pizza.

Er nok derfor du gikk inn i tråden og attpåtil svarte i den.

Anonymkode: cf403...d7c

Skrevet

Får vel fnatt av meg da, som foretrekker å spise burger med kniv og gaffel ;) Slik den blir servert på f.eks Døgnvill.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er nok derfor du gikk inn i tråden og attpåtil svarte i den.

Anonymkode: cf403...d7c

Det skal ikke mye til å krenke folk i dag skal det?

Det var et retorisk spørsmål  

Skrevet

For meg har det litt å si hvilken pizza jeg spiser.

Lager jeg pizza i langpanne, så bruker jeg ofte bestikk. Spiser jeg en frossenpizza fra butikken bruker jeg ikke alltid bestikk. 

Uansett, jeg henger meg ikke opp i om andre bruker bestikk eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
ThereGoesBob skrev (På 16.9.2024 den 1.13):

Flere enn meg som synes det er direkte usivilisert å spise pizza med kniv og gaffel? 

Så et ungt par som satt utenfor en pizzeria og hadde dette i seg med kniv og gaffel. Ble helt cringy feelings på meg, ugh..

Synes det er mer usivilisert å sitte med grisete fingre og lage fettete flekker på bord, duker og klær. Heller kniv og gaffel da!

Anonymkode: 192eb...55b

Skrevet

Flere enn meg som synes det er direkte usivilisert å spise pizza med kniv og gaffel? 

Så et ungt par som satt utenfor en pizzeria og hadde dette i seg med kniv og gaffel. Ble helt cringy feelings på meg, ugh..

Her er det du som har et problem. Det finnes da ikke noen fasit på dette. Mye mer cringy feelings på at du lager en tråd om dette 🙈🙈🙈 

Anonymkode: 8d098...a77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er det du som har et problem. Det finnes da ikke noen fasit på dette. Mye mer cringy feelings på at du lager en tråd om dette 🙈🙈🙈 

Anonymkode: 8d098...a77

Regner med du har spist Grandiosa før. Har du da brukt bestikk? I så fall så ler jeg meg litt ihjel.

Skrevet

Alvorlig talt, man sitter ikke og spiser pizza med fingrene, med mindre man lever i så fattige kår at man ikke eier kniv og gaffel. 

Den udannede og usiviliserte er den som spiser pizza med fingrene, og gjerne slikker på fingrene som takk for maten, og så går videre i livet uten å vaske fingrene først.

Anonymkode: 08312...109

Skrevet

Hjemme spiser jeg det meste av pizza med hendene, på restaurant bruker jeg kniv og gaffel. Litt pga hygiene, litt fordi jeg stort sett bare spiser pizza på restaurant i Italia av praktiske årsaker. Jeg har cøliaki og akkurat glutenfri pizza er noe de færreste får til så da blir det en skjelden og for meg nesten litt høytidelig anledning å få pizza på restaurant. Det finnes stedee som nevnte Villa Paradiso i Oslo som er verdt turen for oss med cøliaki men jeg er litt kjedelig anlagt og lager da heller slikt hjemme enn å ta turen til sentrum.

Anonymkode: 385de...b2a

Skrevet (endret)

Ja i går var jeg tilbake på pizzeriaen og spiste inne. Håper virkelig jeg sjokkerte noen med mine skitne og fettete fingertriks. Pizzaen ble servert med bestikk på siden, så da er det nok mange A4 folk som føler dette som en sterk oppfordring til å bruke dette bestikket.

Pizzaen ble forresten servert ferdig kuttet opp klar til å håndteres 🍕🍕🍕

Endret av ThereGoesBob
Skrevet

I Italia spiser de ofte med kniv og gaffel, så jeg er i godt selskap? 

Og hvorfor bry seg om hvordan andre spiser? 

Anonymkode: f9a30...668

• Liker 1
Skrevet

Creepy feelings?! Det var da voldsomt?!? 

Anonymkode: c961a...f6d

Skrevet

Jeg spiser pizza med fingrene stor sett, men av og til får man pizza server som ikke er kuttet opp på forhånd, eller pizza med helt bløt bunn slik at det er umulig å holde den. Hvis dette paret foretrekker kniv og gaffel, så forstår ikke jeg st du kan reagere og konkludere med så voldsom reaksjon….

Anonymkode: c961a...f6d

Skrevet

Minner meg om de som er opptatt av hva andre bruker som topping på pizza, hvorfor sløse energi på slikt? 

Skrevet

Skikkelig pizza smaker bedre med kniv og gaffel. Jeg spiser aldri grandiosa med kniv og gaffel siden det er så lite topping så det trengs ikke.

Anonymkode: 15fb6...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...