Gå til innhold

Pizza = Kniv & Gaffel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere enn meg som synes det er direkte usivilisert å spise pizza med kniv og gaffel? 

Så et ungt par som satt utenfor en pizzeria og hadde dette i seg med kniv og gaffel. Ble helt cringy feelings på meg, ugh..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva slags teknikk folk bruker på å innta mat. Hadde muligens reagert hvis noen hadde spist suppe med fingrene.

• Liker 6
Skrevet
Meowmere skrev (49 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om hva slags teknikk folk bruker på å innta mat. Hadde muligens reagert hvis noen hadde spist suppe med fingrene.

Hva er det du bryr deg om da sånn rent teknisk sett?

• Nyttig 1
Skrevet

Og ellers har du det bra?

Anonymkode: 3dabe...f3d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Pappa er italiener og har alltid lagt frem bestikk når vi skal spise pizza.

Anonymkode: 2032d...a34

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Pizza spises med bestikk..mye mindre søl og fettete fingre.

Anonymkode: cf403...d7c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiser alltid pizza med kniv og gaffel. Mye mindre søl og mulighet til å spise saktere og nyte maten. 

• Nyttig 2
Skrevet

Kan man spise noe med bestikk (kniv, gafler, pinner, whatever), så spiser man det med bestikk. Det er i alle fall min holdning til det å spise, sånn satt på spissen. Jeg spiser ikke brødskive med ost med kniv og gaffel, men brødskive med stekt egg kan jeg spise med kniv og gaffel. Jeg spiser som oftest pizza med kniv og gaffel også. Jeg liker ikke å få mat på fingrene når jeg spiser. Hvordan andre spiser får være opp til dem. 

Anonymkode: 40914...588

• Nyttig 1
Skrevet

Mange folk sliter med angst for bakterier. Har kamerater som spiser med engangshansker. Nytter ikke å fortelle de at de har psykiske problem. 

Anonymkode: 5d7a3...dd1

Skrevet
Lizard skrev (4 minutter siden):

Spiser alltid pizza med kniv og gaffel. Mye mindre søl og mulighet til å spise saktere og nyte maten. 

Muligheten for å spise saktere er den samme med og uten bestikk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvordan folk velger å spise pizza, ofrer det ikke en tanke. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer an på hva slags pizza det er. Pizza med sprø/hard bunn spises gjerne uten bestikk, mens pizza med myk bunn spises med bestikk for å unngå søl.

Anonymkode: ce8b2...ab0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Muligheten for å spise saktere er den samme med og uten bestikk.

Jeg synes oftere pizzabiten fort kollapser og derfor må spises i større biter hvis jeg holder den i hånden. 

• Liker 1
Skrevet

Å herre min gud for en tapergjeng. Hvorfor tror dere pizzaen allerede er oppskjært i porsjonsstykker ved utlevering da?

Skrevet
ThereGoesBob skrev (20 minutter siden):

Å herre min gud for en tapergjeng. Hvorfor tror dere pizzaen allerede er oppskjært i porsjonsstykker ved utlevering da?

Jeg har aldri fått pizza oppskåret i porsjonsstykker. Alltid en hel pizza, og jeg bruker bestikk. Vi oppsøker tydeligvis ikke de samme stedene.

Anonymkode: 5d957...57c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Usivilisert, faktisk. 

Sorry, det er du som er rar. Du viser svak evne til mentalisering når du strever så med å forstå at andres preferanser kan avvike fra dine.

Anonymkode: eacdf...612

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
ThereGoesBob skrev (9 timer siden):

Flere enn meg som synes det er direkte usivilisert å spise pizza med kniv og gaffel? 

Så et ungt par som satt utenfor en pizzeria og hadde dette i seg med kniv og gaffel. Ble helt cringy feelings på meg, ugh..

du ville nok dødd av meg da for jeg spiser kyllingvinger med kniv og gaffel også :P når jeg tenker over det bruker jeg bestikk på bortimot alt jeg spiser bortsett fra knekkebrød omtrent.. 

Skrevet (endret)

Ok her er det visst noen som må ha det inn med teskje også..

Når tid sist så du noen som spiste Grandiosa med kniv og gaffel?

Endret av ThereGoesBob
Skrevet
ThereGoesBob skrev (9 timer siden):

Hvem har tid til å bry seg om sånt?

Ellers er det ikke uvanlig å få uoppskåret pizza med kniv og gaffel på pizzeriaer basert på de i fra Italia.. (Her snakker jeg ikke om Peppes.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...