AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 I forbindelse med at fastlege og jeg skal sende søknad til DPS mente fastlege at det var like greit å ta en slik peth-prøve når jeg var der sist i forbindelse med søknaden. Det bunner nok i at jeg ikke har lagt skjul på at jeg kan være med på en god fest, men kanskje han er usikker på hvor ofte også - ikke vet jeg! Men jeg godtok selvfølgelig dette. Nå som jeg har lest litt om testen så ser jeg at de kan være «unøyaktig» i forholdt til hvor ofte man drikker, da de bare speiler mengden innenfor de siste 4-6 ukene. Som jeg skriver over, er jeg glad i en fest - så når jeg først drikker så blir det både shotter og vin. Jeg i helgene i august (en del shotter, dvs 8-15 stk når jeg først var ute). Så sist gang jeg drakk var 30 og 31 august. Da var det et par drinker på fredag, og en halv fireball flaske på lørdag 🫣.. Nå blir jeg stresset for hvordan dette vil se ut på blodprøvene.. hva tror dere? Anonymkode: 14e69...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 *jeg drakk i august en del shotter i helgene Anonymkode: 14e69...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Har det noe å si? Du blir ikke arrestert for å drikke litt mye. Anonymkode: 3c394...a67
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har det noe å si? Du blir ikke arrestert for å drikke litt mye. Anonymkode: 3c394...a67 Mente det ikke slik! Det vises jo en bekymring hvis man kommer over 0.30, så lurer bare på om jeg havner over dette hvis jeg har hatt «ett stort inntak» to uker før. Bryr meg lite om legen skjønner at jeg har tatt meg en god fest, og nivåene er lavere.. ☺️ Anonymkode: 14e69...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mente det ikke slik! Det vises jo en bekymring hvis man kommer over 0.30, så lurer bare på om jeg havner over dette hvis jeg har hatt «ett stort inntak» to uker før. Bryr meg lite om legen skjønner at jeg har tatt meg en god fest, og nivåene er lavere.. ☺️ Anonymkode: 14e69...0ca Men igjen, det har ingenting å si. Anonymkode: 3c394...a67
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men igjen, det har ingenting å si. Anonymkode: 3c394...a67 Jo, det har det med tanke på førekort og lignende. Er verdien på over 0.30 kan de inndra førerretten Anonymkode: 14e69...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, det har det med tanke på førekort og lignende. Er verdien på over 0.30 kan de inndra førerretten Anonymkode: 14e69...0ca Ingen automatikk i det, nei. Anonymkode: 3c394...a67 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen automatikk i det, nei. Anonymkode: 3c394...a67 Altså, mulig jeg oppfatter det feil - men du virker litt vranglåst på «samma det vel». Jeg spør av ren nysgjerrighet, fordi jeg vil være forberedt på hva prøven eventuelt kan vise. La oss bare si at uavhengig om det har noen konsekvenser, så ønsker jeg å finne ut av det - ettersom det har en betydning for meg om hva slags inntrykk legen min får av meg og alkohol. Det må jeg da få lov til å mene, selv om du ikke mener at det har noe å si Anonymkode: 14e69...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen automatikk i det, nei. Anonymkode: 3c394...a67 skriver ikke at det er noe automatikk i det, men at de «kan» 😄 Anonymkode: 14e69...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, mulig jeg oppfatter det feil - men du virker litt vranglåst på «samma det vel». Jeg spør av ren nysgjerrighet, fordi jeg vil være forberedt på hva prøven eventuelt kan vise. La oss bare si at uavhengig om det har noen konsekvenser, så ønsker jeg å finne ut av det - ettersom det har en betydning for meg om hva slags inntrykk legen min får av meg og alkohol. Det må jeg da få lov til å mene, selv om du ikke mener at det har noe å si Anonymkode: 14e69...0ca Hvis du er så redd for resultatet av PETH-prøven kan det kanskje være greit å bli fratatt førerretten. Men det er absolutt ingen automatikk i at et høyt resultatet fører til det. Anonymkode: 3c394...a67
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): skriver ikke at det er noe automatikk i det, men at de «kan» 😄 Anonymkode: 14e69...0ca Hvis legen ser at totalbildet tilsier at du bør miste føreretten er PETH-prøven en del av det, selvfølgelig. Så alt avhenger jo av hva dere ellers har snakket om. Anonymkode: 3c394...a67
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis du er så redd for resultatet av PETH-prøven kan det kanskje være greit å bli fratatt førerretten. Men det er absolutt ingen automatikk i at et høyt resultatet fører til det. Anonymkode: 3c394...a67 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis legen ser at totalbildet tilsier at du bør miste føreretten er PETH-prøven en del av det, selvfølgelig. Så alt avhenger jo av hva dere ellers har snakket om. Anonymkode: 3c394...a67 Du har vondt i vilja, og nekter å innse at jeg kun er nyskjerrig 😅 Men det er greit! Takk for svar ☺️ Anonymkode: 14e69...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis du er så redd for resultatet av PETH-prøven kan det kanskje være greit å bli fratatt førerretten. Men det er absolutt ingen automatikk i at et høyt resultatet fører til det. Anonymkode: 3c394...a67 *nysgjerrig skulle jeg skrive på forrige innlegg. Jeg er ikke redd for å bli fratatt førerretten, for jeg har ikke lappen i utgangspunktet. Det var en tilbakemelding på påstanden din om at det ikke har noe å si Ha en fin kveld videre. Anonymkode: 14e69...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har vondt i vilja, og nekter å innse at jeg kun er nyskjerrig 😅 Men det er greit! Takk for svar ☺️ Anonymkode: 14e69...0ca Voldsomt til forsvar. Anonymkode: 3c394...a67
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #15 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Voldsomt til forsvar. Anonymkode: 3c394...a67 Okei, da kan vi kalle det det!☺️ Anonymkode: 14e69...0ca
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #16 Skrevet 16. september 2024 Mulig det vil gi et for høyt utslag, som kan føre til at legen din vil følge deg opp med flere peth-prøver over tid for å se om verdiene går ned. Anonymkode: fdf53...046
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #17 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I forbindelse med at fastlege og jeg skal sende søknad til DPS mente fastlege at det var like greit å ta en slik peth-prøve når jeg var der sist i forbindelse med søknaden. Det bunner nok i at jeg ikke har lagt skjul på at jeg kan være med på en god fest, men kanskje han er usikker på hvor ofte også - ikke vet jeg! Men jeg godtok selvfølgelig dette. Nå som jeg har lest litt om testen så ser jeg at de kan være «unøyaktig» i forholdt til hvor ofte man drikker, da de bare speiler mengden innenfor de siste 4-6 ukene. Som jeg skriver over, er jeg glad i en fest - så når jeg først drikker så blir det både shotter og vin. Jeg i helgene i august (en del shotter, dvs 8-15 stk når jeg først var ute). Så sist gang jeg drakk var 30 og 31 august. Da var det et par drinker på fredag, og en halv fireball flaske på lørdag 🫣.. Nå blir jeg stresset for hvordan dette vil se ut på blodprøvene.. hva tror dere? Anonymkode: 14e69...0ca Ville bekymret meg mer om du har førerkort, for at det kan ryke, med et slikt alkoholkonsum. Hvor gammel er du? Kjønn? Anonymkode: bb003...ebc
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #18 Skrevet 16. september 2024 Like greit å rusteste deg helt ubegrunnet..? Ikke greit, bytt lege. Anonymkode: 2d180...4ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå