Gå til innhold

Kollega med ekstrem kroppslukt. Si ifra til han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ny kollega har den verste kroppslukten jeg noen gang har kjent. Som føs og salmiakk. Får tårer i øynene. Jeg ønsker ikke å gjøre han forlegen men dette går ikke. Eller må det gå? Hva er rimelig, egentlig? Å si ifra eller la det gå?

Anonymkode: fe906...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vært meg som luktet, ville jeg blitt veldig takknemlig for om noen sa ifra. På den andre siden, det kan også være sykdom/medisiner og da har nok personen hørt det før. 

Snakk med kollega på privaten og vær spørrende til problemet.  

Anonymkode: 2686e...1f2

Skrevet

Jeg synes du kan ta det opp med den det gjelder, på tomannshånd, og fortelle om din observasjon.  Salmiakklukt er vanligvis supersvette bein og fottøy, og ikke helt ferskt.

Jeg har fortalt kolleger om dårlig ånde, klær som har ligget for lenge i vaskemaskinen før tørk (surlukt) og andre at det kanskje burde være på tide med en dusj.  Det må man gjøre på en pen måte og alltid på tomannshånd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En ny kollega har den verste kroppslukten jeg noen gang har kjent. Som føs og salmiakk. Får tårer i øynene. Jeg ønsker ikke å gjøre han forlegen men dette går ikke. Eller må det gå? Hva er rimelig, egentlig? Å si ifra eller la det gå?

Anonymkode: fe906...dbb

Litt salmiakk kunne kanskje gått, men ved føs hadde jeg satt grensen!

Anonymkode: f0dd9...287

Skrevet (endret)

Han bør få beskjed, ja. 

Enten sier du det selv, eller så varsler du leder slik at lederen kan ta det til vedkommende. Det spørs hva lukten skyldes. Er det urensligheter så bør det være et lederansvar, for da er problemet såpass viktig. Ansatte skal ikke lukte så stygt at det ødelegger arbeidsmiljøet. Tar du det via lederen så slippe du selv å skape pinlig stemning mellom dere, og det kan være en fordel for din del og kjemien mellom dere. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...