Gå til innhold

Overføre fond fra KLP til Nordnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg startet opp to fond for et halvt år siden, Nordnet sitt globale indeksfond på Nordnet, og KLP sitt globale indeksfond på KLP. Jeg er uerfaren og kan lite om dette, og skjønner nå at jeg like gjerne kunne hatt bare et av dem. Jeg liker siden til Nordnet best, og vil derfor overføre det jeg har på KLP til Nordnet, og samle alt ett sted. Er dette mulig å gjøre kostnadsfritt? Hvordan isåfall? Det er ikke mye penger det er snakk om, men har ikke lyst å gjøre et sånt flytt mer komplisert enn nødvendig. Kan noen hjelpe?

Anonymkode: e1698...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør lurt i å ha på forskjellige steder. Da jevner du ut risikoen. Det er alfa omega innen aksjer og fond. 

Anonymkode: a870b...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du gjør lurt i å ha på forskjellige steder. Da jevner du ut risikoen. Det er alfa omega innen aksjer og fond. 

Anonymkode: a870b...d16

Nå er vel hele poenget med å kjøpe fond/aksjer nettopp å ta en viss risiko. Skjønner du hva du selv skriver?

Anonymkode: ba365...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gjør lurt i å ha på forskjellige steder. Da jevner du ut risikoen. Det er alfa omega innen aksjer og fond. 

Anonymkode: a870b...d16

Ja dette var den opprinnelige planen min med å opprette fond på to steder. Men er det noe poeng når det er helt like fond? For er de ikke helt like? KLP globale indeks fond og Nordet globale indeks fond?

Anonymkode: e1698...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg startet opp to fond for et halvt år siden, Nordnet sitt globale indeksfond på Nordnet, og KLP sitt globale indeksfond på KLP. Jeg er uerfaren og kan lite om dette, og skjønner nå at jeg like gjerne kunne hatt bare et av dem. Jeg liker siden til Nordnet best, og vil derfor overføre det jeg har på KLP til Nordnet, og samle alt ett sted. Er dette mulig å gjøre kostnadsfritt? Hvordan isåfall? Det er ikke mye penger det er snakk om, men har ikke lyst å gjøre et sånt flytt mer komplisert enn nødvendig. Kan noen hjelpe?

Anonymkode: e1698...6f4

Jeg har også begrenset kunnskap, men sparer i tre forskjellige fond. En til pensjon, en til familien og en til uforutsette utgifter. Har bare spart i tre år, men all sparing er god sparing. Høres ut som om du sparer i lavrisikofond i tillegg👌

Endret av Sefanja
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 time siden):

Jeg har også begrenset kunnskap, men sparer i tre forskjellige fond. En til pensjon, en til familien og en til uforutsette utgifter. Har bare spart i tre år, men all sparing er god sparing. Høres ut som om du sparer i lavrisikofond i tillegg👌

Det er ikke høyrisiko, men heller ikke lavrisiko, det er middels risiko, 4 av 7 på risikoskalaen😊

Anonymkode: e1698...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er vel hele poenget med å kjøpe fond/aksjer nettopp å ta en viss risiko. Skjønner du hva du selv skriver?

Anonymkode: ba365...9ac

🤣

Anonymkode: a870b...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge å bare la det stå der. Eller du kan selge andelene dine. 

Anonymkode: 91b2b...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg startet opp to fond for et halvt år siden, Nordnet sitt globale indeksfond på Nordnet, og KLP sitt globale indeksfond på KLP. Jeg er uerfaren og kan lite om dette, og skjønner nå at jeg like gjerne kunne hatt bare et av dem. Jeg liker siden til Nordnet best, og vil derfor overføre det jeg har på KLP til Nordnet, og samle alt ett sted. Er dette mulig å gjøre kostnadsfritt? Hvordan isåfall? Det er ikke mye penger det er snakk om, men har ikke lyst å gjøre et sånt flytt mer komplisert enn nødvendig. Kan noen hjelpe?

Anonymkode: e1698...6f4

Jeg ville bare solgt alle andelene på KLP, tatt ut pengene og satt dem inn på Nordnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...