AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Hei, jeg er snart desperat!!! Siden jul har jeg lagt merke til all during fra vifter vi har rundt i huset. Jeg hører varmepumper, during fra kjøleskap, you name it. Denne duringen gjør at jeg ikke får sove, og jeg blir snart sinnsyk! Hører det sterke hjemme enn når jeg er andre plasser. Kan være tinnitus, stess. Men andre kan også høre lyden, bare jeg hører den så intens. Andre som har opplevd lignende? Erfaring på om det har gitt seg? Begynner å bli desperat… Anonymkode: 7ca69...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Audiopedagog Anonymkode: 27ff2...f4b
Capazitet Skrevet 16. september 2024 #3 Skrevet 16. september 2024 Du kan ha blitt lydsensitiv. Har du problem med stoffskiftet? Det er ein kjend sideeffekt 1
Gjest Murris Skrevet 16. september 2024 #4 Skrevet 16. september 2024 Har du nyoppstått tinnitus i forbindelse med dette ? Høres ut som du er lydsensitiv, har det samme selv og det er veldig slitsomt, og ikke så mye man kan gjøre med det. Man må prøve å minimere det støyet man kan. Som feks slå av varmepumpa om natta. Det å identifisere hvor støyet kommer fra kan også det også enklere å jobbe mot aksept. Feks: Denne lyden kommer fra kjøleskapet - den får jeg ikke gjort noe med. Denne lyden kommer fra laptopen - den kan jeg slå av. Osv. Ville også fått sjekka ørene hos lege, mellomørebetennelse, hevelse, nedsatt hørsel osv kan forverre problemet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #5 Skrevet 16. september 2024 Takk for svar. Jeg har hatt det slik i 9 mnd nå, at det er så ille som nå. Har alltid vært lydsensitiv, har ADHD. Vet jeg er mer lydsensitiv når jeg er sliten/stresset, men føler det har vært på høye lyder. Men dette med den duringen er så ille. Jeg har nå lydpropper, i tillegg til at jeg ligger med «white noise» som overgår durelyden. De lydene jeg kan slå av, slår jeg av. F.eks slår jeg alltid av vår varmepumpe på natta, men jeg kan ikke slå av alle sin 😂 naboen har varmepumpe som er rett utenfor soveromsvinduet vårt. Men uansett hvilket rom jeg flytter meg til, så hører jeg det. Akkurat som hele huset vårt durer. Jeg føler sånn på ekte at jeg har blitt sinnsyk. Plagsomt og energitappende å ha det slik.. Kanskje jeg må få henvisning til ØNH, at det ikke er så dumt. Vår ene datter har fått høreapparat, og mannen mener at jeg også hører dårlig. Men det gjør jeg jo tydeligvis ikke, siden jeg hører lyder som andre ikke gidder å bry seg om 🤦🏻♀️ Anonymkode: 7ca69...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #6 Skrevet 16. september 2024 Lydpropper = ørepropper… 😅 Anonymkode: 7ca69...f8d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #7 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Audiopedagog Anonymkode: 27ff2...f4b Få henvisning fra fastlegen til audiopedagog som kan hjelpe deg å tolerere lydene Anonymkode: 27ff2...f4b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #8 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Få henvisning fra fastlegen til audiopedagog som kan hjelpe deg å tolerere lydene Anonymkode: 27ff2...f4b Det skal jeg gjøre! Tusen takk. Har du opplevd det samme selv? Hvordan håndterer folk slik? Kan godt forstå at tinnitus kan gjøre folk sinnsyke. Anonymkode: 7ca69...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå