AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Kjæresten har fått hjerteflimmer og synes det er skremmende, han liker ikke å sove alene. Han går på medisiner og legene sier at dette er vanlig og sjelden farlig, men likevel. Kjæresten min vil derfor at vi skal flytte sammen. Det er prematurt for meg og mine to tenåringsbarn. Vi har vært sammen i ett år, men barna vil at vi skal bo sammen, bare vi. Jeg vil ikke risikere forholdet til barna, og de kommer først. Samtidig har jeg medfølelse med kjæresten. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 70bc6...6c0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Skjønte ikke. Hva er det barna vil? Anonymkode: a2f86...2fa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønte ikke. Hva er det barna vil? Anonymkode: a2f86...2fa Barna vil ikke at kjæresten skal flytte inn ennå. Anonymkode: 70bc6...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barna vil ikke at kjæresten skal flytte inn ennå. Anonymkode: 70bc6...6c0 Det forstår jeg. Barna først. Hadde ikke flyttet sammen med noen pga hjerteflimmer. Hadde følt at det ble presset på meg. Sjeldent vellykket.. Anonymkode: 0fedf...e04 4 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barna vil ikke at kjæresten skal flytte inn ennå. Anonymkode: 70bc6...6c0 Du er jo hans kjæreste ikke hjelpepleier. Hvorfor må dere bo sammen bare fordi han er syk? Kan du ikke heller besøke han/han deg å hjelpe han når han trenger? Jeg hadde IKKE flyttet inn med han etter 1 år om teensa ikke ønsker dette. Om noen år er de gjerne flyttet ut.... Ville nok ventet 1 år til iallefall. Anonymkode: 21993...d92
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Barna først. Alltid. Han syns at egne, overdrevne bekymringer er viktigere enn hva barna dine og du ønsker? Allerede. Dette lover ikke godt... Jeg ville vært helt tydelig på at samboerskap ikke er aktuelt før barna er så store at de har flyttet eller ikke bryr seg lenger. Trenger han noen til å passe på seg før den tid så får han finne seg en sykepleier. Men hjelpes, han må jo lære seg å stå i egen sykdom! Ellers vil du jo aldri kunne gjøre noe borte fra ham? Prioriter barna dine. Punktum. Anonymkode: f22e2...bb7 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 Nei, barna først. Anonymkode: dbe58...f62
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Be kjæresten din ta kontakt med LHL eller andre organisasjoner som har med hjertet å gjøre. Kanskje han trenger å snakke med en likemann for å bli beroliget. Flimmer er jo ikke farlig. Evnt be han ta en time til hos legen for å bli informert over hvor ufarlig dette er. Så lenge han tar medisinen sin er jo dette en bagatell.. Ikke la han flytte inn - hør på barna dine. Anonymkode: 80b53...375 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 Du kan ikke flytte inn med ham pga dette når du selv synes det er for tidlig Enda viktigere når du har barn og de heller ikke ønsker det. Men selv uten barn: Nei. Anonymkode: 7f38f...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 Takk, dere ❤️ Anonymkode: 70bc6...6c0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Han må jobbe seg gjennom dette på egenhånd. Den angsten han opplever nå vil ikke bli bedre av at du sover med han hver natt, han må bli trygg på å kunne være alene. Anonymkode: 86157...f08 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Barna vil ikke at kjæresten skal flytte inn ennå. Anonymkode: 70bc6...6c0 Hadde ikke gjort det om både du og barna føler det er for tidlig. Hvorfor er du så usikker på dette at du må spørre her inne? Dette er jo en no-brainer. Både du og barna vil ikke. Hva mer er det å tenke på? Hvis kjæresten din trenger pleie er det kommunen og hjemmesykepleien han må få oppfølging fra. Anonymkode: a2f86...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg vil ikke risikere forholdet til barna, og de kommer først. Samtidig har jeg medfølelse med kjæresten. Hva tenker dere om dette? Forbli særboere. Ikke flytt sammen pga hans angst! Han får skaffe seg hjelp mot angsten. Anonymkode: 8864d...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 Og forresten.. hjerteflimmer har ofte sammenheng med høyt alkoholforbruk.. Det kjæresten din burde fokusere på er å bedre helsen sin med tilstrekkelig søvn, trening og sunt kosthold. Kutte ut alkohol og jobbe mentalt for å få tryggheten tilbake. Kanskje han da ville få god nattesøvn tilbake også. Anonymkode: 80b53...375 1
Sefanja Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kjæresten har fått hjerteflimmer og synes det er skremmende, han liker ikke å sove alene. Han går på medisiner og legene sier at dette er vanlig og sjelden farlig, men likevel. Kjæresten min vil derfor at vi skal flytte sammen. Det er prematurt for meg og mine to tenåringsbarn. Vi har vært sammen i ett år, men barna vil at vi skal bo sammen, bare vi. Jeg vil ikke risikere forholdet til barna, og de kommer først. Samtidig har jeg medfølelse med kjæresten. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 70bc6...6c0 Skjønner at han er redd, men hjerteflimmer er det endel som lever i flere år med. Tenåringene sine bør uansett få sine meninger hørt. Hva om du er ærlig og sier du vil se an hvordan forholdet utvikler seg. Ville fortsatt vært kjæreste med han, men psykiske/ fysiske sykdommer er ikke ett argument for å flytte sammen 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #16 Skrevet 16. september 2024 De jeg kjenner som har hatt hjerteflimmer har operert. De fleste velger privat operasjon, da det er en del ventetid i det offentlige. Anonymkode: 34c6e...723
Kålrota Skrevet 16. september 2024 #17 Skrevet 16. september 2024 Jeg ville ikke flyttet sammen på det grunnlaget, nei. Jeg har selv hjerteflimmer og det er ubehagelig (og tas på alvor av leger). Det er helsevesenet som må hjelpe og berolige ham hvis han er redd, du skal da ikke være sykepleier. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #18 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten har fått hjerteflimmer og synes det er skremmende, han liker ikke å sove alene. Han går på medisiner og legene sier at dette er vanlig og sjelden farlig, men likevel. Kjæresten min vil derfor at vi skal flytte sammen. Det er prematurt for meg og mine to tenåringsbarn. Vi har vært sammen i ett år, men barna vil at vi skal bo sammen, bare vi. Jeg vil ikke risikere forholdet til barna, og de kommer først. Samtidig har jeg medfølelse med kjæresten. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 70bc6...6c0 Da hører du på barna!!!! Anonymkode: 87fde...490
Pingvinen Skrevet 16. september 2024 #19 Skrevet 16. september 2024 Det er kun ubehandlet hjerteflimmer som er farlig. Regner med at han følges opp av lege. Du skal uansett ikke flytte sammen med noen pga sykdom. Har jobbet årevis i hjemmesykepleien og det er mange med alvorligere sykdom enn hjerteflimmer som bor alene.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #20 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De jeg kjenner som har hatt hjerteflimmer har operert. De fleste velger privat operasjon, da det er en del ventetid i det offentlige. Anonymkode: 34c6e...723 For noe tøys, de fleste velger ikke privat operasjon. Anonymkode: aae3a...ee1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå