Gå til innhold

Hva slags tacokrydder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lager selv. De "ferdige" er ikke gode.

Anonymkode: 25986...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager krydderblandingen selv. Hvorfor skal jeg betale i dyre dommer når det tar to minutter å blande sammen krydderet selv? Bedre for både lommeboka og miljøet, og ikke minst at det smaker bedre. 

Anonymkode: 577e1...aea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har, så bruker jeg det fra Tiger, synes det er veldig godt. Ellers blir det vanligvis Old El Paso. 

Anonymkode: 9e057...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lager selv og kjøper ferdig. Ser at jeg kjøper oftere og oftere, da jeg ikke er helt fornøyd med det hjemmelagede. Av det hjemmelagede, får jeg liksom ikke ordentlig tacosmak. Vi er stor familie, så bruker 2 pakker kjøttdeig. Tar av og til da 1 pose ferdig og litt av det hjemmelagede. Av de vi kjøper, synes jeg First price sin er god. Ellers er det Santa Maria eller hva det heter. 

Anonymkode: 608b8...ca8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Helios sitt, ellers lager selv. Den tacoen som Nordmenn flest spiser har ikke noe med taco å gjøre 😅

Anonymkode: 3ac96...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old el paso brukes mest her, men har brukt helios sitt også. Begge de er gode. Spiser ikke taco så ofte at det er så nøye om krydderet er ultraprosessert krydder eller ei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager selv, eller bruker Rema 1000 sin Prima, som ikke er prosessert eller ultraprosessert slik som de andre taco-merkene.

Anonymkode: 09ac6...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hjemmelaget salsa, servererer dere grønnsaker ved siden av? Fordi, etter hva jeg kan se på oppskrifter, så serverer jeg nesten hele den hjemmelagde salsaen ublandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 19.57):

Til taco bruker du hjemmelaget eller ferdigkjøpt krydder i kjøttdeigen? 

Anonymkode: 0a545...9f7

Ferdig pose samme hvilken

Anonymkode: 518c2...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meksikansk oregano, spisskummen, mye rawit chili, jalapenos, hvitløk, vanlig chili, salt pg pepper. Bruker også endel fersk lime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ærlig talt ikke å lage selv, denne er god.

medium-2_b794959c-b890-4c48-a9cd-4294d5984cde.webp.953944bd407b908620f72c6edf0044c9.webp

Anonymkode: 0952f...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager alltid selv. De ferdige blandingene jeg har smakt, inneholder altfor mye salt. Jeg kverner spisskummen, korianderfrø og fennikelfrø (jeg liker den lille touchen av anis) i en morter og blander med chilipulver og oregano. Løk, hvitløk, salt og jalapeño har jeg i kjøttdeigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 15.18):

Bruker bare Helios sitt, ellers lager selv. Den tacoen som Nordmenn flest spiser har ikke noe med taco å gjøre 😅

Jeg skjønner hva du mener med at det ikke har noe med taco å gjøre hvis du tenker på hva de putter i tacoen i Mexico. Men selve ordet taco betyr "lett måltid" eller beskriver mer en måte å spise på (enkelt å stappe i munnen). Dessuten er en taco bare en myk lefse med hva enn du putter inni av kjøtt og grønt (evt friterte lefser, som heter tostadas), så teknisk sett er det vi spiser i Norge taco i tradisjonell forstand, bare tilpasset våre matvaner.

Jeg synes Old el Paso er den eneste som smaker godt. :)

Anonymkode: a80f9...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes santa maria sin er absolutt best. 

Lager oftest selv fordi det er sunnere, men syns ingenting til nå har slått santa maria sin på smak🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 15.05):

Lager krydderblandingen selv. Hvorfor skal jeg betale i dyre dommer når det tar to minutter å blande sammen krydderet selv? Bedre for både lommeboka og miljøet, og ikke minst at det smaker bedre. 

Anonymkode: 577e1...aea

Det koster jo ikke så mye for en pakke med tacokrydder. Kostet vel 5 kroner for ikke så lenge siden. Er jo mye dyrere om man må handle inn alt av krydder som man kanskje ikke bruker ellers.

Anonymkode: 0eca7...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenne ikke forskjell på de ferdigkjøpte.  Kjøper 3 pack av det som er billigst.  Har aldri laget selv.   Det som kan heve smak er å steke en halv løk med kjøttdeigen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenne ikke forskjell på de ferdigkjøpte.  Kjøper 3 pack av det som er billigst.  Har aldri laget selv.   Det som kan heve smak er å steke en halv løk med kjøttdeigen 

Kan ikke bare tenke på smaken, men hva de innholder. Det er ganske mye dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...