Gå til innhold

Han gikk inn på telefonen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått fra eksen, vi møttes igjen etter 1 år og jeg har savnet han. Men gikk fra han da han begynte bli kontrollerende. Og mente venner og familie blandet ser for mye i vårt forhold. 

Så nå møttes vi og spiste god mat og drakk vin, hadde desverre sex. Og vi ble enige om å ta det veldig rolig framover.

Så ringer venner opp, de har fått rare meldinger i natt, han hadde tydeligvis gått inn på mobilen når jeg sov og sendt beskjed til mine venner og bedt de holde seg langt unna meg. Og slettet samtalene.

Jeg ble helt satt ut og fikk vite dette etter han gikk, og han sa ingenting. Burde jeg være bekymret?

Anonymkode: 00491...f97

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, ja! Du bør gå til politiet med dette! Det han gjorde er ulovlig!

Denne mannen kan bli farlig - kutt all kontakt med ham!!!

Anonymkode: 274dc...44f

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, ja! Du bør gå til politiet med dette! Det han gjorde er ulovlig!

Denne mannen kan bli farlig - kutt all kontakt med ham!!!

Anonymkode: 274dc...44f

TS: Gjør nummer to, ikke nummer en. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å snakke med politiet og høre om de kan ta en samtale med han med tanke på at han har såpass kontrollerende adferd. Du behøver ikke anmelde for politiet arbeider også forebyggende. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (1 minutt siden):

Det er fullt mulig å snakke med politiet og høre om de kan ta en samtale med han med tanke på at han har såpass kontrollerende adferd. Du behøver ikke anmelde for politiet arbeider også forebyggende. 

Eller bare slutte å være med han. 

Anonymkode: a0ea7...0f2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du ikke passord på mobilen?

Anonymkode: fef3c...b4c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (3 minutter siden):

Det er fullt mulig å snakke med politiet og høre om de kan ta en samtale med han med tanke på at han har såpass kontrollerende adferd. Du behøver ikke anmelde for politiet arbeider også forebyggende. 

Har egentlig hatt besøksforbud før, men redd jeg ikke blir tatt på alvor siden jeg selv inviterte han hjem til meg 

Anonymkode: 00491...f97

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du ikke passord på mobilen?

Anonymkode: fef3c...b4c

Vært singel og ikke hatt behov for det, veldig dumt av meg 

Anonymkode: 00491...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (8 minutter siden):

TS: Gjør nummer to, ikke nummer en. 

Ok tror ikke det hjelper å kontakte politiet. Men venner vurderte å gjøre det i natt.. pinlig 

Anonymkode: 00491...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller bare slutte å være med han. 

Anonymkode: a0ea7...0f2

Ja det er selvfølgelig første bud, men når vedkommende gjør slike ting og har en såpass avvikende adfred, er det ikke dumt å ta en prat med politiet. Med tanke på alle partnerdrapene som har vært det siste året, ønsker politiet å komme i forkant og ikke i etterkant.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har egentlig hatt besøksforbud før, men redd jeg ikke blir tatt på alvor siden jeg selv inviterte han hjem til meg 

Anonymkode: 00491...f97

Politiet bruker ikke slik mot deg. Men de kommer trolig til å anmode deg sterkt om å holde deg vekk fra mannen heretter.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha pratet med han for siste gang. Men hvis du ikke har slått en strek enda, så sender du han en melding og informerer han om at du aldri vil ha noe med han å gjøre igjen. Og så blokkerer du. 

Fyren er jo skada. Kontrollbehovet er så sykelig at han tråkker langt over grensene helt blottet for selvinnsikt og selvkontroll.

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har egentlig hatt besøksforbud før, men redd jeg ikke blir tatt på alvor siden jeg selv inviterte han hjem til meg 

Anonymkode: 00491...f97

Dessto større grunn til å kontakte politiet igjen.

Det er (dessverre) ikke uvanlig at kvinner bryter flere ganger med voldsmenn før de greier å bryte varig med dem. Politiet vet dette!

Du må få et nytt besøksforbud, for den mannen har vist at han på ingen måte er stabil! Dette vil også politiet se når du kontakter dem i morgen.

Det at mannen ved første anledning forsøkte det han nå gjorde, det er skjerpende når det gjelder en risikovurdering.

Søk om nytt besøksforbud!

Og få sjekket mobilen din slik at du vet at han ikke nå kan følge med på hvor du er.

Gå aldri tilbake til denne mannen, møt ham aldri igjen. Om han forsøker å nærme seg - ring politiet!

Anonymkode: 274dc...44f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Du bør ha pratet med han for siste gang. Men hvis du ikke har slått en strek enda, så sender du han en melding og informerer han om at du aldri vil ha noe med han å gjøre igjen. Og så blokkerer du. 

Fyren er jo skada. Kontrollbehovet er så sykelig at han tråkker langt over grensene helt blottet for selvinnsikt og selvkontroll.

Jeg har tidligere fått beskjed om å ikke kontakte han og har advokat, desverre tabbet jeg meg helt ut 

Anonymkode: 00491...f97

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har tidligere fått beskjed om å ikke kontakte han og har advokat, desverre tabbet jeg meg helt ut 

Anonymkode: 00491...f97

Leste det med besøksforbud nå. Ja, her har du virkelig tråkket i salaten. Derfor er det enda viktigere at du bryter all kontakt igjen, og så ringer du politiet om noe mer dramatisk skulle skje med dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har gått fra eksen, vi møttes igjen etter 1 år og jeg har savnet han. Men gikk fra han da han begynte bli kontrollerende. Og mente venner og familie blandet ser for mye i vårt forhold. 

Så nå møttes vi og spiste god mat og drakk vin, hadde desverre sex. Og vi ble enige om å ta det veldig rolig framover.

Så ringer venner opp, de har fått rare meldinger i natt, han hadde tydeligvis gått inn på mobilen når jeg sov og sendt beskjed til mine venner og bedt de holde seg langt unna meg. Og slettet samtalene.

Jeg ble helt satt ut og fikk vite dette etter han gikk, og han sa ingenting. Burde jeg være bekymret?

Anonymkode: 00491...f97

Ja, du bør være kjempebekymret. Skjønner ikke at det er noe å spørre om en gang. 

Det er ikke normalt oppførsel av oppgående mennesker å sende slike meldinger.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vært singel og ikke hatt behov for det, veldig dumt av meg 

Anonymkode: 00491...f97

Jeg er singel og har alltid hatt passord på telefonen.

Jeg kan jo miste den og da har finneren full tilgang til "hele livet" mitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tidligere fått beskjed om å ikke kontakte han og har advokat, desverre tabbet jeg meg helt ut 

Anonymkode: 00491...f97

Som sagt er ikke dette ikke helt uvanlig hos kvinner som forsøker å komme seg ut av grepet til voldelige menn, TS. Så både din advokat og politiet har sett dette mange ganger før.

Det som er viktig er at du her og nå og fremover gjør smartere valg.

Nr. en nå er å kontakte politiet, fordi de kan få beviser for hva han gjorde i natt! Beviser som trolig kan bli veldig viktig for deg! Og du må ha et nytt besøksforbud.

Kontakt gjerne også nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Krisesentrene har erfaring med å støtte kvinner som forsøker å få til et endelig brudd fra voldelige menn, støtte dem slik at de kommer seg varig helt bort fra den voldelige mannen.

Det eneste smarte å gjøre her er å alliere deg med alle som kan hjelpe deg. Å late som ingenting og håpe han ikke gjør noe lignende igjen, det gjør bare at bevis mot ham går tapt - og det kan sette deg i langt større fare!

Anonymkode: 274dc...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk du enda et bevis for at denne mannen bør du holde deg langt unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på den følelsen du fikk når du hørte han har sendt meldinger fra telefonen din TS. Pinlig, flaut og skamfullt. Du kan gjøre bedre valg enn dette fremover. Du ble lurt, men du trenger ikke å bli lurt igjen av han.

Hold deg unna han 

Anonymkode: a3f12...d5d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å gå inn på partner sin telefon er et rødt flagg i seg selv🚩🚩🚩

Anonymkode: 55e06...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...