Thomasine Skrevet 15. september 2024 #1 Del Skrevet 15. september 2024 Noen som har vært på ferie der og vil fortelle litt? Hvor er det fint å bo når man ønsker strand? Bare Copacabana? Hva er must å få med seg? Kristus-statuen, favela med guide, Føles det trygt? Andre tips og råd? 😀👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 15. september 2024 #2 Del Skrevet 15. september 2024 Thomasine skrev (1 time siden): favela med guide, Vær litt obs på dette. Sørg for at de som bor i favela'ene får noe igjen for det du betaler om du velger å se områdene som en turistattraksjon med guide.. Vær også respektfull når det kommer til å ta bilder da det finnes turister som forholder seg til fastboende på slike steder som de skulle vært dyr i en dyrehage..Prøver å være veldig diskré om jeg velger å ta bilder i nabolag som er kjent for å være belastede eller spørre om lov for å vise respekt. Jeg misunner deg. Har hørt at Rio de Janeiro er kult fra folk jeg kjenner som har vært der og har veldig mange gode erfaringer med brasilianere jeg har møtt/reist med. Ellers har jeg hørt at de samme reglene gjelder for Rio som mange andre storbyer i Latin-amerika.. Pass litt på hvor du går på kvelds/ nattestid og ikke forvill deg inn i dårlige nabolag når du er alene. Har også hørt at det brukes Uber der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 15. september 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 15. september 2024 Enig med deg ifht favelabesøk…om det skulle bli det. 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå