AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Jeg har en 7 åring i hus som maser om å få spille. De i klassen hans spiller visst Roblox, minecraft, overwatch eller fortnite, men var visst flere andre typer spill også. Jeg har null peiling på innholdet i disse spillene, utenom at noen av de inneholder skyting og har høyere aldersgrense. Jeg spilte litt super mario når jeg var liten, men tviler på at sånne spill er så "in" hos disse barna. Hva bør ungen min unngå, og hvorfor? Anonymkode: 01427...1ec
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Ludo og Monopol er litt skumle 😮 Anonymkode: 58421...13b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): GTA. Anonymkode: a1e0a...136 Spiller virkelig unger GTA i dag? Husker det var en stor greie når jeg var mindre liksom Ts Anonymkode: 01427...1ec
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 Super Mario er gøy for hele familien fortsatt det. Og kjøper du en Nintendo Switch finnes det mange spill du og barnet kan spille sammen feks? Super Mario Bros, Mario Party, Luigis mansion eller samarbeidsspill som Pode - helt nydelig og fritt for skyting. Anonymkode: 6dd54...8a9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Du bør undersøke spillene på egen hånd for å finne ut om de passer eller ikke for ditt barn, uansett så er det lurt å engasjere seg litt i interessene til barn. YouTube er fint for å finne omtaler og se videoer av de aktuelle spillene. AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Spiller virkelig unger GTA i dag? Husker det var en stor greie når jeg var mindre liksom Ts Anonymkode: 01427...1ec GTA er jo en av de største og mest populære spillseriene, det kommer vel et nytt GTA-spill neste år men jeg vil ikke anbefale det for små barn. Anonymkode: 94f8d...a80 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 Det er ganske uskyldig skyting i disse spillene. Jeg er ikke så godt kjent med overwatch da. Men problemer oppstår ikke nødvendigvis pga innhold i spillene. Men hvor mye tid man bruker på det som barn. Det er jo avhengighetsskapende og det kan erstatte tid brukt på å lære andre ting. Ellers vet jeg at på roblox kan man chatte med andre spillere, og da kan man jo møte på litt av hvert. Så følg med der. Gutter kan også utestenge og være stygge mot hverandre i spill som Fortnite, når de spiller dette sammen. Så følg med på chatter og hva de snakker om. Anonymkode: 085a8...a10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en 7 åring i hus som maser om å få spille. De i klassen hans spiller visst Roblox, minecraft, overwatch eller fortnite, men var visst flere andre typer spill også. Jeg har null peiling på innholdet i disse spillene, utenom at noen av de inneholder skyting og har høyere aldersgrense. Jeg spilte litt super mario når jeg var liten, men tviler på at sånne spill er så "in" hos disse barna. Hva bør ungen min unngå, og hvorfor? Anonymkode: 01427...1ec Ingen sv disse du nevner er noe å unngå. Det er sosialt og de lærer å samarbeide. Vinn-vinn. Anonymkode: bd09f...382
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 Her får 6-åringen spille minecraft, fortnite og overwatch. IKKE roblox. That's a big NO! Anonymkode: 90f53...d3a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 Dessverre er det nettopp Roblox, Minecraft og Fortnite barn bør unngå. Ikke på grunn av voldelig innhold, men fordi dette er "gratis" spill som lærer dem opp til å svi av store summer på fjas som skins og lootboxes, der de sitter igjen med absolutt ingenting om/når de slutter. Om ungen din spiller de der, gjør det helt klart at han eller hun aldri bør få bruke en krone på dem. Anonymkode: 3ab99...846 1
Meowmere Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessverre er det nettopp Roblox, Minecraft og Fortnite barn bør unngå. Ikke på grunn av voldelig innhold, men fordi dette er "gratis" spill som lærer dem opp til å svi av store summer på fjas som skins og lootboxes, der de sitter igjen med absolutt ingenting om/når de slutter. Om ungen din spiller de der, gjør det helt klart at han eller hun aldri bør få bruke en krone på dem. Anonymkode: 3ab99...846 Jeg er forsåvidt enig med deg, at gratisspill bør unngås. Minecraft er dog ikke gratis. Helt enig med deg at man skal gjøre det klart at man ikke skal bruke penger i spillet. Mine barn spiller alle disse spillene, og jeg sa fra med en gang at jeg ikke kom til å kjøpe valuta som brukes i spillet.
Blueberrymuffin Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dessverre er det nettopp Roblox, Minecraft og Fortnite barn bør unngå. Ikke på grunn av voldelig innhold, men fordi dette er "gratis" spill som lærer dem opp til å svi av store summer på fjas som skins og lootboxes, der de sitter igjen med absolutt ingenting om/når de slutter. Om ungen din spiller de der, gjør det helt klart at han eller hun aldri bør få bruke en krone på dem. Anonymkode: 3ab99...846 Minecraft har da verken in-game kjøp eller lootboxer. Minecraft er heller ikke gratis, man kjøper det en gang, engangskjøp, men ikke noe utover de 300 kronene spillet koster. Sånn sett er kommentaren din et godt eksempel på hvor lett det er å få feilinformasjon fordi mange antar at spill enten er slik eller slik, fordi andre spill er det. Så tips til trådstaryer er å sjekke opp selv, når barnet foreslår et spill de ønsker seg. Det tryggeste som noen skriver over er Nintendo og Switch, da dette er en konsoll hvor hovedmålgruppen faktisk er barn 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #13 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Super Mario er gøy for hele familien fortsatt det. Og kjøper du en Nintendo Switch finnes det mange spill du og barnet kan spille sammen feks? Super Mario Bros, Mario Party, Luigis mansion eller samarbeidsspill som Pode - helt nydelig og fritt for skyting. Anonymkode: 6dd54...8a9 Kan du ha forstått overskriften...? Anonymkode: cc5d8...755
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #14 Skrevet 16. september 2024 Sjekk ut barnevakten.no. De pleier å ha anmeldelser av spill for barn😊 Anonymkode: 8e097...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå